دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس صورت چیست؟ و چطور انجام می شود

  • مهتاب علی پناه
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از روش های رایج به منظور از بین بردن موهای زاید وکس صورت است که با معایب و مزایایی نیز همراه است و با نام های مختلفی از جمله شمع، جلبک دریایی و موم انداختن شناخته شده است، در این مقاله شما را با هر آنچه که راجع به این نوع روش اصلاح باید بدانید آشنا خواهیم کرد.

همه افراد در صورت خود موهای زایدی دارند که بسیار آزاردهنده می باشد و به دنبال روش های جهت از بین بردن آن هستند که امروزه موم انداختن به عنوان یکی از روش های رایج جهت از بین بردن موهای صورت محسوب می شود که می توانید در منزل و یا در سالن های زیبایی از این روش استفاده کنید.

همه چیز در مورد وکس صورت

همه چیز در مورد وکس صورت

وکس انداختن مانند دیگر روش های از بین بردن موهای زاید با مزایا و معایبی همراه است که در ادامه مطلب شما را با این نوع روش آشنا خواهیم کرد بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک روش مناسب جهت رفع موهای پوست تان هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش وکس انداختن :

به منظور استفاده از شمع صورت در منزل با دستگاه، ابتدا قالب های وکس تهیه شده از عصاره های مختلفی از جمله آلوئه ورا یا عسل را آماده کرده سپس در گرم کن قرار دهید تا قالب به شکل مایع در آید ( در صورت در دسترس نداشتن دستگاه می توانید وکس را داخل ظرف رویی کوچک گذاشته و بر روی بخار آب قرار دهید تا وکس ذوب شود.)

حالا با کمک چوب بستنی یا کاردک وکس ذوب شده را بر روی صورت بمالید ( مقدار سطح مورد نظر باید کوچک در نظر گرفته شود تا موهای آن ناحیه کاملا تمیز شوند و وکس خشک شده به آسانی جدا شود.) و پس از چند ثانیه که وکس بر روی پوست خشک شد بر خلاف جهت رویش مو خیلی سریع با دست وکس را از روی پوست جدا نمایید.

آموزش وکس انداختن

نکته : به منظور باقی مانده وکس از روی پوست می توانید از روغن هایی که در بازار موجود است استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به روغن می توانید با آب سرد وکس باقی مانده را از روی  پوست تان پاک نمایید.

  •  آرون گروپس

اصلاح صورت با شمع بدون دستگاه :

ابتدا مقداری پارافین یا شمع را داخل ظرف که قادر به تحمل حرارت است بگذارید سپس اجازه دهید ظرف به مدت بیست دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد داخل تستر( فر برقی ) بماند و در صورتی که فر برقی، مایکروفر، تستر و… در دسترس ندارید می توانید ظرف را بر روی بخار آب قرار دهید تا شمع با حرارت بخار آب به تدریج ذوب شود حالا شمع آب شده را با کمک چوب بستنی بر روی ناحیه مورد نظر مالیده و بعد از خشک شده جهت خلاف رویش مو آن را از روی پوست جدا کنید.

روش استفاده از وکس

آشنایی با مزایای وکس انداختن

۱. زمانی که مراحل وکس انداختن به راحتی انجام شود هفته ها پوستی نرم و بدون مو خواهید داشت.

۲. وکس انداختن به نسبت دیگر روش های اصلاح، موها را از ریشه بیرون آورده و در نتیجه پس از گذشت چند هفته رشد موهای بسیار نرمی را بر روی پوست خود مشاهده می کنید.

۳. رشد مجدد مو با وکس انداختن هفته ها طول می کشد به همین خاطر از نداشتن مو بر روی پوست خود به مدت چند هفته اطمینان حاصل خواهید کرد.

۴. وکس انداختن اطراف ابرو به دلیل اینکه پوست اطراف ابرو روشن می شود در نتیجه خط ابروی شما را مشخص تر و حالت ابروهایتان را زیبا تر خواهد کرد.

۵. وکس انداختن به رفع جوش های سر سیاه کمک خواهد کرد.

۶. تاثیر وکس تقریبا دو تا سه هفته یا بیشتر می باشد.

۷. وکس انداختن سبب از بین بردن سلول های مرده روی پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست می شود.

۸. به دلیل اینکه وکس سبب آسیب رساندن به فولیکول های مو می شود در نتیجه رشد دوباره مو ها کاهش پیدا می کند.

رفع موهای زاید با وکس

افرادی که نباید وکس انجام دهند

 آن دسته از افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش هستند بهتر است از این دسته روش های از بین بردن موهای زاید از جمله : موم، وکس و شمع استفاده نکنند زیرا، امکان بروز جوش و آکنه در آن افزایش پیدا می کند.

آشنایی با وکس صورت

بررسی عوارض استفاده از وکس

۱ به دلیل اینکه پوست صورت از دیگر قسمت های بدن حساس تر است لذا استفاده از این روش با درد همراه است و باعث قرمزی و به وجود آمدن جوش های پوستی خواهد شد.

۲. در زمان وکس انداختن علاوه بر مو ممکن است پوست های نازک نیز تحت تاثیر قرار گرفته شود و در نتیجه در برخی قسمت های پوست خونریزی سطحی به شکل لکه های قرمز بروز کند.

۳. استفاده نادرست از وکس می تواند باعث سوزاندن پوست یا تحریک آن شود.

۴. بسته به میزان رویش مو امکان دارد تمام موهای زاید با یک جلسه از بین نروند و نیاز به چند جلسه داشته باشد.

۵. حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از وکس انداختن امکان دارد برای خارج شدن از منزل محدودیت داشته باشید.

۶. در بعضی از افراد به خصوص آن هایی که دارای پوست تیره هستند امکان رخ دادن تغییرات رنگدانه ای وجود دارد به همین خاطر انجام آن در برخی مناطق صورت از جمله پشت لب سخت است.

عوارض وکس انداختن

نکاتی در رابطه با وکس انداختن

۱. بهتر است پیش از استفاده از وکس بر روی پوست ابتدا به منظور حساسیت نداشتن آن را تست کنید که باید از وکس سرد استفاده کنید یک لایه نازک از وکس را پشت آرنج به مقدار یک سکه مالیده و اگر احساس سوزش یا خارش کردید بهتر است وکس را برداشته و پشت آرنج تان را با آب سرد بشویید و با داشتن این نوع حساسیت نباید از وکس استفاده کنید.

۲. افرادی که در زمان بند انداختن پوست شان زخم می شود بهتر است از این روش استفاده نمایند.

۳. در زمان کندن وکس از روی پوست به منظور جداسازی آسان تر وکس با دست دیگر خود پوست آن قسمت را بکشید.

۴. به منظور پیشگیری از بروز جوش و التهاب پوست بهتر است از ژل پس از اصلاح استفاده نمایید.

نکاتی در رابطه با وکس انداختن

۵. باید دقت داشته باشید که حرارت آب شدن وکس ملایم باشد تا باعث آسیب رساندن به پوست تان نشود.

۶. در زمان جدا کردن وکس از روی پوست مراقبت باشید تا ناخن های شما باعث ایجاد زخم بر روی پوست تان نشوند.

۷. استفاده از این روش سبب شل شدن پوست می شود بنابراین توصیه می شود که به صورت مکرر از این روش استفاده نکنید.

۸. بعد از وکس انداختن می توانید از ژل های دارای آلوئه ورا یا محلول های تسکین دهنده استفاده نمایید.

امیدواریم از خواندن مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با کمک وکس پوستی بدون مو و درخشان داشته باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با روش هایی جهت سلامت پوست بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *