دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی مشخصات و ویژگی های گوشی بلک شارک ۳

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

بلک شارک ساب برند کمپانی شیائومی از دو گوشی گیمینگ جدید خود با اسامی بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو در مارس ۲۰۲۰ رونمایی و به بازار عرضه کرد. در این مطلب به بررسی گوشی بلک شارک ۳ با قابلیت های خارق العاده ای همچون بهره گیری از قدرتمندترین چیپست حال خاضر جهان می پردازیم.

آشنایی و بررسی گوشی گیمینگ بلک شارک ۳

بازنگری باتری گوشی بلک شارک ۳
محتویات جعبه گوشی بلک شارک ۳

ظاهری مقاوم

بررسی ها حاکی از آن است شیائومی در گوشی جذاب بلک شارک ۳ طراحی خاصی را بکار برده که حس بازی را به کاربر انتقال می دهد. استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و خاکستری در کنار نور سبز نئونی بر جذابیت ظاهری گوشی افزوده است و موجب شده تا از این نظر بیشتر مورد توجه گیمر‌ها قرار گیرد.

بلک شارک ۳ با توجه به فریم و بدنه آلومنیومی که دارد از لحاظ استحکام هم فوق‌العاده می باشد. وزن گوشی ۲۲۲ گرم بوده و به نظر شاید کمی زیاد باشد ولی باتری بزرگ  بکار رفته در آن شما را توجیه خواهد کرد. در حقیقت برای یک اسمارتفون با بدنه آلومینیومی آنقدر هم زیاد نیست.

بازنگری تراشه گوشی بلک شارک ۳

قاب پشتی این گوشی از طراحی درخور یک محصول گیمینگ بهره می برد و سه لنز دوربین با آرایش مثلثی در این پنل بسیار  خودنمایی می‌کنند. در حقیقت شیائومی در محصول جدید خود، فقط از منظر گیمینگ توجه نداشته و عکاسی را نیز مدنظر قرار داده است.

ابعاد این گوشی ۱۰.۴۲*۷۷.۳۳*۱۶۸.۷۲ میلیمتر می باشد و ضخامت آن در ضخیم ترین قسمت گوشی به حدود ۱۰.۸ میلیمتر می رسد که با توجه به مشخصات فنی بلک شارک ۳ ان ضخامت دور از انتظار هم نیست. بلک شارک ۳ از لحاظ ابعاد و وزن کوچکتر و سبکتر از نسخه پرو بوده و به جز تفاوت رنگی(علاوه بر رنگ مشکی و خاکستری به رنگ نقره ای نیز عرضه می شود) هیچ تفاوت ظاهری دیگری با بلک شارک۳ پرو ندارد.

بررسی گوشی بلک شارک ۳

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در ادامه بررسی قابل ذکر است گوشی بلک شارک ۳ از قابلیت Touch Sample Rate یا نرخ نمونه برداری لمسی ۲۷۰ هرتزی همپای وان پلاس ۷t پرو و آیفون ۱۱ پرو  در حرکت بوده و این میزان به مفهوم سرعتی است که تاکنون در هیچ اسمارتفونی نظیر آن مشاهده نشده است. به لطف این تکنولوژی دستور پذیری لمسی به شدت سریع گردیده به نحوی که تاخیر لمس تک انگشتی فقط ۲۴ میلی ثانیه‌ و تاخیر لمس چند انگشتی ۲۸ میلی ثانیه‌ از آن به ثبت رسیده است.

صفحه نمایش هیجان انگیز

مشخصات گوشی بلک شارک ۳

اصلی ترین بخش این اسمارتفون صفحه نمایش هیجان انگیز آن می باشد. شیائومی بلک شارک ۳ را به نمایشگر آمولد ۶.۶۷ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل  مجهز نموده که با نسبت تصویر ۲۰:۹ تراکم پیکسلی ۳۹۴ppi را به ارمغان می آورد. ضمنا این صفحه نمایش مانند دیگر گوشی های پرچمدار و مطرح نظیر وان پلاس پرو برای ارائه بازی روان تر از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی نیز بهره می برد و با روشنایی ۵۰۰ نیت از قابلیت HDR10+ هم پشتیبانی می‌نماید.

گوشی هیجان انگیز بلک شارک ۳

در ادامه بررسی نمایشگر گوشی بلک شارک ۳ باید گفت وسعت دامنه رنگی این صفحه نمایش را استاندارد DCI-P3 فراهم می آورد. چنانچه تصور می کنید صفحات نمایشگری که تاکنون مشاهده کرده اید همگی یک پالت رنگی تمام عیار را به نمایش گذاشته اند، می توان گفت سخت در اشتباه بوده اید. نمایشگر موبایل، پروژکتور ،مانیتور، چاپگر، تلویزیون، در همه آنها نمایش محدودی از رنگ ها ارائه می شود. قابل ذکر است استاندارد DCI-P3 به کار رفته در در صفحه نمایش این گوشی از استاندارد NTSC 4 سبقت گرفته ولی از استاندارد sRGB 25 درصد بسیار اندکی عقب است.

دوربین سه گانه

وارسی طراحی گوشی بلک شارک ۳

در بررسی پنل پشتی بلک شارک ۳ شاهد دوربین های سه گانه ای هستیم که با آرایشی مثلثی شکل به خودنمایی می پردازند. این دوربین ها دارای لنزهای ۶۴(واید)،  ۱۳ (فوق واید) و ۵ مگاپیکسلی عمق سنج هستند. پیکسل های لنز ۶۴ مگا پیکسلی ۰.۸µm می باشد به نحوی که عمق و شفافیت تصویر امیدوارکننده ای از آن انتظار می رود. این لنز با دریچه دیافراگم f/1.8 حریف تصاویر خوبی را در نور شب به ثبت خواهد رساند. دوربین سلفی این گوشی لنزی ۲۰ مگاپیکسلی داشته و در قرار گیری ماژول آن خلاقیت و نوآوری خاصی مشاهده نمی شود.

سخت افزار

وارسی ابعاد گوشی بلک شارک ۳

تراشه بکار رفته در بلک شارک ۳ اسنپدراگون ۸۶۵ می باشد که از فناوری ۵G پشتیبانی می نماید و با بهره گیری از سیستم خنک کننده مایع نسل چهارم، گیمرها می توانند ساعت ها به اجرای بازی مورد علاقه خود بپردازند بدون این که نگران گرم شدن گوشی باشند. بلک شارک ۳ در سه پیکربندی مختلف به صورت مدل پایه (با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی)، مدل متوسط (با دوازده گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) و در نهایت مدل پیشرفته (با دوازده گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) تولید می شود. قابل ذکر است که فناوری ساخت رم ۸ گیگابایتی این اسملراتفون از نوع LPDDR4x می باشد ولی دو نسخه دیگر مثل  رم LPDDR5 دارند.

باتری

بررسی جامع گوشی بلک شارک ۳

باتری نیز برای یک گوشی گیمینگ  یکی از گزینه های مورد توجه است. این اسمارتفون از باتری ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد  و از قابلت شارژ سریع ۶۵ واتی ( به وسیله کابل USB-C یا پورت شارژ مغناطیسی ۱۸ واتی در پشت گوشی) نیز پشتیبانی می کند. این باتری در مدت ۳۸ دقیقه به طور ۱۰۰ درصد شارژ می شود. همچنین می توانید در لینک مقابل بررسی گوشی بلک شارک ۲ را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *