دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مدل مبل گرد زیبا و شیک برای خانه های لاکچری

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مبلمان گرد از انواع مبلمان راحتی با طراحی خاص و زیبا می باشد که اگرچه در قرن نوزدهم محبوبیت زیادی داشت، اما هنوز هم به دلیل حفظ زیبایی و ظرافت از جایگاه خاصی در فضای نشیمن و پذیرایی برخوردار می باشد. در ادامه با مدل مبل گرد و نکاتی درباره چیدمان آن در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا می شوید.

مبلمان گرد به دلیل تنوع در شکل، اندازه، متریال و رنگ در طرح ها و سبک های مختلفی طراحی می شود و این مساله انتخاب را کمی دشوار کرده است. رنگ و متریال مبل اغلب سلیقه ای است، اما در مورد اندازه و طرح مبل حتما باید دکوراسیون فضا و قسمتی از خانه که قرار است مبل را در آنجا چیدمان کنید، مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی مبل گرد یکی از انواع مبلمان های محبوب و زیبا می باشد که باید دکوراسیون مناسب با آن را پیدا کنید.

آشنایی با مدل مبل گرد در دکوراسیون داخلی

مبلمان راحتی، نقطه کانونی هر اتاق نشیمنی می باشد، از این رو در هنگام انتخاب مدل مناسب مبلمان باید دقت بیشتری در این زمینه انجام گیرد. مبل گرد راحتی می تواند انتخابی کلاسیک برای دکوراسیون باشد، پشتی گرد این نوع مبلمان، خطوط و منحنی های آن موجب راحتی مبلمان و در نتیجه محبوبیت بیشتر این مدل مبلمان شده است.

مدل مبل گرد در دکور نشیمن

سلیقه بسیاری از مردم انتخاب خطوط نرم به جای طراحی های زاویه دار می باشد، از این رو به جای استفاده از مبلهای مستطیلی شکل به خرید مبلمان گرد رو می آورند. استفاده از این مدل مبلمان در اتاق نشیمن فضای درآماتیکی را به وجود می آورد، ضمن اینکه فضای اتاق را برجسته تر کرده و توجه ها را به سمت خود جلب می نماید، حال از این مبلها می توان به شکل های مختلفی در اتاق نشیمن استفاده کرد، در ادامه مدلهایی از چیدمان مبل گرد راحتی در دکوراسیون نشیمن را معرفی می کنیم.

فضای مناسب برای چیدمان مبل گرد و دایره ای

مبلهای دایره ای و نیم دایره مانند بسیاری از انواع مبلمان های دیگر معایب و مزایایی دارند. این مبل ها به دلیل فاصله کم بین قسمت نشیمنگاه افراد از یکدیگر، برای ایجاد فضای صمیمانه بسار مناسب است، اما به دلیل گرد بودن این مبلمان ها استفاده بهینه ای از فضا نمی شود و معمولا قسمتهایی از اتاق که در پشت زوایای گرد مبل قرار دارند، بدون استفاده هستند، بنابراین انتخاب مبل گرد در دکوراسیون خانه های کوچک ممکن است پیشنهاد جالبی نباشد، زیرا در این فضا ها اغلب به دنبال این هستیم که از تمامی پتانسیل فضا استفاده شود.

مدلی از مبلمان گرد

  •  آرون گروپس

بهتر است قبل از انتخاب مبل در مورد مبلمان مناسب برای هر فضا و نیز چیدمان آن آگاهی کسب کنید، زیرا در صورتی که محل قرار گیری مبلمان، چیدمان و وسایل مختلفی که در کنار مبلها قرار می دهید برای شما مشخص باشد، در نتیجه راحت تر مبلمان مورد نظر خود که مناسب برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی منزلتان باشد را خریداری و انتخاب خواهید کرد.

چیدمان مدل مبل گرد کنار دیوارهای منحنی

قرار دادن مبلهای دایره ای و نیم دایره در کنار پنجره ها و دیوار های منحنی یکی از راحت ترین روش ها برای چیدمان این مبلمان در دکوراسیون منازل مختلف می باشد، زیرا این مدل چیدمان برای مبلهای گرد از هدر رفتن فضا و ایجاد فضاهای پرت در خانه جلوگیری می شود.

مدل مبل دایره ای و نیم دایره

حال می توانید مبلمان را به شکل کامل (نیم دایره) در کنار دیوار قرار دهید و یا اینکه قسمتی از مبل بزرگ را کنار دیوار چیدمان کنید و مبلهای تکی را کنار آن بگذارید، البته معمولا در هیچ خانه ای انحنای دیوار آنقدر نمی باشد که بتوانید کل مبلمان گرد در فرم اصلی اش را در کنار دیوار قرار دهید.

چیدمان مبل دایره ای در گوشه و کنار منزل

سالن پذیرایی و گوشه اتاق یکی دیگر از مکان های مناسب برای چیدمان مدل مبلمان دایره و نیم دایره می باشد. تصور عده ای از افراد بر این است که گوشه های سالن پذیرایی برای مبلمان زاویه دار انتخاب مناسب تری می باشد، اما به دلیل کوچک بودن این گوشه ها در برخی منازل قرار دادن حتی یک نیم ست زاویه دار نیز می تواند موجب آشفتگی و شلوغ شدن اتاق شود، از این رو با قرار دادن مبلمانی نیم دایره در گوشه اتاق و گذاشتن میز گرد بزرگ مقابل آن دکور منحصر به فرد و زیبایی ایجاد خواهد شد.

چیدمان مدل مبل های گرد در قسمت کانونی خانه

قسمت کانونی سالن پذیرایی و نشیمن نیز فضای مناسبی برای قرار دادن مبل گرد و نیم دایره می باشد؛ تلویزیون، شومینه و پنجره های بزرگ از جمله فضا های کانونی در هر خانه ای می باشند.

تصاویر مدل مبلمان دایره ای

شکل ظاهری مبلمان های گرد به گونه ای است که استفاده از آن در دکوراسیون هر خانه ای نگاه ها را به سمت خود جلب می نماید، بنابراین انتخاب مبلی زیبا و چیدمان صحیح آن موجب ایجاد دکوراسیونی منحصر به فرد و دیدنی می شود.

برای افرادی که از سالن پذیرایی بزرگ در خانه شان بهره می برند و یا به دنبال ایجاد تنوع در نشیمن منزل خود هستند، می توانند دو نیم ست و یا دو ست مبلمان دایره ای مشابه یا متفاوت انتخاب کنند اما باید به هارمونی و تطابق آنها با یکدیگر توجه داشته باشند.

اصول چیدمان صحیح مبل های راحتی گرد و نیم دایره

در صورتی که علاقمند به استفاده از ست کاملی از مبلمان راحتی دایره ای هستید، برای این منظور می توانید از مدلهای نیم ست و نیم دایره استفاده کنید، حال شعاع این نیم دایره با توجه به فضایی که در دست دارید، می تواند متفاوت باشد و مقدار فضای بیشتر و یا کمتری را از پذیرایی اشغال کند.

مدل مبلمان گرد

ضمن اینکه می توان از مبلمان نیم دایره در کنار چند صندلی تکی بهره برد، در نتیجه این تنوع موجب جذابیت بیشتر فضای اتاق خواهد شد، همچنین با جا به جا کردن صندلی ها می توانید در محیط تنوع ایجاد نمایید.

نحوه صحیح چیدمان مبل گرد با ساختار معمولی

در صورتی که امکان خرید مبلمان گرد و دایره ای را ندارید نیز می توانید با همان مبلهای معمولی که در منزل دارید به راحتی چیدمان مدل دایره  یا نیم دایره داشته باشید.

مدل مبلمان دایره ای

حال برای این منظور می توانید یک میز دایره ای بزرگ را در مرکز قرار دهید و مبلهای تکی را نیز اطراف آن بچینید، توجه داشته باشید قطعات مختلف مبلمان که در کنار یکدیگر قرار داده اید به شکلی صحیح و به صورت گرد دور میز قرار گیرند، همچنین بهتر است از میز های عسلی مناسب و هماهنگ با این مدل مبلمان کنار آنها استفاده کنید.

در پایان امیدواریم این مطلب مورد توجهتان واقع شده باشد، در صورت تمایل برای مشاهده انواع مدل مبل شزلون، مدل مبل کم جا و … می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه از مطالب این بخش ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *