دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با انواع گل های مناسب پشت پنجره

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید گل های فراوانی برای کاشت در فضای آپارتمانی وجود دارند که ما در این مقاله سعی داریم شما را با گل های مناسب پشت پنجره ای و آپارتمانی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که گلدان های مناسب پشت پنجره ای در هر ساختمان و خانه ای که اجرا می شوند زیبایی و طراوت را به چهره خانه می نشانند و همانطور که می دانید با آغاز فصل بهار بیش از پیش شاهد سرسبزی و طراوت طبیعت هستیم که در فضای شهری شاید خیلی کم از آن بهره مند شویم و یکی از راه هایی که می توان حال و هوای بیرون و داخل خانه را بهاری کرد قرار دادن گل ها و گلدان ها در پشت پنجره است.

آشنایی با گل های مناسب پشت پنجره

توجه داشته باشید که گلدان های تزئینی پشت پنجره یک فکر ایده آل برای باغبانی کردن است به ویژه در ایام پاییز و زمستان که به علت سرد شدن هوا و بارندگی نمی توان برای مدت زیادی در حیاط یا فضای بیرون از خانه ماند. به طور کلی پرورش گیاهان نیازی به انجام کارهای سخت باغبانی مانند کندن زمین، دولا شدن و جمع شدن علف های هرز ندارد و از همه مهم تر اینکه گلدان ها قسمتی از خانه و زندگی شما را تشکیل می دهند و در مقابل چشمان شما رشد خواهند کرد. بهتر است بدانید گیاهانی که برای پنجره شمالی و نور کم مناسب هستند به طور طبیعی از مقاومت بیشتری برخوردار می باشند و بدین ترتیب توقع کمتری نیز خواهند داشت پس اگر زمان کمی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارید یا تازه کار می باشید این گیاهان برای شما دردسر کمتری ایجاد خواهند کرد. به طور کلی این گیاهان قادر هستند خشکی را تا حدودی تحمل کنند و با نور کم و کوددهی زندگی خوبی داشته باشند. توجه داشته باشید که اغلب گیاهان کم توقع آفات و حشرات کمی دارند که بسیاری از مواقع حتی این مقدار کم هم پیش نخواهد آمد و یا می توانید به راحتی آن را دفع نمایید.

آشنایی با گل های مناسب پشت پنجره

توجه داشته باشید که با وجود اینکه گیاهان مناسب برای پنجره های شمالی نیاز به نور شدید و مستقیم ندارند ولی باید مقداری نور برای آن ها فراهم نمایید. اگر نور روز به صورت کامل به گیاه برسد سلامت آن ها به خطر نخواهد افتاد ولی اگر گیاه احساس کند که نور کافی بدان نمی تابد می توانید از نور مصنوعی و چراغ های رشد گیاه استفاده نمایید. همچنین می توانید این گیاهان آپارتمانی را در شرایطی در پنجره های جنوبی نیز نگهداری کنید که آفتاب به صورت مستقیم بدان نتابد زیرا برگ ها رو به زرد شدن خواهند رفت.

کدا گل ها برای نگهداری در پشت پنجره ها مناسب هستند؟

همانطور که می دانید شما می توانید گیاهان فراوانی را در محیط های آپارتمانی به ویژه محل های پشت پنجره ای پرورش دهید که به همین منظور در ادامه به بیان برخی از گل های مناسب برای پشت پنجره آشنا نماییم:

گل پوتوس:

توجه داشته باشید که در واقع گل پوتوس یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی به شمار می آید که روندی پیچکی و رونده دارد. این گیاه بر اساس لیست ناسا جز ۱۰ گیاه برتر برای تمیز کردن هوا نیز محسوب می شود. به طور کلی کاشت گیاه پوتوس به راحتی خواهد بود و کم توجهی را تا حدودی تحمل می کند. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل و براق می باشد که در رنگ های مختلفی مانند سبز، زرد و ابلق دیده می شود. شما می توانید برای کاشت این گیاه چند شاخه از آن را درون یک گلدان بکارید تا پر پشت تر به نظر برسد ولی اگر دوست دارید گیاه به صورت رونده در کنار پنجره رشد کند توصیه می شود که از گل پوتوس استفاده نمایید.

پرورش گل های مناسب برای پشت پنجره

  •  آرون گروپس

گل اسپاتی فیلوم:

بهتر است بدانید که این گیاه آپارتمانی در نور کم خانه و پنجره های شمالی رشد بسیار خوبی خواهد داشت و ارتفاع آن تا یک متر خواهد رسید. به طور کلی اسپاتی فیلوم از دسته گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار می آید و البته سمی هم می باشد. این گیاه خاک نسبتا مرطوب را می پسندد ولی نباید ریشه های آن را غرقابی نمایید و به طور کلی زمانی که برگ ها کمی بیحال شده باشند زمان آبیاری فرا رسیده است. توصیه می شود که آبیاری را به خوبی انجام دهید تا آب اضافی از زیر گلدان خارج شود. توجه داشته باشید که اگر آب مورد استفاده برای آبیاری دارای کلر زیادی است بهتر است ۲۴ ساعت پیش از استفاده به آن اجازه استراحت دهید.

گل برگ عبایی:

بهتر است بدانید که این گیاه در هر شرایطی دوام خواهد آورد و معمولا برای گلدان های بزرگ مناسب می باشد و حدود یک متر رشد خواهند کرد. این گیاه دارای برگ هایی بیضی شکل و به رنگ سبز تیره می باشند. توجه داشته باشید که رشد این گیاه بسیار آهسته است و خوشبختانه برای انسان و حیوان ها سمی نیست. خاک مورد استفاده برای این گیاه بایستی از زهکشی مناسبی برخوردار باشد و به طور کلی درجه حرارت ایده آل برای این گیاه حدود ۱۰ الی ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد. توصیه می شود که روند کوددهی این گیاه را در فصل بهار و تابستان انجام دهید و همچنین فصل بهار برای تقسیم و تکثیر گیاه هم مناسب خواهد بود.

کاشت گل برگ عنابی در پشت پنجره ها

گل کالاته آ:

بهتر است بدانید که گل کالاته آ به دلیل برگ های زیبایی که دارد مشهور شده و طرح های مختلف روی برگ ها به رنگ های سبز، زرد و قرمز مشاهده می شود که البته مصنوعی به نظر می آیند. این گیاه قابلیت رشد تا حدود ۸ متر را دارا است و نسبت به سایر گیاهان نیاز به رطوبت بیشتری دارد و اغلب خاک مرطوب و نه غرقابی را می پسندد. به طور کلی دمای محیط بایستی بین ۲۱ الی ۲۹ درجه سانتی گراد باشد و کوددهی و تغذیه این گیاه بایستی به صورت ماهانه صورت بگیرد.

گل آگلونما:

توجه داشته باشید که این گیاه آگلونما به دلیل طرح و نقش های فراوانی که دارد محبوبیت زیادی در میان علاقه مندان به گل و گیاه پیدا کرده است. نکته جالب در مورد این گیاه مربوط به این است که علی رغم بسیاری از گیاهان کم نور دیگر ظاهری پرپشت خواهد داشت. همچنین این گیاه قابلیت رشد تا حدود ۱ متر را دارد و اغلب از آن برای بهبود هوای محیط استفاده می کنند.

اصول پرورش گل در پشت پنجره

گل سانسوریا:

بهتر است بدانید که در واقع هیچ گیاهی مانند سانسوریا برگ شمشیری نمی تواند در دکوراسیون به سبک معاصر تاثیر بگذارد البته که می توان این گیاه را در هر سبکی از دکوراسیون به کار برد. رشد این گیاه اغلب به صورت طولی انجام خواهد گرفت و می تواند تا ارتفاع ۱ الی ۲ متر رشد کند و به همین منظور فضای زیادی از خانه را اشغال نخواهد کرد. توجه داشته باشید که بستر این گیاه بایستی از زهکشی مناسبی برخوردار باشد و به سرعت آب اضافی را از خود خارج نماید. به طور کلی دمای مناسب برای این گیاه بین ۱۶ الی ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد و در زمان آبیاری بایستی از مرطوب بودن بستر و ریشه ها اطمینان حاصل نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *