دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازسازی وسایل قدیمی با خلاقیت های زیبا و جذاب

  • سحر هودانلویی
  • ۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

همیشه بهترین راه حل به دور ریختن وسایل و خلاص شدن از شر آن ها نیست. بلکه با کمک گرفتن از خلاقیت می توان هر وسایل را که می خواهید با توجه به سلیقه، در آن تغییراتی ایجاد کنید. برای آشنایی با روش ها و ایده های خلاقانه بازسازی وسایل قدیمی در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

وسایل رنگ و رو رفته قدیمی، ظاهری زشت و فاقد هر گونه انرژی مثبت به خانه می بخشند که در طولانی مدت، بر روحیه فرد تاثیر منفی می گذارد.در این مطلب ایده های تغییر دکوراسیون منزل، و نو کردن وسایل قدیمی را مطالعه خواهید کرد که علاوه بر رنگ و رو بخشیدن به محیط خانه، در بازسازی وسایل قدیمی و به نوعی خود کفایی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

آشنایی با خلاقیت های بازسازی وسایل قدیمی

روش های موثر در بازسازی وسایل قدبمی

یکی از مطمئن ترین راه ها در بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل، بازسازی و یا تعویض مبلمان رنگ و رو رفته منزل می باشد. در این اقدام حتما، به هزینه های کلان نیاز ندارید، بلکه با کمک گرفتن از چند قلمو و فرچه، به همراه تعدادی سطل رنگ های متنوع می توانید اقدام به این عمل کنید. همچنین اگر منزل شما را کمد و کنسول هایی با طرح و مد قدیم در برگرفته که نمی دانید با آن ها چیکار می کنید، توصیه می شود در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا ایده های خلاقانه خود را در تعویض و بازسازی وسایل قدیمی منزل با شما در میان بگذاریم.

  • بازسازی کنسول های قدیمی

به راحتی و با کمک گرفتن از خلاقیت می توان به راحتی کنسول های رنگ و رو رفته قدیمی را رنگ و بویی جدید بخشید. برای اقدام به این عمل شما نیازمند به رنگ تخته سیاه، سمباده در صورت لزوم، برچسب های تزئینی مورد دلخواه و یا کاغذ دیواری هستید. در ابتدا باید کنسول قدیمی را از هر گونه خاک و گرد و غبار پاک کنید، سپس با استفاده از یک سمباده تمامی قسمت های ناصاف را هموار کنید. حالا قسمت هایی از کنسول را که دوست دارید به رنگ سیاه باشد را انتخاب و به خوبی رنگ آمیزی کنید. بعد از خشک شدن قسمت های رنگ شده، از برچسب های تزئینی در قسمت های به جا مانده استفاده کنید.

معرفی خلاقیت های بازسازی وسایل قدیمی

  • بازسازی کمد های قدیمی

در بسیاری از موارد می توان کمد های قدیمی را با روش های خلاقانه به، کمدی امروزی و جدید تبدیل کرد. در این مورد شما به وسایلی همچون گچ و موم برای ایجاد پتینه نیاز دارید. در ابتدای این عمل نیز باید کمد را به خوبی از هر گونه گرد و غبار پاک کنید، و بعد از هموار کردن تمامی قسمت ها آن را به طور کامل یه رنگ دلخواه خود در آورید. حال بعد از خشک شدن رنگ بر تنه کمد، با استفاده از یک موم و کمک گیری یک پارچه نازک به کشیدن طرح های مورد دلخواه مشغول شوید. اگر در زمان طرح بخشیدن به کمد از روش های سایه بخشیدن به رنگ نیز بهره بگیرید، سر آخر از کمدی زیبا برخوردار خواهید شد.

  • بازسازی جا کفشی های قدیمی

جاکفشی از دیگر مواردی می باشد که بعد از گذشت زمان در لیست موارد بازسازی وسایل قدیمی قرار خواهد گرفت. گفتنی است که تعویض جا کفشی و بخشیدن طرح و رنگ های امروزی به او از دسته شیوه های آسان می باشد که هر فردی قادر به انجام آن خواهد بود. برای این عمل به رنگ سیاه و گچ، به همراه سنباده و الکل نیاز دارید. در ابتدا با استفاده از سمباده تمامی قسمت های نا هموار را صاف کنید، در این امر از لاک الکل می توانید استفاده کنید. حالا با استفاده از رنگ تمامی قسمت های جاکفشی را به خوبی رنگ کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. بعد از خشک شدن رنگ می توان به ایجاد طرح هایی باب دلخواه با استفاده از گچ و دیگر برچسب های تزئینی پرداخت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

رنگ آمیزی وسایل قدیمی

  • بازسازی میز های قدیمی

امروزه می توان میز های ساده و مینیمال بسیاری در خانه ها پیدا کرد، که با رنگ و رو بخشیدن به آن ها جانی دوباره در آن ها دمید. برای این کار به تنها چیزی که نیاز دارید، رنگی باب طبع دلخواه است که تمامی قسمت های میز را به وسیله آن پوشش دهید. بعد از تمیز کردن میز از هر گونه گرد و غبار، می توانید طرح و نقش های دلخواه را بر روی میز طراحی کنید. سپس با استفاده از یک برس رنگ به رنگ آمیزی در سبک دلخواه خود مشغول شوید.

  • تغییر رنگ و طرح در وسایل منزل

در ظاهر شاید بازسازی وسایل قدیمی فقط منحصر به وسیله های چوبی و پارچه ای خانه باشد، اما قابل به ذکر است که با اندکی خلاقیت می توان در وسایلی همچون یخچال نیز تغییراتی ایجاد کرد. در این رابطه نیازمند به اسپری های رنگ متریالی هستید که با انتخاب درست در رنگ برای پوشش دهی کامل، می توانید این عمل را به خوبی انجام دهید. همچنین از وسیله خود اطمینان حاصل کنید که در برابر رطوبت اندک رنگ ها مقاوم باشد. برای این امر یخچال را از هر گونه مواد غذایی خالی کنید، سپس دستمالی بر روی آن برای رفع گرد و خاک بکشید، حالا اقدام به رنگ آمیزی به وسیله اسپری های رنگ کنید. قابل به ذکر است که این رنگ ها بر سطح فلزی نیازمند ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن هستند.

چگونه می توان در وسایل قدیمی طرح ونقش جدید ایجاد کرد؟

ایده های خلاقانه برای رنگ و رو بخشیدن به وسایل قدیمی منزل

در این رابطه قابل به ذکر است که وسایل بسیاری در گوشه و کنار خانه یافت می شوند که جز ارتعاش انرژی ها منفی کاری دیگر از پسشان بر نمی آید. بدین منظور با کمک گرفتن از خلاقیت هایی که در ادامه مطلب مطالعه می کنید، می توان به تعمیر و بازسازی وسایل منزل خود بپردازید.

  • مبل های قدیمی

در بسیاری از منازل مبل های قدیمی و رنگ و رفته ای مشاهده می شود که با نو کردن مبل کهنه می توان در تزئین و زیباسازی منزل از آن استفاده کرد. در این رابطه می توانید از رنگ های سفید و طوسی با نوار های چوبی برای بازسازی وسایل قدیمی خود کمک بگیرید. در ابتدا روکش مبل خود را با رنگ های گفته شده تعویض نمایید، سپس با نوار های چوبی به تزئین مناطق چوبی از بین رفته بپردازید.

معرفی ایده های بازسازی انواعی از وسایل قدیمی

  •  میز های آرایشی

در برخی موارد با توجه به دارا بودن طرحی امروزه، رنگ و حال و هوای خسته کننده برخی کمد ها سبب دل سردی افراد از آن وسایل می شود. برای ایجاد تغییر در انواع میز آرایش می توانید به رنگ آمیزی دلخواه تمامی کشو های کمد بپردازید، سپس کشو های میانی را با رنگی متفاوت و به حالت زیگزاگ رنگ آمیزی کنید. اگر بعد از یک بار رنگ آمیزی به نتیجه دلخواه نرسیدید، توصیه می شود بعد از خشک شدن رنگ تا حصول نتیجه مورد نظر رنگ آمیزی را تکرار کنید.

  • بوفه

داشتن بوفه ای با رنگ و لعاب از رو رفته، و دستگیره هایی از عهد بوق، احساس کسالت را در افراد به وجود می  آورد که برای از بین بردن آن باید هر چه زودتر به فکر راهی افتاد. در این حالت می توانید با تغیر رنگ سراسری که با دکوراسیون داخلی منزل شما مطابقت دارد، رنگ و بویی دیگر به این بوفه های از مد رفته کنید. در ابتدا با استفاده از دستمال و سنیاده به تمیز کاری و هموار کردن مناطق ناصاف این کمد ها بپردازید. سپس با استفاده از یک قلموی نازک حاشیه های این کمر را به رنگی دلخواه تزئین کنید، سپس با رنگی متفاوت از دیگری به رنگ آمیزی سراسری بوفه بپردازید. همچنین در آخر این کار می توانید به تغییر دستگیره های کمد بوفه خود نیز بپردازید که در بازسازی وسایل قدیمی این امر  از اصول های اساسی به شمار می رود.

رنگ امیزی وسایل قدیمی باید بر چه اصولی باشد؟

  • صندلی

صندلی های قدیمی و دارای روکش قهوه ای، فضای خسته کننده برای افراد ساکن به وجود می آورد که با کشیدن طرح و رنگ آمیزی دلخواه می توان رنگ و بویی دیگر به آن بخشید. در این حالت می توانید به تعویض روکش های هر یک از صندلی با توجه به سلیقه خود خود بپردازید. سپس قسمت های چوبی را با استفاده از یک سطل رنگ، نمایی امروزی بخشید.

  • میز توالت

اگر میز توالت خود را در حالی که بسیار کهنه و خسته کننده به نظر می رسد، مشاهده کنید؛ وقت آن رسیده که به ایجاد تغییر و طرح های اساسی بر روی آن مشغول شوید. قابل به ذکر می باشد که در این مورد استفاده از رنگ های نیمه براق و روشن، نمایی امروزی و زیبا به میز توالت قدیمی شما می بخشد. هر کشو را با توجه به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید، در قسمت چارچوب می توانید از نوار های تزئینی استفاده کنید و در آخر با تعویض دستگیره های آن، جانی دیگر به وسایل قدیمی خود ببخشید. توصیه می شود که رنگ های انتخابی خود را به طور معمول از یک خانواده انتخاب کنید.

بازسازی وسایل قدیمی

نکاتی که در بازسازی وسایل قدیمی بسیار موثر می باشد

هیچ کس حاضر به استفاده از وسایل رنگ و رو رفته قدیمی نیست، اما در برخی اوقات کمبود بودجه برای افراد محدودیت هایی ایجاد می کند که سر آخر سبب بی حوصلگی آن ها در محیط خانه می شود. توصیه می شود با مطالعه هر یک از ایده های تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی وسایل قدیمی با کم ترین هزینه، رنگ و بویی در منزل و وسایل کهنه خود ببخشید.

  • به زیبایی تزئین کنید

میز و وسایل مورد نظر را می توان با سطل رنگ و نوار های تزئینی رنگ و لعابی دیگر بخشید.

  • استفاده از موزائیک ها رنگی

می توانید با استفاده از موزائیک های رنگی و دارای طرح و نگار به تغییر طرح در برخی از وسایل و میز های خود بپردازید. در این رابطه تکه خرده های موزائیک رنگی را جمع آوری کنید، سپس با کنار یک دیگر چسباندن طرح و نگاری با توجه به خلاقیت خود بر روی وسایل ایجاد کنید.

معرفی ترفند های بازسازی وسایل قدیمی

  • کمک گرفتن از عکس های رنگی

استفاده از عکس های رنگی و مورد دلخواه در تزئین و تغییر طرح وسایل قدیمی بسیار اثر گذار است. در این رابطه می توانید سطح میز خود را به رنگی تیره در آورید، سپس عکس های خود را با سایز مورد نظر بر سطح آن بچسبانید. همچنین در حالتی دیگر می توانید سطح میز خود را به رنگی روشن طراحی کنید و سپس عکس هایتان را سیاه و سفید چاپ کنید، تا طرحی کلاسیک به سبک خود خلق کنید.

  • استفاده از رنگ های گوناگون

ایجاد تغییر در نحوه رنگ آمیزی می تواند تاثیر به سزایی در تغییر و بازسازی وسایل قدیمی ایفا کند. در این رابطه می توانید پایه های صندلی را یک رنگ و بدنه آن را به رنگی دیگر اما هم خانواده با پایه میز انتخاب کنید.
  • رنگ آمیزی رنگارنگ

در این روش به جای اینکه از یک رنگ پیروی کنید، رنگ های متعددی را برای طرح بخشیدن به وسیله خود انتخاب کنید. به طور مثال رنگ هایی همچون زرد، نارنجی، قرمز که تماما از یک خانواده هستند برای پیروی از این سبک بسیار مناسب می باشد.

بازسازی وسایل قدیمی به صورت است؟

  • استفاده از کاغذ دیواری های اضافی

هیچ گاه وسایل به جا مانده از تغییر دکوراسیون منزل خود دور نیندازید. در این روش می  توانید از تکه کاغذ دیواری های اضافه به تغییر طرح و رنگ در میز های کهنه خود بپردازید. همچنین با استفاده از وسایل تزئینی و نوار های رنگی در حاشیه می توان رنگ و لعابی دیگر در میز های قدیمی خود ایجاد کرد.

  •  استفاده از هنر شیشه کاری

بعد از اتمام رنگ آمیزی می توانید از تکه شیشه به عنوان هنر شیشه کاری، کمک بگیرید. در این روش شیشه های رنگی و یا سفید خود را با توجه به طرح و ایده دلخواه در سطح مورد نظر بچسبانید.

  • پتینه کاری چوبی

پتینه کاری که امروزه به عنوان هنری محبوب در بین مردم جای گرفته است، برای کاهش هزینه ها و ایجاد تغییر های اساسی در وسایل قدیمی منزل بسیار اثر گذار است.

معرفی ایده های بازسازی وسایل قدیمی

  • تعمیر میز قهوه خوری

در ابتدای اقدام به این عمل باید با استفاده از سمباده تمامی نا همواری ها را از بین ببرید و به طور کامل آن را صاف کنید. حالا در این مرحله با استفاده از رنگ دلخواه به تغیر رنگ در پایه های میز بپردازید. بهتر می باشد قبل از دور انداختن وسایل کهنه، نگاهی به آن ها بیندازید و با استفاده از ایده و خلاقیت به ایجاد تغییر های اساسی با توجه به مد روز اقدام کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *