دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با جنگل و آبشار نای انگیز و بهترین زمان برای سفر به طبیعت بکر آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

آبشار نای انگیز یکی از مناطق زیبای جنگلی در استان لرستان است جاذبه های توریستی و گردشگری این آبشار بسیار متنوع هستند و دارای جاذبه ها و چشم اندازهای بسیار بکری است قرار گرفتن این آبشار در دل جنگل و ارتفاعات سرسبز موجب جلب توجه خیلی از گردشگران و علاقه مندان شده است و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این چشم اندازها به این جنگل سفر می کنند.

استان لرستان یکی از مناطق پر جاذبه و زیبا در ایران است در این استان جاذبه های جنگلی سرسبزی وجود دارند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند همچنین این منطقه به دلیل وجود آبشارهای مرتفع با چشم اندازهای زیبا بسیار شناخته شده است. گردشگرانی که علاقه زیادی به طبیعت گردی دارند با سفر به این منطقه پر جاذبه روزهای خوبی را برای خود می سازند و چند روزی را از آلودگی های شهری دور می مانند از مهم ترین جاذبه هایی که می توانید در این استان مشاهده کنید می توان به آبشار، کوهستان، جنگل و چشمه ها اشاره کرد که هر یک دارای جذابیت های خاص خود هستند. جاذبه های شگفت انگیزی که در نقاط مختلفی از این استان وجود دارند موجب جلب توجه خیلی از علاقه مندان شده اند چشم اندازهای این منطقه بسیار بکر و دست نخورده هستند در جنوب شرقی این استان نیز روستاهای بسیار زیبایی وجود دارد که می توانید از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنید. در جنگل های لرستان گونه های مختلفی از گیاهان و درختان وجود دارند که برای علاقه مندان دارای جذابیت هستند جنگل های بلوط زاگرس یکی از مهم ترین گونه های جنگلی است که با وجود طبیعت سرسبز و خیره کننده خود برای گردشگران جذابیت بی شماری دارد.

آشنایی با طبیعت جنگل و آبشار نای انگیز:

این جنگل دیدنی و سرسبز در جنوب شرقی استان لرستان قرار گرفته است نمونه های بسیار زیبایی که از جنگل های بلوط زاگرس در این منطقه وجود دارد دارای ارزش بالایی هستند چشم اندازهای خیره کننده در طبیعت این منطقه موجب جلب توجه خلی از علاقه مندان و گرشگران است. این منطقه با وجود آبشار زیبای خود شناخته شده است این آبشار در نزدیکی رشته کوه های هشتاد پهلو واقع شده است و به دلیل آب زلال و شفافی که دارد بسیار مورد توجه است سرچشمه این آبشارها از سفره های آب زیرزمینی است و از ارتفاعات کوهستانی سرازیر می شود.

جاذبه ای نای انگیز

اطلاعاتی درباره آبشار:

این آبشا زیبا و مرتفع در طبیعت زیبای جنگل نای انگیز واقع شده است و از چشمه های نواحی سرچشمه می گیرد این منطقه به دلیل داشتن سفر ه های آب زیرزمینی منبع مناسبی برای سرازیر شدن چشمه ها و آبشارها هستند این چشمه ها به ارتفاعات منطقه می ریزد و از این ارتفاعات نیز آبشارهایی سرازیر می شوند. با سفر به این منطقه تفریحی و دیدن چشم اندازهای آن بی شک حیرت شده می شود همچنین می توانید از این آبشارهای پله ای دیدن کنید حوضچه ای که در قسمت پایینی این آبشار واقع شده است زیبایی های خاص خود را دارد خیلی از گردشگران در پایین این حوضچه شنا می کنند و با آب تنی کردن حال  هوای خود را عوض می کنند.

بهترین زمان برای سفر:

برای سفر به منطقه لرستان و بازدید از جاذبه های دیدنی  و چشم اندازهای بکری همچون طبیعت این جنگل و آبشار آن باید باید زمان مناسبی را برای سفر کردن انتخاب کنید فصل بهار یا تابستان چشم اندازهای زیباتری را در این منطقه ایجاد می کند همچنین خیلی از گردشگران و علاقه مندان دوست دارند تا در فصل پاییز نیز به این گونه از مناطق سفر کنند. طبیعت گردی در چنین فصل هایی به مناطق مختلف ایران به ویژه مناطقی که دارای طبیعت های بکر و دست نخورده ای هستند از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. این منطقه ویژه افراد علاقه مند به طبیعت گردی است و به دلیل چشم اندازهای سرسبزی که دارد بسیار مورد توجه است و می توانید در سفر خود به این منطقه از نزدیک آن را مشاهده نمایید.

آبشار زیبای نای انگیز

جاذبه ها:

پوشش گیاهی عظیم و سرسبزی که در این مناطق وجود دارند یکی از مهم ترین جذابیت های این جنگل ها و آبشارهای آن به شمار می آیند جنگل های زاگرسی این منطقه ۶ هکتار مساحت دارند و بخش های عظیمی از مناطق جنگلی ایران را به خود اختصاص داده اند. از مهم ترین جاذبه هایی که در سفر خود به منطقه جنگلی و آبشار نای انگیز می توانید مشاهده کنید همین چشم اندازهای آبشاری است از سوی دیگر قرار گرفتن این طبیعت در منطقه روستایی و زیبا موجب شده است تا خیلی از گردشگران از زیبایی های درون روستا نیز دیدن کنند. پوشش گیاهی متنوع و وجود درختان بلوط بر جذابیت های این منطقه جنگلی و طبطعت سرسبز آن نیز افزوده است خیلی از گردشگران این جنگل را بهشتی گمشده در لرستان می دانند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سرسبزی جنگل، آبشار، مراتع، گونه های پرندگان و حیوانات از مهم ترین جذابیت هایی هستند که می توانید در این منطقه از آن ها دیدن کنید آبشار این منطقه به شکلی زیبا و پلکانی است که همین ویژگی آن را منحصر به فرد نموده است از سوی دیگر ساختار مینیاتوری آن موجب جذابیت بیشتر طبیعت این منطقه نیز شده است. مواجه شدن با چنین صحنه هایی برای گردشگران از لذت زیادی برخوردار است چشمه سارهای این منطقه نیز می توانید برای شما عزیزان بسیار جالب توجه و دیدنی باشد و از این رو آبشار نای انگیز را به یکی از مناطق گردشگری در این استان تبدیل کرده است.

ارتفاعات نای انگیز

جنگل های بلوطی:

جالب است بدانید که این منطقه از لرستان به عنوان جنگل های بلوطی شناخته می شود دلیل این امر وجود گونه های درختان بلوط است که برای گردشگران جذابیت دارد و طبیعت این منطقه را نیز دیدنی تر کرده است این گونه های درختی بسیار کهن سال هستند و از این رو این منطقه را به عنوان موزه بلوط های جنگلی می شناسند این منطقه جنگلی و زاگرسی بسیار جذاب و تماشایی است که بهتر است از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده نمایید.

طبیعت نای انگیز

برای سفر به جنگل و آبشار نای انگیز هر ساله برخی از تورهای مسافرتی و گردشگری برگزار می شوند که هدف آن ها طبیعت گردی در بخش های مختلف لرستان است با رسیدن به این آبشار شما وارد منطقه ای بکر و متنوع می شوید و که می توانید آرامش بیشتری را به دست آورید. این آبشار یکی از مکان های دیدنی لرستان به شمار می آید که هر ساله علاقه مندان زیادی را نیز به خود جذب می کند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و توریستی این آبشار برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه از لرستان در اختیار شما علاقه مندان قرار می دهد و می توانید در این بخش با این منطقه توریستی و جنگل های سرسبز ان بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *