دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی و توریستی جذاب استان هرمزگان را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

استان هرمزگان استانی پهناور و پر جاذبه در جنوب کشور ایران است جذابیت هایی که این منطقه برای گردشگران دارد هر ساله علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب می کند مکان های دیدنی این استان بسیار متنوع ستند و از جمله جاذبه های آن می توان به قشم، کیش، جزیره هرمز و … اشاره کرد جاذبه های این استان تاریخی و طبیعی هستند و دارای ارزش فرهنگی می باشند.

مجاورت استان هرمزگان با مناطقی همچون خلیج فارس، دریای عمان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان موجب اهمیت بیشتر این مناطق شده اند این استان به لحاظ آب و هوایی بسیار گرم و خشک هستند یکی از مهم ترین ویژگی های جغرافیایی در این منطقه وجود تنگ هرمز است. این تنگه یکی از مهم ترین گذرگاه هایی است که در ایران وجود دارد هر یک از شهرهای واقع در استان هرمزگان نیز دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند به دلیل موقعیت آب و هوایی که در این مناطق حاکم است خیلی از گردشگران فصل های سرد سال همچون زمستان را برای گشت و گزارهای خود در این منطقه انتخاب می کنند. همه ما استان هرمزگان و جاذبه های توریستی آن را با وجود جزایر آن می شناسیم در حالی که این استان دارای دیدنی های بسیاری است و هر یک از این جزایر به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری در این منطقه هستند. با این وجود در ادامه می توانید با دیدنی های بیشتری از این استان آشنا شوید.

آشنایی با مکان های دیدنی استان هرمزگان:

بندرها یکی از مهم ترین مناطقی است که می توانید در این استان از آن ها دیدن کنید بسیاری از جاذبه های تاریخی در این استان برای گردشگران دارای جذابیت است از مهم ترین جاذبه های این استان می توان به بندر و تنگه هرمز اشاره کرد. دیدنی های بندر خمیر نیز می توانید در میان جاذبه های هرمزگان از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

 

۱- قشم:

این منطقه یکی از شهرهای دیدنی و زیبایی است که می توانید در استان هرمزگان از آن دیدن کنید هتل بوتیک ایرمان قشم که یکی از مهم ترین جاذبه های آن است برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان دارای جذابیت است دره ستاره ها، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و … از مهم ترین جاذبه های قشم به شمار می آیند. این منطقه برای خرید نیز محل بسیار مناسبی است و خیلی از گردشگران به دلیل قیمت مناسب بودن پوشاک برای خرید کردن به این منطقه می روند.

چشم انداز هرمزگان

۲- بندر لنگه:

این بندر که به عنوان عروس بنادر شناخته می شود از دیگر مکان های دیدنی استان هرمزگان است بافت این منطقه قدیمی است و در زمان هخامنشیان شناخته شده است این محله قدیمی دارای جاذبه های تاریخی است برکه و مسجد این بندر یکی از مناطق دیدنی هستند که می توانید از آن دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی استان هرمزگان

۳- میناب:

میناب منطقه ای جلگه ای است و بافت آن متعلق به دوران ساسانیان است از امکان دیدنی در این منطقه می توان به بام میناب، بندر زک، بازار تاریخی و خور تیاب اشاره کرد هتل های جهانگردی در میناب نیز بسیار شناخته شده اند و یک اقامتگاه بوم گردی مهم به شمار می آیند.

روستای هرمزگان

۴- آبشار تزرج:

این آبشار در فاصله ۱۷۵ کیلومتری از بندر عباس واقع شده است طبیعت زیبای اطراف این آبشار و روستای آن نیز بسیار جالب توجه است جذابیتی که این روستا برای علاقه مندان دارد بسیار زیاد است نخل ها و طبیعت سرسبزی که در این ارتفاعات واقع شده اند توجه شما را به خود جلب خواهند کرد این آبشار یکی از مکان های دیدنی استان هرمزگان می باشد. آشنایی با آبشار تزرج و زیبایی های اطراف آن نیز می تواند اطلاعات مهمی را درباره این آبشار در اختیار شما قرار دهد.

مکان های دیدنی و مهم استان هرمزگان

۵- موزه مردم شناسی بندر کنگ:

این بندر سمبل قدمت است موزه ای تاریخی با اعتبار بالا که به موزه دریانوردی نیز شهرت دارد نقشه هایی که ناخدا در زمان دریانوردی خود از آن ها استفاده می کرده است در این موزه نگهداری می شوند زیبایی های این موزه بسیار زیادی است و ویژه علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ این منطقه می باشند.

آشنایی با مکان های دیدنی استان هرمزگان

۶- چشمه چاه احمد:

این چشمه یکی از مهم ترین چشمه های آب معدنی است در مسیر رسیدن به این جاده دو راهی خرک وجود دارد که از این مسیر باید عبور کنید استخر طبیعی که در نزدیکی مظهر چشمه واقع شده است ۵ متر طول دارد آب این چشمه بسیار شفاف است و دارای شکاف های آهکی نیز می باشد. اتاقکی که در نزدیکی چشمه قرار دارد مورد استفاده بسیاری از مسافران است و خیلی از گردشگران در مسیر خود از آن دیدن می کنند.

طبیعت هرمزگان

۷- پل لاتیدان:

یکی دیگر از مکان های دیدنی استان هرمزگان این پل است این پل تاریخی طولانی ترین پل به شمار می آید و در سال ۱۳۷۲ نیز بر اثر وقوع سیلاب این پل کشف شده است قدمت تاریخی این پل ۵۰۰ سال است و در حال حاضر ۳۳ دهانه از آن باقی مانده است. این پل نیز در زمان شاه عباس اول ساخته شده است و به عنوان یک گذرگاه برای کارونیان مورد استفاده بوده است.

پل تاریخی هرمزگان

۸- خرسین:

خرسین از جمله بکرترین غارهای نمکی است که از آن دیدن خواهید کرد این غار در فاصله ۸۰ کیلومتری از هرمزگان واقع شده است قندیل های نمکی مختلفی که می توانید در این غار مشاهده کنید بسیار جالب توجه هستند آب شور که در این غار وجود دارد در فصل های پر بارش زمستان نیز بیشتر می شود ویژگی های منحصر به فردی که در این غار وجود دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان است و به عنوان یکی از بناهای تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید.

بناهای تاریخی هرمزگان

۹- دره ستارگان:

نام این دره  را خیلی از گردشگران شنیده اند به ویژه اینکه یکی از مکان های دیدنی در قشم است این دره قدمتی ۲ میلیون ساله دارد و جالب است بدانید که در اثر فرسایش سنگ، خاک و باد ایجاد شده است این شاهکار یکی از زیبایی هایی است که می توانید در هرمزگان از آن دیدن کنید که یکی از مهم ترین مکان های دیدنی استان هرمزگان است.

جاذبه های هرمزگان

۱۰- درگهان:

این منطقه یکی از شهرهای زیبا در استان هرمزگان است این منطقه تا سال ۱۳۸۵ یکی از روستاهای هرمزگان بوده است و در گذشته نیز یکی از مراکز تجاری به شمار می آمده این بندرگاه امروزه یکی از جاذبه هایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

تنگه هرمزگان

۱۱- بندر لافت:

قدمت تاریخی این بندر بسیار زیاد است و  یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی استان هرمزگان است که بافت آن به هزاره اول پیش از میلاد باز می گردد در این بندر یکی از بناهای مهمی که می توانید از آن دیدن کنید چاه های طلا است قدمت این جاه ها به دوران ساسانیان باز می گردد و به قدری برای مردمان این منطقه دارای اهمیت است که به درختان نزدیک آن دخیل می بنند و همچنین برای این چاه ها قربانی می کنند دیدن این سنت ها و فرهنگی که در ارتباط با این چاه است و در میان مردمان مرسوم می باشد بسیار با اهمیت است.

بندر هرمزگان

۱۲- قلعه میناب:

از دیگر مکان های دیدنی استان هرمزگان می توان به قلعه میناب اشاره کرد این قلعه در فاصله ۹۰ کیلومتری از هرمزگان واقع شده است قدمت این قلعه نیز ۲۵۰۰ ساله است خیلی از گردشگران این قلعه را به قلعه هزاره و بی بی مینو می شناسند. جاذبه های گردشگری در این قلعه برای علاقه مندان بسیار جذاب است.

قلعه تاریخی هرمزگان

۱۳- دره مجسمه ها:

این دره در جزیره هرمز واقع شده است صخره های آن نیز در طی میلیون ها سال در حال ساخت هستند این جزیره دارای پرتگاه های بسیار مرتفعی است و دره مجسمه ها نیز یکی از مهم ترین این پرتگاه ها است این کوه ها رنگارنگ هستند و دارای سنگ های نمکی بسیار باشکوه می باشند.

قلعه هرمزگان

۱۴- آب گرم گنو:

این چشمه آب گرم در یکی از دره های منطقه واقع شده است و در میان مکان های دیدنی استان هرمزگان بسیار جذاب است آب این چشمه برای آبیاری نخلستان ها مورد استفاده قرار می گیرد آب این چشمه نیز گوگردی و گرم است دو استخر زنانه ای که برای بانوان در نظر گرفته شده است امکان تفریح بیشتر را برای آن ها فراهم کرده است.

چشمه هرمزگان

۱۵- عمارت فکری:

این عمارت در بندر لنگه واقع شده است و خیلی از گردشگران آن را به عنوان عروس بنادر ایرانی می شناسند این بنای تاریخی به لحاظ معماری بسیار شناخته شده و ارزشمند است قدمت تاریخی این بنا نیز به ۷۵ سال می رسد این بنا توسط یکی از تجار با نام عبدالواحد فکری ساخته شده است مساحت این عمارت بسیار بالا است و بالغ بر ۲۶۰۰ متر مربع می باشد.

جذابیت های تاریخی هرمزگان

۱۶- آبشار پلکانی بدو:

این آبشار یک آبشار فصلی نیز می باشد و در ارتفاعات کوه بدو واقع شده است این آبشار شکل پلکانی دارد و از این حیث برای گردشگران دارای جذابیت می باشد خلقتی که در زیبایی های این آبشار به کار رفته است بی شک توجه هر رهگذری را به خود جلب خواهد کرد. جاذبه های دیگری که می توانید در این آبشار از آن دیدن کنید گنبد نمکی لمزان است که در منطقه جنوبی این روستا قرار دارد می توانید از جذابیت های زیبای آن دیدن کنید.

آبشار هرمزگان

۱۷- قلعه فین:

این قلعه یکی دیگر از مناطق تاریخی و مکان های دیدنی استان هرمزگان است این قلعه بر روی ارتفاعات و تپه ها واقع شده است سفالینه هایی که در این بنا کشف شده اند نشان دهنده قدمت آن می باشند این قلعه عجیب و شکوهمند دارای فضای بسیار بزرگی است.

هرمزگان را بشناسید

۱۸- روستای زیبای طبل:

طبل از جمله روستاهای زیبایی است که می توانید از آن دیدن کنید این روستا محل تولد شیخ محمد علی امینی است و یکی از اسکله های گردشگری است که می توانید از آن دیدن کنید و اسکله آن نیز در میراث ملی به ثبت رسیده است. قدمت این روستا به دوران اسلامی باز می گردد و از جاذبه های آن نیز می توان با خانه های گلی و طبیعت زیبا و چشم نواز آن اشاره کرد.

بناهای تاریخی هرمزگان

۱۹- سیریک:

خیلی از گردشگران سیریک را نگین زیبای هرمزگان می دانند ساحل این منطقه دارای شن های نقره ای رنگ است و خط ساحلی آن از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است آثار تاریخی که می توانید در این منطقه مشاهده کنید بسیار زیبا هستند. قلعه شاداب یکی از بناهای تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید از دیگر جاذبه های سیریک می توانید به بازارچه میشی، جنگل های حرا، صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی اشاره کرد که بسیار جذاب هستند.

غروب هرمزگان

۲۰- نقاشه:

یکی دیگر از روستاهای و مکان های دیدنی استان هرمزگان که زیبا و تماشایی است و در قشم واقع شده است مردمان این روستا بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند بسیاری از گردشگران و علاقه مندانی که به این روستا سفر می کنند از تماشای سواحل زیبای این روستای نیز بسیار لذت می برند.

ساحل زیبای هرمزگان

دیدنی های کیش و تفریحات مهیجی که در انتظار شماست در این استان می تواند گردشگران زیادی را به خود جلب کند آشنایی با جاذبه های دیدنی در این جزیره اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار علاقه مندان آن ها قرار می دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *