دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی بیشتر با کشور رومانی و نگاهی به تاریخ و جغرافیای این کشور

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید کشور رومانی از دسته کشور های زیبای اروپایی به شمار می آید که از لحاظ گردشگری در صدر قرار گرفته و در این مطلب سعی داریم به بیان تاریخچه و جاذبه های گردشگری این کشور زیبا بپردازیم با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که در واقع رومانی یک کشور در تقاطع جنوب شرقی و مرکزی اروپا است که پایتخت آن شهر بخارا نام گرفته و از لحاظ گردشگری نیز در صدر سایر کشور های همجوار خود قرار گرفته است. به طور کلی این کشور را می توان با سایر کشور های مجارستان، اوکراین، صربستان و بلغارستان هم مرز دانست که در شبه جزیره بالکان واقع شده است.

آشنایی با کشور رومانی

بهتر است بدانید که کشور رومانی در واقع از نظر جغرافیای در بخش جنوب شرقی اروپا واقع شده که با ۲۳۸۳۹۱ کیلومتر مربع از دسته کشور های قدرتمند دنیا نام گرفته و سیاست پیچیده ای را نیز دنبال می کند. به طور کلی امروزه پیشرفت در این کشور سرعت خود را چندین برابر افزایش داده و در زمینه جاذبه های گردشگری بسیار وسیع شده است به طوری که سالانه این کشور مقصد گردشگران بی شماری می باشد که برای بازدید و تفریح به آن سفر می کنند. همچنین از آنجایی که وضعیت تحصیل در این کشور می تواند بر پایه بورسیه نیز انجام شود درصد علاقه مندان افزایش یافته و بهتر است بدانید که هزینه زندگی و تحصیل نیز در این کشور بسیار ایده آل خواهد بود.

کشور رومانی و آشنایی با آن

خلاصه ای تاریخچه رومانی:

توجه داشته باشید که بر اساس نظر اغلب محققان تاریخ سرزمین رومانی در سال ۵۱۳ پیش از میلاد توسط گروهی به نام گت ها لشکرکشی شده و موفق به شکست رومی ها شده است اما سرانجام در قرن ۲ میلادی این کشور توسط امپراطور روم فتح گردید و به بخشی از سرزمین تحت فرمان تبدیل شد و همچنین در دوره های دیگر دولت های مختلفی مانند هونها، اسلاو ها و بلغار ها به این کشور هجوم آوردند. بهتر است بدانید که در سده ۴ میلادی دین مسیحیت وارد این سرزمین شد و تا حدودی توازن را برقرار نمود اما به این حال نیز پس از مدتی شاه مجارستان این کشور را به نحوه دیگری مورد سلطه خود درآورد.

خلاصه ای از جغرافیای رومانی:

توجه داشته باشید که در واقع سرزمین رومانی یکی از کشور های قاره اروپا محسوب می شود و از جاذبه های گردشگری بی شماری نیز برخوردار می باشد. به طور کلی رومانی از جاذبه های طبیعی و بکر زیبایی برخوردار است و وجود تپه های سر سبز و زیبا آن را به یکی از جذاب ترین کشور های دنیا تبدیل کرده است. بهتر است بدانید که رومانی از جهت جغرافیایی در بخش شرقی اروپا واقع شده و از جهت غرب با کشور مجارستان، از سمت شمال شرقی با مولداوی دارای مرز مشترک می باشد و موفق شده در طول سال های فراوانی اقتصاد و روابط خود را با کشور های همجوار به خوبی حفظ نماید.

موقعیت جغرافیایی سرزمین رومانی

وضعیت آب و هوایی:

بهتر است بدانید که وضعیت آب و هوایی در این کشور بر اساس شرایط مختلفی تعیین می شود و از آنجایی که دارای آب و هوایی قاره ای می باشد از چهار فصل کاملا مجزا تشکیل شده است. به طور کلی میانگین دمای رومانی به ۲۹ درجه سانتی گراد خواهد رسید و هر چند که در نواحی کم ارتفاع دمای هوا ۳۵ درجه خواهد بود. در واقع می توان گفت که این کشور از نظر تاریخی فضای دقیقی را به خود اختصاص داده و می توانید در سفر به این کشور از کاخ پارلمان که مربوط به جغرافیای رومانی می باشد دیدن نمایید.

  •  آرون گروپس

پایتخت و شهر های مهم رومانی:

همانطور که می دانید سرزمین رومانی دارای شهر های مهمی می باشد و در ادامه سعی داریم شما را با پایتخت و شهر های مهم این کشور زیبا آشنا نماییم:

بخارا پایتخت رومانی: بهتر است بدانید که شهر بخارا در واقع یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهر های رومانی به شمار می آید و همچنین از گذشته آن را به عنوان پایتخت این کشور می شناسند. توجه داشته باشید که این کشور فضای تحصیلی و کاری بسیار عالی را در خود جای داده است.

شهر سیبیو: یکی از شهر های زیبا در نزدیکی مرکز رومانی شهر سیبیو می باشد که دارای تاریخ ترکیبی می باشد و در دوره های مختلف تاریخ جمعیت آلمانی و مجار در آن سکونت داشته اند. به طور کلی این کشور تاکنون آرایش قدیمی خود را حفظ نموده اما هنوز اقلیت هایی از آلمانی ها در این منطقه زندگی می کند و از آنجایی که از نظر تجاری بسیار ایده آل می باشد به یکی از بهترین شهر های مهاجر پذیر رومانی تبدیل شده است.

شهر های مهم سرزمین رومانی

شهر تیمشوآرا: بهتر است بدانید که این شهر در واقع یک سرمایه تاریخی برای منطقه کشور رومانی محسوب می شود زیرا دارای تاریخچه قومی و محلی وسیعی می باشد و از قدمتی ۸۰۰ ساله برخوردار است. این شهر را می توان یکی از قدرتمند ترین و پرجمعیت ترین شهر های رومانی دانست.

شهر براشوو: یکی از شهر های تاریخی رومانی براشوو می باشد و هر گردشگری که به این شهر سفر می کند قصد دیدن قلعه برن این شهر را دارد. به طور کلی براشوو در گذشته محل استقرار دولت های قدیمی بوده و از کوه هایی قرمز رنگ و دره های بسیار زیبا تشکیل شده است. توجه داشه باشید که می توان این شهر را یکی از پرجاذبه ترین شهر های رومانی دانست.

شهر سوچاوا: توجه داشته باشید که شهر سوچاوا در واقع از زیباترین شهر های کشور رومانی به شمار می آید که از بناهای سنتی و دلنشینی برخوردار است و به دلیل معماری های عظیمی که در بناها به کار رفته مقصد اغلب گردشگران قرار گرفته است.

شهر اورادئا: در واقع ارودئا را می توان یکی از سرمایه های منطقه ای دانست زیرا به دلیل اینکه ساختمان های شهر از سبک های باروک استفاده کرده اند در طول جنگ های جهانی تخریب زیادی را شکل داده است.

زیبایی های کشور رومانی

فرهنگ مردم رومانی:

بهتر است بدانید که در واقع مردم رومانی از نظر رفتاری بسیار فروتن و متواضع می باشند و این موضوع را می توانید از رفتار آن ها تشخیص دهید. در این کشور تنها اعضای حانواده و دوستان یکدیگر را نام کوچک صدا می زنند و برای مخاطب های دورتر از لفظ خانم یا آقا استفاده می کنند. مردم در این کشور بسیار خجالتی و آرام هستند اما به مرور صمیمی خواهند شد. از آنجایی که در رومانی تجربه زندگی به عنوان یک ارزش تلقی می باشد به افراد در سنین پایین احترام فراوانی گذاشته می شود. توجه داشته باشید که اگر در این کشور به خانه کسی دعوت شدید بایستی هدیه ای را برایشان تهیه نمایید و این هدیه می تواند گل یا شکلات باشد. در مورد حجاب این کشور می توان گفت که اغلب مردم سعی دارند به صورت پوشیده و از لباس های بلند استفاده کنند هر چند که حجاب در این کشور به صورت کاملا آزاد است.

آشنایی با فرهنگ مردم رومانی

زبان رسمی مردم رومانی:

بهتر است بدانید که زبان رومانیایی در واقع شباهت فراوانی به زبان لاتین دارد و با وجود اینکه از زبان های خانواده اسلاو ها تاثیر پذیرفته ولی با تمامی زبان های منطقه بالکان متفاوت است و تنها با زبان ایتالیایی مشترک است. به طور کلی اگر به زبان انگیلسی به صورت کامل مسلط باشید در این کشور برای تعامل با مردم به مشکل نخواهید خورد.

جاذبه های گردشگری رومانی:

همانطور که می دانید کشور رومانی از جهت گردشگری در صدر کشور های همجوار خود قرار گرفته و به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با برخی از جاذبه ها و مکان های دیدنی رومانی، این کشور زیبا آشنا نماییم:

دلتای دانوب:

بهتر است بدانید که در واقع بخش عظیمی از قسمت های دلتای دانوب که از لحاظ وسعت دومین دلتای بزرگ اروپا به شمار می آید در سرزمین رومانی واقع شده و به طور کلی این دلتا در گذشته بخشی از دریای سیاه بوده و مکان بسیار زیبایی برای مشاهده طبیعت محسوب می شود. این دلتا دارای گونه های خاص گیاهی و جانوری در اروپا و ۳۲ اکوسیستم از جمله بزرگ ترین تالاب های جهان به شمار می آید و شما می توانید در این منطقه سوار قایق شوید و شاهد زیبایی های این دلتا و غروب شگفت انگیز آن باشید.

آشنایی با دلتای دانوب در رومانی

تفریحگاه مامایا:

توجه داشته باشید که مامایا در واقع در لبه دریای سیاه واقع شده و از دسته معروف ترین تفرجگاه های ساحلی رومانی به شمار می آید. اگرچه این منطقه بسیار کوچک است اما با این حال هم دارای امتدادی به طول ۸ کیلومتر می باشد. این شهر زیبا دارای ساحل های ماسه ای بی نظیری است که می توانید در آن حمام و استراحت کنید. همچنین این تفریحگاه دارای پارک آبی زیبایی مختص کودکان است و هرچند که بزرگسالان نیز در صورت تمایل می توانند در آکادمی موج سواری آموزش ببینند.

جاذبه های گردشگری رومانی

موزه ملی رومانی:

توجه داشته باشید که در واقع یکی دیگر از جاذبه های توریستی رومانی موزه ملی آن است که در پایتخت و درون ساختمانی تاریخی به سبک نئوکلاسیک واقع شده است. در حقیقت این ساختمان برای سرویس پستی ساخته شده بود و از دهه ۱۹۷۰ تاکنون با ۶۰ اتاقی که دارد به ارائه و نمایش اشیاء و آثار تاریخی می پردازد. شما می توانید در این موزه به مشاهده اشیاء طلایی و ابزار آلات متعلق به دوره نئولیتیک یا نوسنگی و جواهر آلات زیبا و باارزش بپردازید. به طور کلی این موزه یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردم به شمار می آید که به همین منظور پیشنهاد می شود با سفر به رومانی بازدید از این موزه زیبا را از دست ندهید.

بازدید از موزه ملی رومانی

شهر کلوژ ناپوکا:

بهتر است بدانید که در واقع کلوژناپوکا یکی از پایتخت های غیر رسمی منطقه تاریخی ترانسیلوانیا به شما می آید و همچنین بزرگ ترین دانشگاه رومانی نیز در این کشور قرار گرفته است. به طور کلی قدمت این شهر به دوره پیش از مهاجرت رومن ها باز می گردد و امروزه یکی از بزرگ ترین مراکز هنر و فرهنگ رومانی محسوب می شود. توجه داشته باشید که این شهر از جمعیت کثیری از مجارستانی ها تشکیل شده و دارای مجسه هایی از پادشاهی این دولت می باشد و همچنین می توانید در این شهر به مشاهده آثار و بناهای تاریخی رومانی در دوره های مختلف بپردازید.

بازدید از شهر کالوژ نپوکا

پارک هراسترو:

توجه داشته باشید که علاوه بر ساختمان ها و بناهای تاریخی پارک ها نیز می توانند جز جاذبه های گردشگری یک سرزمین به شمار بیایند و در پایتخت رومانی پراک های بزرگ و متعددی شکل گرفته اند که مشهورترین آن ها پارک هراسترو می باشد. به طور کلی این پارک در کنار دریاچه زیبای هراسترو وقع شده و موزه دهکده هم در نزدیکی آن قرار دارد. در این پارک مسیر های پیاده روی سنگفرش شده ها، امکان قایق سواری در دریاچه ها، سالن های تئاتر روباز و باغ های ژاپنی وجود دارد که می توانید از همه آن ها نهایت لذت را ببرید و همچنین در اطراف این پارک رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان هستند. پیشنهاد می شود که اگر همراه خانواده خود به شهر بخارا سفر کرده اید و هوا هم نسبتا گرم و دلچسب است حتما برای گذراندن اوقات خود بازدید از این پارک پر هیاهو را از یاد نبرید.

دیدن کردن از پارک زیبایی هراسترو

صومعه های نقاشی شده:

بهتر است بدانید که در واقع از زیباترین جاذبه های رومانی می توان به صومعه های نقاشی شده ی بوکونیا در بخش های شمال شرقی رومانی اشاره نمود. به طور کلی دیواره های خارجی این صومعه با نقاشی ها استادانه از چهره های قدیسین و پیامبران، صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح، تصاویر فرشتگان و شیاطین، بهشت و جهنم پوشیده شده است و همچنین در این صومعه انواع مختلفی از نمونه های حفاظت شده را نیز می توانید مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *