دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماسک جلبک دریایی رازی برای جوانی که فاش شد

  • مریم صبوری
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • ۰

ماسک جلبک دریایی با خواص بی نظیری که دارد از جمله ضد التهابی بودن و سموم کش و آبرسان قوی بودن پوست را به نحوی نرم و درخشان می کند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره خواص معجزه آسایش بدانید.

یکی از مواد معدنی که بسیار غنی از اسید آمینه های مفید برای درمان برخی از بیماری هاست جلبک دریایی می باشد که به صورت ماسک برای پاکسازی و جوانی پوست تاثیر شگرفی دارد. این گیاه که از ترکیبات ضد التهابی موثری در جهت از بین بردن جای جوش و رفع سیاهی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند یک مرطوب کننده عالی هم باشد. با مجله آرگا همراه باشید تا با این معجزه در جهت زیبایی و سلامت بیشتر آشنا شوید.

بهترین ماسک پوستی

ماسک جلبک دریایی برای جوانی و پاکسازی

یکی از ماسک هایی که در جهت مرطوب کنندگی و صاف شدن پوست مصرف می شود ماسک جلبک دریایی است. با در نظر گرفتن بالارفتن سن و ظهور چین و چورک بر روی پوست راهی برای مبارزه از این مشکل کشف شد که اغلب افراد او را مورد حمایت قرار دادند. جلبک از گیاهانی می باشد که در این راستا پیدا و تولید شد. ارزش بالای آن به خاطر وجود داشتن املاح معدنی که غنی از ویتامین و کلاژن هاست در جهت جوانسازی و زیبایی نقش فوق العاده ای در شادابی و نرمی و درخشش پوست دارد. این درمان عالی که به نحوی می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند و مواد و املاح معدنی را با جذب اکسیژن به او برساند سطح آلودگی او را بر طرف سازد که همچنین موجب خون رسانی به پوست و باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه می شود.

ماسک جلبک دریایی چیست؟

خواص جلبک دریایی

یکی از بهترین روش های رفع جوش و لک در جهت پاکسازی صورت استفاده از جلبک تالگو است که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد و باعث دفع پینه ها و کومدون ها و جوش های سرسیاه خواهد شد که طراوت را جایگزین خواهد کرد. اگر پوستی چرب با اجتماع سلول های مرده دارید باعث می شود لایه ای تیره و ضخیم روی پوست شما نقش ببندد. که با جلبک تراپی قابل حل است و شما شاهد صورتی روشن و شفاف و شاداب خواهید بود. از خواص بی نظیر این گیاه می توان به تحریک تولید کلاژن اشاره کرد که سختی پوست را نرم و خنک می کند. کسانی که علاقه زیادی به تقویت پوست خود دارند می توانند با متعادل سازی پوستشان به شکل ماسک یک راه حل برای جوانی در نظر بگیرند. ویژگی منحصربه فرد جلبک در جهت پاکسازی عمقی پوست کمک زیادی به سم زدایی و متعادل سازی همراه با مواد و املاح معدنی موجود دارد که پوست را به راحتی آبرسانی و تغذیه نماید.

مواد لازم ماسک جلبک دریایی

  •  آرون گروپس

خاصیت ضد التهابی: جلبک دریایی یکی از ضدالتهاب های طبیعی است که مسکن جوش های دردناک و قرمز و اکنه است.

آبرسان قوی: اگر پوستی خشک یا چرب داشته باشید این ماسک می تواند اسید های چرب غیرضروری را براحتی پاک نماید.

سموم کش: با از بین بردن سموم داخلی می تواند خستگی و آلودگی را از سلول های پوستی رفع نماید و به جایش درخشش و پوستی لطیف برای شما به ارمغان بیاورد.

گیاه دریایی مفید برای جوش

ترکیبات به کار رفته در تهیه ماسک جلبک

این ماسک با دارا بودن روغن کافی، چربی مورد نیاز پوست را تامین خواهد کرد، این ویژگی ماسک جلبک از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و موجب می شود تا پوستی لطیف و ابریشمی داشته باشید.

همچنین این ماسک حاوی ویتامین C است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و در نتیجه با چروک های ایجاد شده بر روی پوست مقابله کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند، بنابرین زیبایی و جوانی پوست نیز حفظ خواهد شد.

نیاسین موجود در ماسک جلبک می تواند پوست را در برابر آسیب های مختلف حفظ نماید، این ترکیب علاوه بر حفظ درخشانی و مصون ماندن پوست، موجب سفید شدن قسمتهایی از پوست که رنگدانه ها تجمع پیدا کرده اند، می شود.

مقدار کولین مناسب و استاندارد موجود در ترکیب این ماسک یک تسکین دهنده قوی برای پوست های حساس و تحریک شده می باشد، ضمن اینکه می تواند چربی های اضافی را از بین ببرد.

ماسک جلبک برای پوست

از ترکیبات دیگر موجود در ماسک جلبک دریایی، پتاسیم است که به تنهایی می تواند ترکیبات هیدراته پوست صورت و دیگر نقاط بدن را تامین نماید.

کلسیم که موجب حفظ ظاهر زیبا و جذاب پوست می شود، از دیگر ترکیبات مفید و ضروری در ماسک جلبک است.

حال با توجه به موارد ذکر شده در بالا، استفاده از این ماسک ها برای انواع پوست های مختلف عالی و شگفت انگیز هستند و استفاده از آن می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف نماید، جالب است بدانید که استفاده از این ترکیب می تواند رطوبت و روغن مازاد را در لایه های عمیق پوست به دام بیاندازد و پوست را جوان و زیبا نشان دهد.

مواد لازم برای تهیه ماسک جلبک

  • آب گرم: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا: ۱ قاشق چای خوری
  • جلبک خشک شده: ۱ قاشق غذا خوری

ماسکی از جلبک دریایی

روش ساخت این ماسک

  1. در ابتدا ورقه جلبک دریایی خشک شده را با دست خورد می کنیم و در آسیاب به پودر تبدیل می کنیم.
  2. سپس یک قاشق از آن را برمیداریم و در کاسه ای کوچک با دو قاشق آب گرم مخلوط می کنیم.
  3. با چنگال هم زده و در نهایت یک قاشق چای خوری عسل و ژل آلوئه ورا را مخلوط می نماییم.
  4. چون عسل خاصیت مرطوب کنندگی و آلوئه ورا برای حساسیت پوستی عالی است.
  5. در نهایت ماسک جلبک دریایی را روی پوست مالیده و تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر می کنیم و سپس می شوییم.
  6. برای پاکسازی بهتر صورت می توان با استفاده از مرطوب کننده پوست را ماساژ داد.
  7. همچنین شما می توانید از روغن بادام شیرین در جهت تغییر عطر و از روغن جوزوبا به خاطر خاصیت ضدمیکروبی اش در بعد مرحله ۳ استفاده نمایید.

مزایا ماسک جلبک دریایی

اکنون شما پوستی زیبا و با طراوت خواهید داشت که احساس نرمی و درخشندگی بالایی را حس خواهید کرد.

در صورت تمایل برای آشنایی با انواع ماسک طبیعی در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *