دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای ابراز محبت به کودکان از این روش ها استفاده کنید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با راه های ابراز علاقه به کودکان را آموزش می دهیم و مطالب مفیدی را در این زمینه برای شما مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در نظر داشته باشید که کودکان به محبت نیاز دارند و اگر نتوانید این محبت را برای آنها بوجود بیاورید احساس خلاء می کنند و در نهایت می توانند مورد سوء استفاده افراد دیگر قرار بگیرند و این افراد همیشه در پی این هستند که به کودکان آزار های جسمی و روحی برسانند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات با خود مهربان باشید و به او محبت کنید.

ابراز محبت به کودکان

تکنیک های ابراز محبت به کودکان

در نظر داشته باشید که اگر شما هم جزء والدینی هستید که نمی توانید برای کودکان خود وقت بگذارید بهتر است از روش های دیگر برای ابراز محبت به کودکان استفاده کنید که در ادامه آن ها را برای شما مطرح می کنیم. در واقع با این روش ها می توانید به فرزندان خود نشان بدهید که آن ها را دوست دارید و به آن ها محبت کنید.

یادداشت بگذارید

بهتر است برای فرزندان خود یادداشت بگذارید. اگر وقت نمی کنید که با  آن ها وقت بگذرانید می توانید برای آن ها یادداشت بگذارید و از آن ها عذر خواهی کنید و در انتهای یادداشت ذکر کنید که چقدر عاشق آن ها هستید. می توانید یادداشت هایتان را در کیف مدرسه یا روی میز برایشان بگذارید. در واقع فرزندان بزرگ تر شاید نخواهند که دوستانشان متوجه شوند که مادر یا پدرشان برای آن ها نامه ای گذاشته است می توانید این یادداشت ها را در اتاق خواب آن ها بگذارید.

در آغوش کشیدن در حین سلام و خداحافظی

می توانید در هنگامی که از آن ها خداحافظی می کنید آن ها را در آغوش بکشید. بغل کردن فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها ایجاد احساس آرامش می باشد. باید بدانید که در بیش تر موارد عملکرد انسان بیش تر از گفتار او تاثیر گذار می باشد. باید در نظر داشته باشید که شما پدر و مادر مدرن هستید و اگر در گذشته پدر و مادر شما برایتان این کار را نمی کردند توجیه مناسبی نیست که شما هم برای فرزندانتان این کار را انجام ندهید.

راه های محبت کردن به فرزندان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کنار هم بودن در وعده های غذایی

اگر شما هم کارمند هستید و نمی توانید وقت زیادی را برای فرزندان خود بگذارید سعی کنید ساعت وعده های غذایی را جوری تنظیم کنید که در این وعده ها در کنار خانواده باشید. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است نشان  داده شده است که کودکانی که در کنار پدر و مادر شام و نهار می خورند اعتماد به نفس بالا تری نسبت به سایرین دارند. در واقع اگر نمی توانید نهار را در کنار فرزندان باشید حتما باید برای وعده شام برای آن ها وقت بگذارید و در این میان می توانید درباره مسائل مختلفی که در طی روز رخ داده است را برای هم تعریف کنید.

کتاب خواندن در کنار هم

می توانید ساعتی را از شبانه روز انتخاب کنید و به کتاب خواندن بپردازید. در واقع این کار را باید از زمان کودکی فرزند خود انجام بدهید تا بتوانید آن طور که لازم است آن ها را تربیت کنید و توجه داشته باشید که باید این کار به طور مستمر انجام شود.

بازی کردن با کودک

در نظر داشته باشید که شما به عنوان یکی از والدین بهتر است با آن ها بازی کنید. در واقع بازی کردن می تواند خیال پردازی کودکان را افزایش داده و به زندگی آن ها شادی ببخشد. اگر شما زمان کافی برای این کار را ندارید می توانید آهنگی شاد بگذارید و از او بخواهید که ورزش کند و شما به کار های خود برسید. در نظر داشته باشید که پدر و مادر بودن به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از زندگی خود لذت ببرید بهتر است از این فرصت به خوبی بهره ببرید.

محبت کردن به کودکان با حفظ سیاست

حفظ سیاست

در نظر داشته باشید که سیاست داشتن به معنی خشک و جدی بودن نیست بلکه شما می توانید با مهربانی و لطافت کودک خود را مدیریت کنید و درست و غلط را به او نشان بدهید. بهتر است بدانید که عواقب تنبیه بدنی بسیار زیاد می باشد و بهتر است از این روش ها استفاده نکنید. در واقع صحبت کردن در این موارد می تواند بهتر از تنبیه کردن باشد و اهمیت شما را نزد فرزندتان بالا می برد.

بیان علت دوست داشتن

بهتر است به کودک خود بگویید که چرا او را دوست دارید و هر روز از یکی از ویژگی های او را برایش بگویید و از او تشکر کنید تا اعتماد به نفس پیدا کند و بتواند نقاط قوت خود را افزایش دهد و به فرزند ایده آل شما تبدیل شود و شما از داشتن چنین فرزندی افتخار کنید.

خندیدن

بهتر است فواید خنده را فراموش نکنید و آن را از زندگی خود حذف نکنید. می توانید با انتخاب فیلمی کمدی و یا تعریف کردن جوک برای هم و همچنین گفتن داستان های خنده دار از فواید آن با خبر شوید.

محبت کردن به کودک

توجه به کودک

بهتر است از توجه کردن به کودک غافل نشوید و تمام توجه خود را به کودک بدهید. بهتر است در زمان هایی که می خواهید با کودک خود صحبت کنید به او توجه کنید و تمام حواس خود را به فرزندتان بدهید. برای شما هیچ چیزی مهم تر از فرزندتان نیست و باید این را نیز به او بفهمانید و او را از علاقه و عشقی که به او دارید آگاه کنید. در نظر داشته باشید که شیوه ابراز محبت به کودکان مهم نیست ولی باید حتما روزانه این کار را انجام بدهید. باید  بدانید که زمان با سرعت بسیار زیادی در حال گذر می باشد و  به زودی به روزی می رسید که آن ها به اندازه ای بزرگ شده اند که خانه را ترک می کنند. پس بهتر است از لحظه های خود با فرزندانتان لذت ببرید و زندگی خوبی را برای آن ها بسازید تا به بیراهه نروند و اسیر افراد سوء استفاده گر نشوند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *