دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای تمیز کردن گل مصنوعی با چند ترفند ساده

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

تمیز کردن گلهای مصنوعی می تواند یکی از دغدغه های خانم های خانه دار باشد، بنابراین در این مطلب به ارائه راهکار هایی برای تمیز کردن انواع گلهای پارچه ای، شیشه ای، پلاستیکی و غیره می پردازیم.

گل های مصنوعی یکی از اکسسوری های زیبا و پرکاربرد برای تزیین منزل می باشند، این گل ها بعد از مدتی به دلیل نشستن گرد و غبار بر روی آنها کثیف و چرکین می شوند، حال روش های مختلفی برای برق انداختن گلهای مصنوعی پیشنهاد شده است که برای آشنایی با این راهکار ها می توانید در ادامه همراه ما شوید.

ترفند هایی برای تمیز کردن گل مصنوعی

گل های مصنوعی در انواع مدلها و رنگ های زیبا و متنوع می توانند جلوه زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نمایند و نیز مورد علاقه بسیاری از افراد می باشند، اما نگهداری آنها در طولانی مدت موجب نشستن گرد و غبار بر روی آنها شده و در نتیجه نما و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند، بنابراین در ادامه به معرفی راهکار هایی پرداخته ایم که می تواند شما را در تمیز کردن و نگهداری بهتر این گل ها کمک نماید.

براق کردن گل مصنوعی

تمیز کردن گلهای مصنوعی با دستمال نمناک

اولین و ساده ترین راه حل برای تمیز کردن گلهای مصنوعی استفاده از یک دستمال مرطوب می باشد، این روش علاوه بر اینکه یک راهکار عالی برای زدودن گرد و غبار موجود بر روی گل ها می باشد، می توانید بدون آسیب رساندن به گلها و در کمترین زمان این کار را انجام دهید.

 تمیز کردن گل مصنوعی

  •  آرون گروپس

اسستفاده از سشوار

شما می توانید با استفاده از سشوار و به راحتی گرد و غبار روی گل مصنوعی را از بین ببرید، اما برای انجام این روش باید سشوار را در کمترین دمای آن قرار دهید، همچنین تمیز کردن گلها با سشوار را در محیطی سر باز انجام دهید تا گرد و غبار  معلق در هوا مجدداً بر روی گلها و یا دیگر وسایل خانه ننشیند.

برق انداختن گلهای مصنوعی رنگی

استفاده از قلم مو

تمیز کردن گلهای مصنوعی با یک قلم موی نرم راهکار ساده و راحت تری می باشد. برای این کار بهتر است قلم مو را از بالا به پایین حرکت دهید، همچنین به دلیل  رسیدن قلم مو به شکاف های ریز، این روش می تواند راهکار مناسبی باشد.

با استفاده از پَر

تمیز کردن گلبرگ های گلهای مصنوعی با استفاده از پر و در صورتی که خیلی کثیف نباشند می تواند روش خوبی باشد. برای انجام این روش بهتر است از پر شتر مرغ به دلیل دارا بودن خاصیت الکترو استاتیک استفاده شود. از مشکلات استفاده از پر برای پاک کردن گل، عدم دسترسی به شیار ها و شکاف های ریز گلها می باشد، بنابراین به کار بردن این راهکار برای تمیز کردن سطح گلهای مصنوعی و هفته ای یک بار توصیه می شود.

پا کردن گل مصنوعی

استفاده از آب لیمو

در این روش می توانید از آب لیمو به عنوان محلول تمیز کننده گلها استفاده کنید، حال مقداری آبلیمو را درون یک بطری اسپری بریزید و  سپس آن را بر روی گل ها اسپری کنید، اکنون اسید سیتریک موجود در آن موجب از بین رفتن گرد و غبار می شود. در زیر گلدان یک حوله یا ملحفه ای ضخیم بگذارید تا قطره های آبلیمو در زیر گلدان را به خود جذب نماید.

با استفاده از اسپری کردن

برای اسپری کردن گلها می توانید از شیشه پاک کن خالی استفاده کنید، برای جلوگیری از کثیف شدن خانه، گلها را در حیاط و یا حمام قرار دهید و یا یک پتو و ملحفه ضخیم در زیر گلدان قرار دهید و گلها را اسپری کنید.

 تمیز کردن گل مصنوعی+عکس

 برای تهیه محلول اسپری، مقدار یک ششم آب را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و سپس آن را بر روی گلها اسپری نمایید، این کار را تا زمان از بین رفتن گرد و غبار روی گلها می توانید ادامه دهید، تا وقتی که همه کثیفی ناشی از غبار از لا به لای گلها خارج شده و روی زمین بریزد. این روش بیشتر برای گلهایی که جدا کردن آنها از گلدان مشکل است، کاربرد دارد.

استفاده از شیشه پاک کن

استفاده از شیشه پاک کن راه حل خوبی برای تمیز شدن گلهای مصنوعی می باشد، برای این منظور می توانید آن را بر روی گلها اسپری کنید و به مدت ۳۰ دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید، این محلول به دلیل دارا بودن آمونیاک در زیر نور آفتاب، مولکولهای آن فعال شده و در نتیجه موجب باز شدن رنگ گلها می شود.

تمیز کردن گل به روش شستشو

شستن گلهای مصنوعی یک روش رایج و معمول برای تمیز کردن گلها می باشد. در این روش گلها را در مدت نیم ساعت درون آب ولرم و مقداری مایع ظرفشویی بگذارید و در آخر با آب سرد آبکشی نمایید، توجه داشته باشید که هیچگاه نباید از وایتکس و مواد شیمیایی برای تمیز کردن گلها استفاده شود، زیرا موجب از بین رفتن رنگ و جلای اولیه آنها می شود، ضمن اینکه استفاده از آب گرم نیز گلها را خراب می کند.

ترفند تمیز کردن گل مصنوعی

با استفاده از نمک

استفاده از نمک برای تمیز کردن گلهای مصنوعی در قدیم رایج بوده است، برای این منظور می توانید مقداری نمک دانه درشت را درون کیسه کاغذی یا پلاستیکی بریزید و گلها را درون آن بگذارید، سپس کیسه را تکان دهید، اکنون دانه های نمک می تواند ذرات گرد و غبار و کثیفی گلها را جدا کرده و از بین ببرد.

 تمیز کردن گل غیر طبیعی

استفاده از ذرت یا برنج

در صورت عدم تمایل برای استفاده از نمک به عنوان مواد تمیز کننده، می توانید مقدار دو تا سه قاشق غذا خوری برنج خشک یا ذرت را به همان شیوه استفاده از نمک به کار برید.

تمیز کردن گل های فلزی

گلهای فلزی با دوام تر از گلهای ابریشمی و پلاستیکی هستند، در نتیجه تمیز کردن آنها نیز راحت تر است، بنابراین می توانید با استفاده از یک دستمال میکروفایبر نمناک این گلها را به راحتی پاک کنید، ضمن اینکه دستمال های نانو نیز برای این کار مناسب هستند.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری تمیز کننده  گل

اسپری های تمیز کننده گل ابزار راحت و بسیار مناسبی برای تمیز کردن گلهای مصنوعی هستند، اما با توجه به هزینه زیاد آنها ممکن است، مورد استقبال قرار نگیرد، اما در صورتی که تعداد زیادی از گلهای مصنوعی دارید که می خواهید در مدت کمی تمیز کنید، استفاده از این اسپری ها پیشنهادی عالی می باشد.

 تمیز کردن گلهای مصنوعی

نکاتی مهم به هنگام تمیز کردن گلها

در هنگام تمیز کردن گلهای ظریف و قیمتی باید از لمس کردن زیاد آنها پرهیز کنید، ضمن اینکه استفاده از پاک کننده های قوی و یا به کار بردن روش های خشن برای تمیز کردن این گلها مجاز نمی باشد.

در ابتدا هر یک از روش های تمیز کردن را بر روی یک یا دو تا از گلها انجام دهید و بعد از اطمینان از اینکه به گلهای مصنوعی آسیبی نمی رسد، روش ها را برای بقیه گلها نیز انجام دهید.

هیچگاه از آب داغ و یا روش های گرم برای پاک و تمیز کردن گلها استفاده نکنید، زیرا امکان دارد، موجب خراب شدن و یا از بین رفتن چسب و در نتیجه باز شدن گلهای مصنوعی شود.

برای پاک کردن گلهای مصنوعی استفاده از وایتکس و یا دیگر شوینده های شیمیایی مجاز نمی باشد، زیرا باعث آسیب دیدن و از بین رفتن رنگ گل خواهد شد.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم، ضمن اینکه امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با ترفند ها و  روش های خشک کردن گل طبیعی، خوشبو کردن خانه، تمیز کردن آب اکواریوم و مطالبی از این قبیل می توانید به بخش هنر در خانه مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *