دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتظارات زنان از مردان و خواسته هایی که به زبان نمی آورند

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله که اختصاص داده شده است به انتظارات زنان، می توانید برای بهبود بخشیدن روابط خود با همسرتان این موارد را رعایت کرده و یک رابطه احساسی و موفق را آغاز کنید.

ازدواج یکی از مسائل مهم در نهاد خانواده و جامعه می باشد که شکل گیری و تداوم و یا حتی جدایی همگی بسته به تفاهم، برآورده شدن انتظارات و توقعاتی است که همسران از یکدیگر دارند، زنان با توجه به احساساتی بودن خواسته هایی متفاوتی از شریک زندگی خود دارند که شاید هیچگاه به زبان نیاورند اما تاثیر مستقیمی با زندگی آنان دارد.

زنان انتظارات متفاوتی از مردان دارند که این انتظارات می تواند در انتخاب همسر آینده تاثیرگذار باشد، این توقعات و خواسته های آنها حتی پس از ازدواج در زندگی مشترک نیز سهم بزرگی دارد که گاهی با عدم توجه از سوی مردان مواجه می گردد و دلخوری هایی و در نتیجه اختلافاتی را بوجود می آورد.

اغلب اوقات ناراحتی و گلایه های زنانه بسیاری از خانم های اطراف خود را شنیده اید که از بی توجهی و توجه نشدن به خواسته هایش سخن می گویند، این دلخوری ها در ابتدا بسیار ساده شمرده می شود اما در نهایت تاثیرات مخربی دارد که موجب سست شدن بنیان های خانواده می گردد.

آشنایی با انتظارات زنان از مردان در زندگی

شاید بسیاری از مردان مدتها می باشد که به دنبال پاسخ این سوال هستند که زنان چه خواسته و انتظاراتی دارند، این خواسته ها متفاوت می باشند اما در نهایت همه ی زنان دارای انتظاراتی مشترک هستند. در این مقاله به انتظارات زنان از مردان پرداخته ایم.

  • عشق واقعی

مهمترین انتظاری که شاید هر زنی از همسر خود دارد این است، که مرد واقعا عاشق او باشد و به او توجه کند. این محبت نسبت به زن باعث تداوم رابطه شده و زنان در حقیقت احساس امنیت می کنند. پس به این ترتیب به همسر خود توجه کنید و خواسته های او را بشناسید و رفتار و گفتار خود را با آن هماهنگ نمایید.

توقعات زنان از مردان و احساسات و توجهات آنها

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • توجه به احساسات زنان

در کنار این احساس علاقه ای که به او دارید، کمی هم پیگیر احساسات همسر خود شوید، ممکن است او از موضوعی دلخور باشد و از این موضوع آزرده خاطر و نگران باشد، پس علاوه بر اینکه او را دوست می دارید، به احساسات او نیز توجه کنید و در صورتی که آتشفشان احساساتش فوران کرد با دستمال کاغذی و مهربانی اشک های او را پاک نموده و تا پایان پای حرفهای او بنشینید. زنان می خواهند شوهرانشان شانه ای برای گریه های آنها باشند. زنان با هر سن و سالی گاهی دوست دارند بچگی کنند و کسی به گریه ها و درد و دل های آنها گوش کند.

معرفی و بیان خواسته های زنان از مردان در زندگی

  • بیان علاقه ی قلبی

گاهی اوقات مردی همسرش را بسیار دوست دارد اما آن را بر زبان نمی آورد، و این بر زبان نیاوردن ممکن است، این باور را برای زن بوجود آورد که احتمالا شاید همسر او نسبت به وی بی علاقه می باشد. پس اگر همسر خود را دوست دارید باید این را به او بگویید و به او اطمینان ببخشید علاقه تان به او همیشگی و ماندگار است، کار سختی نیست با گفتن جمله ای مانند «دوستت دارم» و یا جملات عاشقانه ای از این قبیل یکی از مهمترین انتظارات همسر خود را برطرف نمایید.

  • مهربانی و رفتار عاری از خشونت

بر خلاف باور برخی از مردان زنان خواهان مهربانی و مردان مهربان و با گذشت هستند، خشونت و نامهربانی قطعا بر خلاف این باور عامیانه نمی تواند مورد توجه زنان قرار گرفته و بتواند از انتظارات زنان محسوب واقع شود. مهربانی محبت و علاقه به دنبال دارد و خشونت قطعا تا زمانی پاسخگو است که زن در اجبار به سر ببرد. زنان می خواهند شریک زندگی آنها با آنها مهربان باشد.

آشنایی با انتظارات زنان از مردان و خواستاروفاداری

  • احترام به زنان

احترام و اکرام زنان به عنوان همدم و شریک زندگی خود، یکی از اساسی ترین ضرورت های زندگی می باشد. قطعا شما توقع احترام از سوی همسر خود را دارید، این احترام باید دو طرفه باشد تا او در زندگی دلگرم باشد و به شما و شخصیت شما علاقه مند شده و انتظارات خود را انجام شده ببیند، او در زندگی نقش های مختلفی مانند مادر، همسر، دختر و خواهر دارد پس به نسبت هر یک از اینها خواستار احترام می باشد.

  • عدالت و تساوی حقوق زنان

با توجه به مدرنیته شدن و برقراری حقوق زنان، با همسر خود به گونه ای رفتار نکنید که نسبت به شما دارای کمبود و کاستی هایی است، زنان به هیچ وجه از مردان متحجر و دیکتاتور خوششان نمی آید و شریک زندگی خود را مردی دیکتاتور و با طرز فکر قدیمی و خاک خورده نمی پسندند، زندگی آغاز یک زندگی مشترک است که دو انسان با حقوقی مساوی آن را پایه ریزی کرده اند و در این صورت است که زندگی موفق و پر ثمر می گردد.

  • اختیار و آزادی عمل

به زنان حق نظر دادن و انجام کارهایی که دوست دارند را بدهید، مثلا ممکن است همسر شما رنگی را بپسندد که با سلیقه ی شما متفاوت است، به او آزادی عمل و حق انتخاب داده شود تا حس نکند پرنده ای در قفس اسیر شده است. به او هم اجازه بدهید تا پس از کلی انجام کارهای روزمره در زندگی مشترکتان زمانی را نیز به خودش اختصاص بدهد.

توقعات زنان از مردان به عنوان شریک زندگی

  • وابسته بودن

ارزش حضور همسرتان در خانه و در کنار خود را به او بگویید، احساسی که در نبودنش دارید و دلتنگی و نگرانی که بر شما در زمان حضور نداشتن او بر شما مستولی می گردد را با او در میان بگذارید، زنان خواستار این دلتنگی از روی وابستگی هستند.

  • وفاداری

اما شاید یکی از اصلی ترین انتظارات زنان از مردان وفاداری آنها می باشد، این حس و دغدغه بسیاری از زنان است که گاهی به حسادت آلوده و با این واژه معنی می گردد. زنان مردانی را دوست دارند که در عشق خود وفادار باشند، به همسر خود ثابت کنید که او تنها کسی است که در قلب شما خانه دارد.

علاوه بر وفاداری در عشق، وفای به عهد در رابطه با قول هایی که می دهید برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اگر قولی را به همسر خود در هر زمینه ای داده اید، به آن عمل نمایید تا ارزش سخن مردانه تان برای شریک زندگی شما حفظ گردد.

بیان خواسته های زنان از مردان و سوپرایز شدن

  • صادق بودن

از دروغگویی بپرهیزید حتی برای جلب رضایت و توجه همسر خود و حتی برای برطرف کردن کدورت ها و نزدیک کردن رابطه، صداقت یکی از اصلی ترین و نخستین انتظاراتی است که زنان از مرد زندگی خود داشته و ملاک انتخاب خود را بر پایه آن قرار می دهند. با دروغگویی اعتمادش را از بین نبرید.

  • گذشت و بخشش

علاوه بر علاقه مند بودن زنان به مردان مهربان، آنها مردانی را ترجیح می دهند که دارای بخشش و گذشت هستند. همه ی ما انسان هستیم و انسان هم جایزالخطا است، پس ببخشید و ریشه های محبت خود را در دل همسر خود محکم کنید، همسر شما این لطف شما را یادش می ماند.

  • فراموش نکردن روزهای خاص

زنان بسیار حساس هستند و افرادی احساساتی می باشند که روزهای خاص را در زندگی خود همیشه به خاطر دارند و حتی ثانیه به ثانیه آن را می توانند به طور کامل تعریف کنند. بنابراین دوست دارند همسرشان نیز این روزهای خاص و مهم را به خاطر داشته باشند، این به یاد داشتن دلیل بر احساساتی بودن و عزیز بودن خود آنها و آن لحظات هستند، پس اگر می خواهید مرد ایده آل همسر خویش باشید سعی کنید روزهایی مانند روز تولد او، روز سالگرد ازدواج، و یا اولین روز آشنایی تان را فراموش نکنید.

آشنایی با انتظارات زنان از مردان به عنوان همسر

  • گوش کردن به حرف های زنان

زنان بسیار حساس هستند و دوست دارند وقتی حرف می زنند شما تمام حواستان به او بوده و به او نگاه کنید، برای چند لحظه دست از کارتان بکشید و به سخنان او گوش کنید و با او وارد صحبت شده و زمانی را به حرف زدن با یکدیگر اختصاص دهید.

اگر حرف های آنها در مورد گلایه و دلخوری است لازم است این مشکل را در همان لحظه حل کرده و برای همیشه پرونده را ببینید، و اگر سخنان او حرفهای روزمره است با جملات احساسی و یا خسته نباشید پاسخ او را بدهید، هیچ وقت با سر تکان دادن و یا حرکت دست و یا چشم او را از سرتان باز نکنید.

انتظارهای زنان از مردان و علاقه مند به توجه شدن و شنیده شدن سخنانش

  • تکیه گاه و حامی بودن برای زنان

داشتن امنیت یکی دیگر از توقعات زنان است، همسر زندگی شما قطعا می خواهد مرد ایده آلش در کنار مهربانی و شخصیت های مثبتی که دارد به خوبی از او حمایت کند. زنان از مردان شجاع خوششان می آید البته نه اینکه خشن و زورگو باشد بلکه بتواند برای او امنیت فراهم کند.

مواردی از توقعات زنان از مردان در زندگی

  • عهده دار مخارج زندگی و مدیریت آن بودن

مردان در گذشته نان آور خانه بودند و زنان خانه دار بودند و به طور کلی تمامی هزینه های زندگی بر عهده مردان بود، اما امروزه با شاغل شدن زنان، برخی مردان از زیر بار مخارج زندگی شانه خالی کرده و سایه خود را بر روی زندگی همسر خود کمرنگ می کنند. زنان دوست دارند مردان هزینه های زندگی مشترکشان را تامین نمایند، آنها مشکلی با کمک های مالی برای پیشرفت زندگی مشترکشان ندارند اما انتظار دارند مرد برای زندگی خرج کند.

  • باور توانایی های زنان

به همسر خود اعتماد داشته باشید، اگر کاری را آغاز کرده است به کمک او بشتابید و او را راهنمایی نمایید، مدیریت کار را به او بسپارید ولی در کار او دخالت نکنید.

  • حفظ حریم خصوصی و اعتماد به زنان

زیر پا گذاشتن حریم خصوصی زنان یکی از ناراحت کننده ترین کارهایی است که می توان انجام داد، زنان دوست دارند حریم خصوصی خود را داشته باشند. برای چک کردن گوشی او و خواندن پیام هایش به حریم خصوصی همسرتان بی احترامی نکنید و باعث آزرده خاطر شدن او نشوید، این عمل در واقع بی اعتمادی شما را نسبت به او نشان می دهد که قطعا موجب رنجش و بی اعتمادی او نسبت به شما می شود.

  • دوست و یار بودن

زنان دوست دارند در شرایط مختلف حضور همسر خود را حس نمایند، علاوه بر تکیه گاه و نان آور خانه بودن، زنان دوست دارند مرد زندگی شان یار و دوست لحظه های آنها باشد. زمانی را برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و …. در کنار یکدیگر بگذرانید و خاطره ساز شوید.

انتظارهای زنان از مردان و چشم تو چشم شدن

  • غافلگیر کردن

زنان عاشق زیبایی ها و بیان احساسات به وطر مداوم و با تکرار هستند، گلهای زیبا و متفاوتی که به خوبی می توانند مسیر ورود شما را به قلب همسرتان هموار کنند، نیاز نیست حتما در مناسبت و روزهای خاص هدیه بخرید، گاهی بدون دلیل کادو بخرید و احساسات خود را بر زبان بیاورید، سورپرایز کردن با گل و هدیه هر چند ارزان قیمت زنان را به وجد می آورد.

معرفی انتظارات زنان از مردان به عنوان شریک زندگی

  • چشم تو چشم حرف زدن

مردان و زنان دارای تفاوت های بسیاری می باشند، به طور مثال زنان دوست دارند زمانی که با آنها حرف می زنید مقابل او بنشینید و با توجه کامل مشغول صحبت با او شوید. برای ارتباط برقرار کردن بهتر با او چشم تو چشم شده و به چشمان او خیره شوید و سخن بگویید. این نوع سخن گفتن او را از اینکه همه ی حواس شما فقط معطوف اوست، خشنود می کند.

آشنایی با انتظارات زنان از مردان به عنوان همسر

  • حضور در مشکلات

زنان انتظار دارند مرد ایده آلشان در همه ی لحظات کنارشان باشد، حتما لحظاتی پیش می آید که همسر شما دچار ناامیدی و دلسردی می گردد، در این لحظات حضور شما در کنار او از هر زمان دیگری قابل اهمیت تر است. در روزهای سخت و مشکل باید زن و شوهر پشتیبان یکدیگر باشند.

  • رابطه جنسی

در کنار رفع تمامی نیازهای روحی، فکری و جسمی زنان هم مانند مردان خواهان داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش می باشند، این امر در تداوم زندگی مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیان انتظارها و خواسته های زنان از مردان در زندگی زناشویی

  • تمجید هنر آشپزی زنان

زنان زمان زیادی را در آشپزخانه به سر می برند، پس قدردان زحمات او باشید، سر و کله زدن با قابلمه و مواد غذایی و قوری و استکان قطعا او را خسته می کند. از دست پخت او تعریف نموده و در مورد غذاهایی که می پزد و همچنین غذاهایی که دوست دارید با همسرتان سخن بگویید، قطعا او دوست دارد برای اثبات علاقه اش و ایجاد لحظات پر احساس غذاهای مورد علاقه ی شما را طبخ نماید.

  • بیان ویژگی های مثبت او

خصلت های خوب و مثبت همسر خود را به زبان بیاورید و به او بگویید که بابت این ویژگی ها و هنرهایش به او افتخار می کنید. هر زنی می خواهد مرد زندگی اش او را به خوبی بشناسد و البته او را درک کرده و با کسی مقایسه نکند. با بیان ویژگی های مثبت او به او بفهمانید که او را به خوبی می شناسید و توجه تان فقط به او می باشد.

خواسته ها و توقعات زنان از مردان در رابطه دو نفره

در زندگی مشترک و حتی پیش از ازدواج زنان انتظاراتی از مردان دارند که در انتخاب آنها، و زندگی مشترکشان تاثیر دارد. با آشنایی با این خواسته ها قطعا می توانید مسیر بهتری را برای آغاز و ادامه رابطه خود انتخاب نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *