دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه باید درباره کاشت مو به روش dhi بدانید

  • ملیحه بال افکن
  • ۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که کاشت مو به روش dhi در واقع یکی از متد هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و در این مطلب سعی داریم شما را با نحوه و چگونگی انجام آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که کاشت موی مستقیم در واقع یک روش کاشت مو می باشد که در سال های اخیر رایج شده و معمولا در رابطه با چگونگی پیوند موها می باشد. توجه داشته باشید که در این روش فولیکول های مو که به صورت جداگانه توسط یک ابزار پزشکی قلم مانند برداشت شده و سپس ریشه ها در کانال های باز شده کاشته خواهد شد.

آشنایی با کاشت مو به روش dhi

توجه داشته باشید که شاید افراد تنها با متد های سنتی کاشت مو آشنایی دارند اما بهتر است بدانید که این فرآیند در حال افزایش و به روز شدن است و همواره نیز متد های جدیدی برای انجام آن در نظر گرفته خواهد شد. به طور کلی کاشت مو به روش dhi یکی از شیوه های مدرن کاشت مو محسوب می شود که هم عوارض ناشی از این کار را به حداقل خواهد رساند و هم به شما در رسیدن به نتایج بهتر کمک خواهد کرد. بهتر است بدانید که این یکی از روش هایی است که رفته رفته جای خود را در میان متد های کاشت مو تثبیت نموده و امروزه به یکی از شیوه های جدید عجیب کاشت مو تدیل شده است.

چگونگی کاشت مو به روش dhi

دستورالعمل کاشت مو از روش dhi:

به طور کلی در این روش پیوند های برداشت شده به صورت جداگانه ای از ناحیه گردن با استفاده از روش fuf استخراج شده و در نهایت درون ایمپلنت قرار خواهد گرفت. متخصص به کمک قلمه های آماده شده در مدت زمان چند ثانیه هم کانال را باز خواهد کرد و هم ریشه ها را درون آن قرار خواهد داد.

بهتر است بدانید که در طول این عمل فولیکول های مو در ناحیه اهدا کننده تحت بی حسی موضعی با کمک یک وسیله مخصوص شل خواهند شد و سپس فیلیکول های موی شل شده از ناحیه اهدا کننده جدا خواهند شد.

از آنجایی که پیوند برداشته شده حاوی یک تکه بافت و فیلیکول می باشد توسط یک فرآیند جداسازی کوچک به صورت آماده کشت خواهد شد.

توجه داشته باشید که در این روش کاشت مو روند باز کردن کانال وجود ندارد و ریشه های آماده شده اغلب یک به یک در وسایل پزشکی ویژه ای به نام قلم ایمپلنت قرار خواهند گرفت و در نهایت کاشت مو به خوبی انجام خواهد شد.

  •  آرون گروپس

اغلب متخصص ها فولیکول های مو را به کمک قلم مخصوص روی پوست سر قرار خواهند داد و ایمپلنت های نوک تیز و بسیار باریکی درون آن قرار می گیرند و بهتر است بدانید که این قلم نوک باریک که توسط متخصص در زاویه ای مناسب به پوست سر فرو می رود و سپس فولیکول ها درون پوست سر قرار خواهند گرفت.

به طور کلی در این روش از یک طرف برداشت موها صورت می گیرد و از طرف دیگر فولیکول های مو در قلم ها قرار خواهند گرفت و بدین ترتیب مدت زمان انتظار فیلیکول های مو به حداقل خواهد رسید.

دستورالعمل کاشت مو

آماده سازی برای عملیات:

بهتر است بدانید که مرحله آماده سازی برای پیوند موها مانند آماده سازی برای کاشت موی استاندارد است که اغلب پس از انجام مشاوره های لازم آنالیز مو و برنامه ریزی برای کاشت مو برای بیمار انجام خواهد شد. پس از این مراحل آزمایش خون گرفته می شود تا مشخص گردد آیا بیمار برای عمل مناسب است یا خیر. به طور کلی بیماری هایی که از نظر سلامتی شرایط مطلوبی دارند پس از تراشیدن مو به اتاق عمل منتقل خواهند شد.

بیهوشی:

توجه داشته باشید که در عمل کاشت مو از طریق روش dhi معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود و بی حسی موضعی در واقع نوعی بیهوشی محسوب می شود که فقط در قسمتی که عملیات انجام می گیرد تاثیر خواهد گذاشت و بهتر است بدانید این بی حسی موضعی تقریبا ۳ الی ۴ دقیقه مدت زمان خواهد داشت و در این مدت زمان بایستی منطقه اهدا کننده مورد نظر را برای درمان با مایعان ضدعفونی کننده تمیز نمایید و داروهای بی حسی بایستی از طریق یک سوزن تزریقی ریز به فرد اعمال گردند.

شرایط لازم برای کاشت مو

برداشت گرافت ها:

بهتر است بدانید که در مرحله دوم کاشت مو dhi بایستی برداشت پیوند از قسمت اهدا کننده انجام شود و می توانید در این فرآیند از روش fuf نیز برای برداشت پیوند استفاده نمایید. برای انجام این مرحله در ابتدا بایستی ریشه های مو در پس از سر بیمار را با کمک دستگاه میکرومونتور شل کنید زیرا این دستگاه بدون آسیب رساندن به فولیکول های مو اجازه می دهد به راحتی برداشته شوند و بدین ترتیب فولیکول ها شل شده و یکی یکی با ابزاری به نام پنس برداشته می شوند.

آماده سازی گرافت ها:

به طور کلی آماده سازی گرافت ها در روش dhi با سایر روش های کاشت مو متفاوت خواهد بود و بایستی در این روند پیوندها را پیش از کاشت به شکل دقیقی در ایمپلنت ها قرار دهید. توجه داشته باشید فولیکول های مو که از ناحیه پشت سر برداشته شده اند داخل ظروف شیشه ای پتری قرار خواهند گرفت و به آرامی قابل جدا شدن می باشند و در نهایت به کمک یک پنس درون قلم ها قرار می گیرند.

روش های مختلف کاشت مو

مزایا و معایب این روش کاشت مو

به طور کلی کاشت مو از طریق روش های ذکر شده دارای مزایای بسیار زیادی است که موجب شده به خصوص در کشور ما و سایر کشور های آسیای شرقی از آن به عنوان بهترین روش جایگذاری مو نام ببرند.

به دلیل اینکه فولیکول های مو به صورت مستقیم توسط ابزار لمینت کننده جایگذاری می شوند و نیازی به ایجاد بخیه، برش یا سوراخ کردن زیاد منطقه کاشت مو نداریم. در واقع این روش بسیار کاربردی و استاندارد است که از ورود عفونت یا ورود میکروب هنگام سوراخ کردن پوست سر جلوگیری خواهد کرد و به همین منظور سالم تر و ایمن تر خواهد بود.

به همین خاطر است که سپری کردن دوران بهبودی برای فرد از انجام جراحی بسیار کوتاه مدت تر از سایر روش های دیگر است و همچنین علائم به جا مانده از کاشت مو با این شیوه بسیار کوچک هستند و از همان ابتدا به چشم نمی آیند.

همچنین علائم ناشی از کاشت مو پس از گذشت مدتی کاملا از سر محو خواهد شد و بسیاری از ابزار هایی که در این شیوه مورد استفاده قرار می گیرند تنها مختص شما هستند و پس از پایان کاشت مو تعویض خواهند شد و می توان این موضوع را یکی دیگر از مسائلی دانست که امن بودن کاشت مو با این روش و کم ریسک بودن آن را به اوج می رساند.
آشنایی با مزایای کاشت مو
بهتر است بدانید که همچنین این فرآیند با دقت فراوانی انجام خواهد شد و این شانس را به پزشک می دهد که نتایج مطلوب تری برای فرد رقم بزند و به طور کلی نتایح حاصل با این شیوه کاملا طبیعی خواهند بود و تراکم موها با انتخاب کاشت موی مستقیم بسیار مطلوب به نظر می رسد.

در روش dhi  اغلب فولیکول های مو در همان زمانی که برداشته می شوند به همان صورت هم در محل مورد نظر جایگذاری خواهند شد و به همین خاطر از از خطراتی مانند ورود میکروب به پوست سر در امان خواهند ماند.

توجه داشته باشید که در این روش درصد بسیاری از فولیکول های انتقال داده شده با این شیوه زنده خواهند ماند و در موقعیت جدید شروع به تولید مو خواهند کرد و به طور کلی میزان زنده ماندن فولیکول ها در این فرآیند بیش از تر از روش های سنتی می باشد.

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب کاشت مو با روش hrt و کاشت مو با روش fit نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *