دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های یوله سوئد و آنچه باید قبل از سفر به این شهر زیبا بدانید

  • ساناز براتی
  • ۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شهر یوله یکی از بندرهای مهم و تجاری در کشور سوئد می باشد که دیدنی های مختلفی دارد، این شهر به دلیل داشتن مناطق دیدنی مختلف به ویژه بز یول مورد توجه مهاجران و گردشگران بسیاری می باشد.

سوئد یکی از کشورهای بزرگ در اروپا میباشد که در شمال این قاره قرار دارد، این کشور همیشه به عنوان مقصد گردشگری و کار برای افرادی است که به دنبال مکانی آرام و راحت برای سفر یا زندگی هستند، در این مطلب با یکی از شهرهای کشور سوئد به نام یوله آشنا می شویم.

دیدنی ها و جاذبه های تماشایی یوله

شهر یوله یا Gavle، یکی از شهرهای کشور سوئد می باشد که مرکز استان Gavleborg در این کشور می باشد. یوله سیزدهمین شهر پرجمعیت کشور سوئد است. این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر تاریخی نوردلند، سرزمین های شمالی سوئد شناخته می شود که منشور خود را در سال ۱۴۴۶ میلادی از کریستوفر از بایرن دریافت کرد. اخیرا این شهر جالب به خاطر وجود بز یول که از نی ساخته شده اند، مورد توجه مهاجران و گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار گرفته است. بز یول در واقع نماد و سنت کریسمس اسکاندیناوی و اروپای شمالی می باشد. در این مطلب با دیدنی های مهم در این شهر و خصوصیات آن آشنا خواهیم شد.

دیدنی های جالب در یوله

آب و هوا در شهر یوله

شهر یوله دارای آب و هوایی سرد و معتدل می باشد. میزان بارش در این شهر حتی در خشک ترین ماه های سال نیز بسیار زیاد است. میانگین دمای سالانه در این شهر ۵.۱ سانتی گراد می باشد، همچنین میانگین بارش سالانه در این شهر به حدود ۶۱۰ میلی متر می رسد. افرادی که می خواهند به این شهر سفر کنند باید بدانند که بهترین زمان مسافرت به یوله بین ماه های مه تا اوت می باشد، در این بازه زمانی درجه حرارت و دما دلپذیر است و بارندگی ها محدود می باشد. بالاترین میانگین دمادر یوله در ماه ژولای حدود ۲۶ درجه سانتی گراد و کمترین درجه دما در این شهر در ماه ژانویه صفر درجه سانتی گراد می باشد.

دیدنی های شهر یوله

اقتصاد در یوله

تجارت و کسب و کار در یوله از قرن پانزدهم با آغاز صادرات مس و آهن از بندر یوله به میزان قابل توجهی بیشتر شد. شهر یوله در قرن شانزدهم به خاطر داشتن شرکت های حمل و نقل و کشتی سازی بسیار، به یکی از مهمترین شهرهای تجاری بندری تبدیل شد. این شهر در سال ۱۷۸۷ میلادی به بندرهای خارجی، حقوق دریانوردی رایگان و نامحدودی را عطا کرد، این موضوع باعث شد تا تجارت و پیشرفت صنعت و حمل و نقل در این شهر بیشتر از گذشته شود، در حال حاضر تعداد خیلی کمی از شرکت های حمل و نقل و کشتی سازی در این شهر به جا مانده است، ولی این بندر همچنان به عنوان یکی از مهمترین بندرها مشهور است. بندر یوله در بین ۱۰ بندر مهم در کشور سوئد دیده می شود و در طول سال بیشتر از ۱۰۰۰ کشتی با این بندر در ارتباط هستند.

جاهای دیدنی در یوله

  •  آرون گروپس

 فرهنگ مردم یوله

شهر یوله دارای فرهنگی غنی است، بندر یوله مهد شکل گیری بسیاری از نوازندگان برجسته ای مثل The Deer Tracks و Sound of Arrows بوده است. این شهر در سال ۲۰۱۴ برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی اروپا اقدام کرده است.

دانشگاه و تحصیل در یوله

دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در کشور سوئد اقدام می کنند و این کشور همواره مورد استقبال دانشجویان بوده است. دانشگاه های مهم و برتر در سوئد، در لیست دانشگاه های برتر در جهان قرار دارند. دانشگاه شهر یوله نیز جزء دانشگاه های برتر جهان می باشد، در واقع شهر یوله یک شهر دانشجویی در کشور سوئد است و امروزه حدود ۱۴ هزار دانشجو در این شهر مشغول به تحصیل هستند، در این دانشگاه بیشتر از ۸۰۰ دوره و ۴۵ برنامه درسی در فناوری، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی ارائه می شود.

مکان های زیبا و مناظر یوله

مهمترین جاذبه های گردشگری در یوله

شهر یوله با اینکه نسبت به سایر شهرهای سوئد وسعت زیادی ندارد  و از دیگر شهرهای این کشور بزرکتر نیست، دارای موزه ها و پارک ها و اماکن فرهنگی زیادی می باشد که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است. برترین جاذبه های گردشگری این شهر شامل موارد زیر می شود:

  • بز یول:

همانطور که اشاره کردیم بز یول یکی از نمادهای معروف کریسمس در کشورهای اروپای شمالی می باشد که در شهر یوله با نی ساخته شده است و همیشه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

جاذبه های یوله

  • جنگل بوولوگر:

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر یوله جنگل بوولوگر در نزدیکی این شهر است که بسیار زیبا و خوش آب و هوا می باشد که به دلیل بارندگی های زیاد در این شهر همواره سبز و شاداب است.

  • موزه راه آهن سوئد:

موزه راه آهن سوئد یکی دیگر از مکان های دیدنی در سوئد است که در شهر یوله قرار دارد.

دیگر جاذبه های گردشگری شهر یوله در کشور سوئد شامل موارد زیر می شودک

  • Gamla Gefle
  • Furuviksparken
  • موزه ی زندان سوئد
  • موزه شهرستان گولبورگ
  • Bonan
  • مزرعه کیوبا
  • منطقه فضای باز همینگبی

مکان های دیدنی در یوله

  • سالن کنسرت Gavle
  • Gasklockorna
  • Joe Hill Museum
  • جزیره لیون

 

همچنین می توانید برای آشنایی با دیدنی های مالمو و دیدنی های سوئد کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *