دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه نیمرو بدون روغن با دستور پخت آسان

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

نیمرو بدون روغن برای آن دسته از افرادی که تمایل به رژیم گرفتن دارند بسیار مناسب است و در مدت زمان کمی آماده می شود، در این مقاله طرز تهیه نیمرو بدون روغن را به شما عزیزان آموزش خواهیم کرد.

نیمرو بدون روغن یک غذای مقوی و در عین حال کم کالری است که خیلی سریع تر از تخم مرغ آب پز پخته می شود و باید بدانید که نداشتن روغن در تخم مرغ تاثیری در کیفیت و ارزش غذایی بالایی نیمرو ندارد و به عنوان یک غذای رژیمی به شمار می رود و همچنین برای سرماخوردگی غذایی مفیدی است.

همانطور که می دانید نیمرو به روش سنتی با روغن تهیه می شود و در واقع یکی از ساده ترین روش طبخ تخم مرغ نیمرو است که به عنوان صبحانه با نان و یا به عنوان نهار یا شام به عنوان دمپختک میل می شود اما روش دیگری جهت تهیه تخم مرغ وجود دارد که بدون روغن است و تنها به یک قابلمه کوچک و گود نیاز دارید.

نحوه تهیه نیمرو بدون روغن

مواد مورد نیاز

  • تخم مرغ: یک عدد
  • سرکه سفید یا سرکه سیب :دو قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه نیمرو بدون روغن با روش ساده

در روش تهیه نیمرو بدون روغن ابتدا یک قابلمه کوچک و گود برداشته و تا نصفه داخل آن آب بریزید سپس اجازه دهید بر روی حرارت ملایم به جوش آید.

حالا زمانی که آب در حال جوش است به آن نمک، سرکه سیب یا سفید و فلفل بیافزایید سپس تخم مرغ را داخل کاسه ای به گونه ای که سفید و زرده آن مخلوط نشود بشکنید.

آشنایی با طرز تهیه نیمرو بدون روغن

در این مرحله از نحوه تهیه نیمرو بدون روغن حالا با کمک قاشق آب جوش را هم بزنید تا گردابی در آب جوش به وجود آید سپس به آرامی تخم مرغ را داخل مرکز گرداب بریزید و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه بماند تا سفید تخم مرغ کاملا خودش را بگیرد.

  •  آرون گروپس

مراحل تهیه نیمرو بدون روغن

در مرحله آخر از طرز تهیه نیمرو بدون روغن حالا تخم مرغ را به آرامی از داخل آب جوش خارج کرده و داخل بشقاب بگذارید سپس بر روی آن کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید، نوش جان.

نکات تکمیلی

۱. به منظور تهیه چند عدد تخم مرغ باید آن را یکی یکی طبخ نمایید.

۲. استفاده از کاسه به منظور تهیه نیمرو بدون روغن ضروری می باشد.

۳. تخم مرغ را به صورت مستقیم داخل آب جوش نشکنید.

۴. برای افرادی که رژیم دارند مصرف سفید تخم مرغ بدون روغن مناسب می باشد.

ضمن سپس از همراهی شما دوستان عزیز، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت بهره را برده باشید و به خوبی با نحوه تهیه نیمرو بدون تخم مرغ آشنا شده باشید و آن تهیه و نوش جان کنید، به منظور آشنایی با نحوه تهیه انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *