دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های دانمارک و نقاط گردشگری زیبای این کشور

  • محدثه خاکشور
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله دیدنی های دانمارک را با بیانی ساده به بند قلم کشیده ایم که برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا و جاذبه هایش می توانید مورد مطالعه قرار داده و در این سفر ما را همراهی نمایید.

دانمارک کشوری زیبا و پر از جاذبه های چشم نواز تاریخی و هنری شامل کلیساها، برج و قلعه ها، موزه ها، رستوران ها و … می باشد که همگی اثباتی بر جذابیت این کشور می باشند.

دانمارک کشوری است که تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است، دوران شکوه جنگی اش به دلیل داشتن مبارزان جنگجویش به نام وایکینگ ها شهرت زیادی داشت، اما پس از گذراندن آن دوران اکنون در اوج آرامش به عنوان کشوری متمدن و مدرن در دنیا قرار گرفته است.

در این کشور تلفیقی از تاریخ و مدرنیته به چشم می خورد که دلیل اهمیت و قابل توجه بودنش شده است، بناهای قرون وسطایی در کنار ساختمان های جدید نمونه ای از این تلفیق می باشد، هنوز هم در بسیاری از روستاهای این کشور نشانی از وایکینگ ها دیده می شود.

دیدنی های دانمارک کشوری سرسبز اروپایی

دانمارک کشوری که اسکاندیناوی از آن شروع می گردد یکی از پر جاذبه ترین کشورهای جهان به حساب می آید؛ اثرهای تاریخی مربوط به قرون وسطی و روستاهایی که رد پایی از وایکینگ ها دارند، جاذبه های طبیعی، مهمان نواز بودن مردمانش، محیط زیست پاکیزه و نگهداری و مراقبت از آن با امکانات فراوان، سبک زندگی دارای نظم و همراه با نشاط، همگی از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شوند. علاوه بر اینها می توان به دریاچه ها، تپه های سرسبز، خطوط ساحلی، واقع در روستاهای اطراف آن اشاره نمود.

معرفی بهترین دیدنی های دانمارک

در ادامه به معرفی بیشتر دیدنی های دانمارک برای آشنایی بیشتر شما عزیزان می پردازیم، شهرها، رستوران ها، موزه ها، قلعه ها، و غذا و فرهنگ غذایی و …. که شرح داده می گردد.

کپنهاگن پایتخت دانمارک

کپنهاگن پایتخت و بزرگترین شهر دانمارک می باشد که بناهایی با معماری دوران رنسانس داشته و هنوز هم قلعه ها و کلیساهای قرون وسطایی دیده می شود. در کنار این زیبایی و قدمت تاریخی از لحاظ فرهنگی و اقتصادی با اهمیت است.

  •  آرون گروپس

شهر ریبه

شهر قدیمی ریبه در سال ۱۴۹۶ میلادی تاسیس گشته که این شهر با دارا بودن بناهای قدمت دار دوران قرون وسطایی از جمله کلیسای جامع ریبه (نخستین کلیسای مسیحیان در دانمارک) از جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شود.

آشنایی با مکان های تماشایی دانمارک از جمله برج ها و قلعه ها و موزه ها

شهر ادنسه

هانس کرستین اندرسون شخصیت محبوب و نویسنده ی معروف دانمارکی است که زادگاه  شهر ادنسه بوده و منزلش نیز در این شهر می باشد، ادنسه در واقع سومین شهر بزرگ این کشور می باشد که مجسمه های زیادی از این چهره سرشناس در اطراف آن به چشم می خورد، در کنار این امتیاز هنری شهر ادنسه به وجود موزه روستای فونن و قلعه وایکینگ دلیل اهمیتش به شمار می رود که این شهر را یکی از جاذبه های توریستی دانمارک قرار داده است.

شهر ارهوس

یکی از دیدنی های کشور دانمارک, شهر تاریخی و با قدمت ارهوس می باشد که با داشتن ساختمان هایی شیک و دیدنی، نوشیدنی و غذاهای متنوع، مغازه های کوچک و خاطره ساز که به جذابیت آن می افزاید، بازدیدکنندگان شهر ارهوس از ماه ژانویه تا ماه مارس از تخفیف ۵۰ درصدی این شهر برخوردار می گردند، البته بچه های زیر ۱۸ سال در این مدت از خدماتی رایگان بهره مند می شوند.

شهر السینور

شهر السینور، شهری کوچک روستایی می باشد که سال احداث آن به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد، کلیسا و قلعه ای که در این شهر مورد بازدید قرار می گیرد، در واقع یک قرن قبل از پدید آمدن این شهر ایجاد گشته اند، شهر السینور از جاذبه های توریستی و شهر بندری فابل توجه و با اهمیت به حساب می آید.

شهر آلبورگ

یکی دیگر از شهرهای شمالی دانمارک که علاوه بر تاریخی بودن، بندری صنعتی می باشد، یکی از جاذبه های معروف این شهر قلعه آلبورگ است که به قرن ۱۶ میلادی مربوط می گردد.

 مکانهای دیدنی و تماشایی دانمارک

شهر راسکیله

شهر راسکیله واقع در ۳۰ کیلومتری غرب کپنهاگ از نخستین پایتخت های دانمارک و از قدیمی ترین شهرهای کشور دانمارک است که سال بوجود آمدنش به قرن ۱۲ میلادی باز می گردد، می توان به موزه کشتی وایکینگ این شهر به عنوان یکی از جاذبه های توریستی آن اشاره نمود.

شهر جیللژ

شهر جیللژ در شمالی ترین قسمت دانمارک و جنب رودخانه جای دارد که یکی از مکان های دیدنی این کشور محسوب می شود. به این شهر نیز شهر ماهیگیران می گویند و دلیل آن همین محل قرارگیری اش می باشد.

شهر اسکاگن

شهر شمالی اسکاگن که از جاذبه های توریستی کشور دانمارک محسوب می شود، این شهر مهم ترین بندر ماهیگیری دانمارک است که چشم اندازهای دریایی بینظیر و ساحل های شنی فوق العاده ای دارد و هر ساله بالای ۲ میلیون گردشگر را به این مکان می کشد.

دیدنی های دانمارک و آشنایی بیشتر با این مکانها

قلعه های دانمارک یکی از جاذبه های زیبای این کشور

قلعه کرونبرگ

قلعه کرونبرگ یکی ازدیدنی های دانمارک است که هر ساله میلیون ها نفر توریست را جذب می کند.

قلعه اگسکو

قلعه اگسکو قلعه ای تاریخی و دارای شکوه است که به عنوان دیوار دفاعی احداث شد، این قلعه که در میان یک پارک قرار دارد سالانه تعداد زیادی از مردم بومی و توریست های خارجی را به این مکان می کشاند.

قلعه فردریکسبرگ

قلعه فردریکسبرگ که در دوران پادشاهی مسیحی ها ایجاد شده، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور دانمارک می باشد که بزرگترین قلعه ی اسکاندیناوی در دوران رنسانس به حساب می آید.

مکان های دیدنی دانمارک کشوری زیبا و سرسبز

قلعه اگسکوف

قلعه اگسکوف یکی از قلعه های قدیمی دارای معماری فوق العاده است که در دریاچه کوچکی واقع در جنوب “فونن” به یکی از با امنیت ترین قلعه های آبی در دوره رنسانس می باشد که از جاذبه های توریستی دانمارک محسوب می گردد.

قلعه بوربی

قلعه ی بوربی که بیرون از جزیره ی شیلند قرار گرفته است دارای قدمتی فراوان به سبک رنسانس می باشد، این قلعه با شکوه کامل هنوز همچنان پابرجا است.

برج مدور یا گرد

برج مدور دارای سکوی تماشایی است که به وسیله ی سطحی شیب دار به صورت مارپیچ قابل استفاده است، علاوه بر دیدن کلکسیونی از تیکو براهه ستاره شناس معروف دانمارکی، می توانید از بالای برج مدور شهر کپنهاگ را با تمام چشم اندازها و زیبایی هایش به تماشا بنشینید.

از دیگر جاذبه های جالب این برج کف آن از جنس شیشه است که در ۲۵ متری زمین به حالت آویزان می باشد و شما قادرید مرکز برج را ببینید.

مکان های تماشایی کشور زیبای دانمارک

کاخ رزنبرگ

کریستین چهارم کاخ رزنبرگ را به عنوان خانه تابستانی خود در اوان قرن ۱۷ و به سبک رنسانس هلندی ایجاد کرد، این کاخ زیبا و لوکس دارای باغ هایی سرسبز می باشد که آن را محاصره نموده و و با بازدید از آن قطعا زندگی خاندان سلطنتی این کشور را به چشم خواهید دید.

کاخ کریستین برگ

کاخ کریستین برگ با قدمت ۸۰۰ ساله اش که در حال حاضر دیوان عالی دانمارک و دفتر نخست وزیری در این مکان می باشد، قطعا یکی از اصلی ترین انتخاب بازدیدکنندگان در سفر خود به دانمارک به حساب می آید، قلعه هایی در سال ۱۱۶۷ به وسیله ی اسقف «آبسالون» احداث گشت، دژ قرون وسطایی و خرابه های قصر آبسالون (که تاریخ کشف آنها به قبل از ساخته شدن کاخ کریستین برگ بر می گردد) از جاذبه های گردشگری این مکان به شمار می روند.

دیدنی های دانمارک کشوری سرسبز اروپایی

کاخ املین بورگ

کاخ املین بورگ با فاصله تقریبا یک و نیم کیلومتری از قلعه روزنبرگ در جوار اسکله ی باغ قرار دارد، ۴ کاخی که در این مکان مقابل میدان ایجاد شده اند، این کاخ اسم خود را از ملکه «سوفی آمالی» برگرفته، اما پس از آتش سوزی آن در سال ۱۶۸۹ سرنوشت این کاخ نابود شد و سرنوشتش تغییر یافت.

گالری ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک یکی از بزرگترین مکانهایی است که همه ی هنرهای دانمارک را از قرن ۱۷ تا به امروز و همچنین آثار دیدنی کل جهان را به نمایش گذارده است، مثلا اگر علاقه مند به آثار بزرگان هلندی از جمله «پیکاسو» و «ادوارد مونک» هستید قطعا در این موزه شگفت زده خواهید شد.

کافه ای در موزه قرار دارد که پیشنهاد خوبی برای دست یابی به آرامش و خلوت کردن با خودتان بوده و شما را می تواند سوپرایز نموده و غرق شور خاصی نماید.

موزه ملی دانمارک

یکی از مکان های دیدنی دانمارک که ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد موزه دانمارک است، این موزه شامل کتیبه های سنگی، ارابه ی خورشید با قدمتی ۲۰۰۰ ساله(مربوط به دوره رومی ها و کلیسای گوتیک)، وسایل عتیقه، ظرف های نقره و چینی، سکه می باشد.

در این قسمت کاخ شاهزاده تاثیر گرفته از سبک معماری فرانسوی را مشاهده می نمایید، همچنین در صورت تمایل می توانید به موزه «توروالدسن» رفته و شاهکارهای مجسمه ساز معروف دانمارکی را بازدید کنید.

مکان های بازدیدی کشور اروپایی دانمارک

موزه لوزئیزیانا

یکی از جاذبه های مطرح و پربازدید کشور دانمارک می توان گفت موزه هنر مدرن لوئیزیانا می باشد که مکان قرارگیری آن در کنار ساحل و نمای زیبای آن، همچنین نمایشگاههای غیر دائمی اش دلیل این جذابیت به حساب می آید.

موزه آرهوس

موزه ارهوس در شهر بزرگ آروس قرار دارد که هر سال نمایشگاههای هنری و تجهیزات پیشرفته تعداد زیادی بازدید کننده را به این مکان می کشاند؛ اروس دوین شهر بزرگ دانمارک است.

مکان های تماشایی کشور زیبای دانمارک

میدان سالن شهرداری

این میدان در سال ۱۸۹۲ آغاز به احداث نمود و در سال ۱۹۰۵ ساخت این پروژه به اتمام رسید، معماری این میدان تلفیقی از معماری رنسانس ایتالیایی و قرون وسطی دانمارک می باشد. برج این سالن با ارتفاع ۱۰۶ متر، بیشترین ارتفاع را در این شهر به خود اختصاص داده است.

این بنا توسط نقاشی ها و مجسمه های متفاوت زیبا گشته که قسمت فوقانی قسمت ورودی مجسمه ای از اسقف آبسالون دیده می شود. همچنین در سالن بزرگ نیم تنه هایی از افراد برجسته مانند هانس کریستین اندرسن نویسنده معروف، برتل توروالدسن مجسمه ساز، نیلز بور فیزیکدان قرار گرفته است.

یکی دیگر از جاذبه های این میدان، ساعت جهانی آن است که ینس اولسن آن را طراحی نموده است، این ساعت به گونه ای طراحی شده که علاوه بر نمایش تاریخ و زمان، المان های گوناگون صور فلکی نجومی را به نمایش می گذارد.

فستیوال های موسیقی

دانمارک هرساله میزبان جشنواره های مختلفی است که بعضی از آنها در تمام دنیا دارای شهرت هستند، جشنواره موسیقی راک راسکیله با فروشی بالایی از بلیط، اسکاندربرگ در ماه آگوست، و جشنواره جاز کپنهاگ که در ماه جولای اجرا می شود.

جاذبه های توریستی و جذاب تماشایی دانمارک

پل اورساند

یکی از جاذبه های توریستی کشور دانمارک پل اورساند می باشد که روزانه بالغ بر ۶۰۰۰ نفر مسافر به وسیله ی قطار و یا ماشین از این پل عبور می نمایند، پل اورساند با طولی به اندازه ۱۰ مایل کشور دانمارک را به سوئد وصل می نماید.

سرزمین لگو اصلی

اگر به دانمارک سفر کردی در کنار بازدید از مکان های تاریخی و هنری، حتما به سرزمین لگو اصلی هم بروید. این پارک که از جاذبه های توریستی دانمارک به شمار می رود سرگرمی های زیادی را برای بازدیدکنندگان با هر رده سنی ترتیب می دهند.

پارک تیوولی

پارک تیوولی در سال ۱۸۴۳ به وجود آمده که میزبان برگزاری بسیاری از جشنواره ها و جشن ها می باشد. این پارک دارای شهربازی، نمایش های موزیکال در محیطی آزاد، سواری های هیجان آور و …. می باشد، در این مکان شب های جمعه کنسرت راک به صورت رایگان قابل مشاهده است و آتش بازی در شب های شنبه و …. که همگی از جذابیت های این پارک به شمار می رود.

دیدنی های دانمارک کشور زیبا و سرسبز اروپایی

جزیره برنهلم

جزیره برنهلم که در دریای بالتیک قرار دارد، یکی از جاذبه های توریستی کشور دانمارک به حساب می آید. از جذابیت های این جزیره می توان به ساحل های زیبای آن، و راههای دوچرخه سواری آن اشاره نمود.

مکان های تماشایی و جذاب کشور دانمارک

رستوران های کپنهاگن

شاید باید گفت برترین رستوران ها را می توان در کپنهاگن پیدا کرد، در این رستوران ها مواد غذایی ارگانیک در محیط پر شور رستوران پخش شده و میزبانی فوق العاده ای را به وجود می آورد. قطعا انتخاب برای شما سخت می شود وقتی در این رستوران ها مهمان باشید و بخواهید از میان این همه غذای دوست داشتنی؛ غذایی را انتخاب نمایید.

رستوران نوما

رستوران نوما که توانسته بهترین رستوران دنیا شناخته شود، هدفش تغییر مهمی در آشپزی می باشد. در فهرست غذایی این رستوران می توان مرغ بو داده با قارچ قهوه ای، کِرِم با خاویار و گل رز و … به چشم می خورد.

رستوران گرانیوم

رستوران گرانیوم در طبقه ۸۰ یک برج در کپنهاگن واقع شده است که می توانید حین میل غذا از منظره های جذاب و دیدنی شهر نهایت لذت را ببرند، تمرکز این رستوران و هنر آشپزی اش بر روی غذاهای اسکاندیناوی می باشد.

رستوران کین کین

رستوران کین کین دارای ۲ ستاره میشلن می باشد که دستور پخت آشپزی کلاسیک را با آشپزی با فن های مدرن و جدید ادغام نموده است.

رستوران کوکریه

رستورانی با طراحی زیبا در نحوه چیدمان محیط داخلی، و غذا منحصر به فرد می باشد، این رستوران سعی دارد با هنری خلاقانه غذاهای سنتی این کشور را با ظاهری زیبا مدرن نموده و در عین طعم و زیبایی، برای مهمانان بازسازی خاطره کند.

فرهنگ غذایی

غذا در هر کشوری از اهمیت مهمی برخوردار می باشد، اغلب پیش می آید که به منطقه ای سفر می کنید، اما چون سبک غذایی آنجا با ذائقه شما سازگاری ندارد و یا مورد پسند شما نیست از آن سفر لذت چندانی نمی برید و تمایلی به تکرار آن در سالهای دیگر ندارید.

دانمارکی ها نیز دارای ۳ وعده ی غذایی می باشند که صبحانه و شام به همراه خانواده در خانه میل می گردد، اما ناهار را به علت تغییر یافتن روش زندگی در خارج از خانه و به صورت آماده میل می کنند.

جاذبه های تماشایی و جذاب کشور دوست داشتنی دانمارک

برای آشنایی بیشتر شما با دیدنی های دانمارک در این مقاله به بیان جاذبه های گردشگری آن پرداخته ایم، امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد و در صورت تمایل سفر به این کشور فوق العاده و مهد هنرمندان معروف بیشتر در مورد اطلاعات جمع آوری نموده و با آشنایی کامل قرم به این راه بگذارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *