دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل و نحوه دریافت ویزای لهستان + مدارک مورد نیاز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

کشور لهستان یکی از مناطقی است که در سال های اخیر مهاجران زیادی را پذیرفته است و خیلی از ایرانیان قصد مهاجرت به این منطقه را دارند پذیرش ویزا در این کشور دارای شرایطی است و همانطور که می دانید برای مهاجرت به یک کشور ابتدا نیز به دریافت ویزا داریم در کشور لهستان نیز به همین شکل است و انجام این پروسه دارای مراحل و شرایطی است که در این بخش به ان اشاره می کنیم.

متقاضیانی که قصد مهاجرت کردن به کشور لهستان را دارند ابتدا باید به سفارتخانه این کشور مراجعه کنند و در صورت تعیین مصاحبه باید در روز مصاحبه با داشتن مدارک لازمه در وقت تعیین شده به سفارتخانه مراجعه کنند توجه داشته باشید که مصاحبه یکی از گام های اساسی برای انجام این کار است و افرادی ک در مصاحبه موفق هستند به راحتی می توانند اقدام به رفتن کنند. در طی سال های اخیر و با توجه به مهاجرت هایی که صورت گرفته است می توان گفت که سفارتخانه لهستان سخت ترین شرایط را برای ویزای شینگن دارند و متقاضیان ایرانی به سختی می توانند به این کشور مهاجرت کنند و یا اینکه در صورت سفر توریستی به این کشور سخت تر می توانند مراحل رفتن را طی کنند. همانطور که می دانید هدف از سفر به لهستان می توانند متعدد باشد خیلی از افراد برای گشت و گزاری موقت و نهایت چند ماهه به این کشور سفر می کنند و عده ای دیگر نیز تنها به قصد مهاجرت و یا ارتقا شغلی و تجارت قصد سفر دارند و با توجه ه نوع و هدفی که فرد از سفر دارد شرایط رفتن او نیز متععد است. ما در این بخش تمامی شرایط لازم و مربوطه را مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعات لازم را در این زمنیه در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شرایط دریافت ویزای لهستان:

در حال حاضر برای گرفتن ویزای کشور  لهستان مشکلات و سختی هایی برای متقاضیان ایرانی وجود دارد که ممکن است شرایط را برای آن ها سخت کند زیرا این کشور به دلیل تاریخچه غنی که دارد در سال های اخیر توانسته به پیشرفت های زیادی دست پیدا کند و به دلیل موقعیت های مناسبی که دارد متقاضیان زیادی از سراسر دنیا و به ویژه خواستار مهاجرت به این کشور هستند. طبق آمار و تحقیقاتی که در سفارتخانه های این کشور وجود دارد هر ساله ۱۰ میلیون نفر تنها ویزای توریستی برای رفتن به لهستان دارند با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه شینگن است تقاضا برای مهارجت به آن نیز بیشتر خواهد بود. از شرایط اساسی و عمده برای داشتن ویزای لهستان نیز می تواند به موارد زیر اشاره نمود:

ویزای کشور لهستان

۱- گردش حساب:

یکی از شرایط مهم و اساسی برای دریافت ویزای کشور لهستان داشتن گردش حساب بالا است منظور از این امر مبالغی است که در طی سال وارد حساب شما می شود و یا از حساب خارج می شوند این تعداد تراکنش های بانکی توسط ماموران و افسران اخذ ویزا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گردش حساب مورد بررسی متعلق به ۳ ماه اخیر است و با توجه به سخت گیری هایی که در این زمینه صورت گرفته است هیچ گونه معیار مشخص و معینب برای سنجش این امر وجود ندارد و تنها معیار مشخص افسر مربوطه است.

۲- تمکن مالی:

برای مهارجت کردن به این کشور با توانایی مالی شما بالا باشد و حد نصابی که برای این امر در نظر گرفته می شود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است برخی از افراد در این زمینه سوال دارند که آیا این این مبلغ در حساب آن ها بلوکه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر این مبلغ در خساب بلوکه نمی شود و فرد باید این مبلغ را به یورو تبدیل کند و توسط شعبه های معتبر آن را صادر نماید.

۳- تاریخچه سفر:

یکی دیگر از شرایطی که برای دریافت ویزای لهستان باید به آن توجه داشته باشید تاریخچه سفرتان است این تاریخچه در تایید ویزای شما تاثیر مهمی دارد این تاریخچه نیز توسط افسر مربوطه مرد بررسی قرار خواهد گرفت. در حقیقت در این تاریخچه شما و هدف خود از سفر و علت مهاجرت به لهستان را عنوان می کند و یا ذاینکه چگونه قصد سفر به این کشور را دارید.

نحوه دریافت ویزای لهستان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴- دعوت نامه:

دعوت نامه ای که از کشور لهستان برای شما ارسال می شود باید از سوی بستگان باشد بنابراین به طور کلی دعوتنامه ها در این کشور از سوی خانواده، شرکت و یا دوستان است در این دعوت نامه بادی مواردی کلی نیز توجه داشته باشید و باید این موارد در دعوت نامه شما قید شده باشند این موارد از این قرار هستند: محل اقامت، مدت زمانی که اقامت می کنید، زمان سفر و نوع رابطه ای که با فرد متقاضی دعوت نامه دارید.

مدارک مورد نیاز:

مدارکی که برای دریافت ویزای این کشور باید ارائه دهید توسط دارالترجمه ترجمه انگلیسی می شوند از مدارک اصلی که باید به سفارتخانه ارائه دهید باید به شناسنامه، کارت ملی و عکس پرسنلی اشاره کرد در صورتی که مدارک شما بعد از ترجمه انگلسی توسط دادگستری وزارت خارجه مور تایید باشد می توانید سایر مدارک را نیز ارائه دهید. مدارک مورد نیاز سفارت لهستان و شرایط اخذ ویزای لهستان بسیار حساس است و در ادامه نیز به مدارک لازم برای دریافت ویزای لهستان اشاره می کنیم.

  • فرم درخواستی ویزای لهستان با کد دریافتی
  • عکس پرسنلی
  • گذرنامه های قبلی و گذرنامه فعلی
  • برگه تعیین وقت سفارت
  • اصل مدارک شناسایی شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه مدارک شناسایی
  • ترجمه و اصل سندهای ملکی
  • گردش حساب سه ماهه اخیر با تمکن مالی
  • بلیط رزرو هواپیما و بلیط برگشت
  • دعوت نامه
  • بلیط هتل

اخذ ویزای لهستان

هزینه ها:

برای دریافت ویزای لهستان باید هزینه هایی را پرداخت نمایید برای گروه های مسافرتی هزینه ای که در نظر گرفته شده است ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان است که در پروسه اخذ ویزا این هزینه ها پرداخت می شوند متقاضیان بادی توجه داشته باشند که وفت سفارت از طریق سایت مورد پذیرش است و با ایجاد حساب کاربری می توانند وقت تعیین کنند. با پر کردن فرم آنلاین تعیین وقت کد دریفاتی خود را پرینت گرفته و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید تعیین وقت نیز طی ۷ روز کاری صورت می گیرد.

چگونه ویزای لهستان بگیریم

مدت زمانی که برای بررسی مدارک و پذیرش ویزا مورد نیاز است ۱۴ تا ۲۱ روز می باشد افرادی که مدارک کافی و تایید شده را داشته باشند می توانند بوردن هیچ مشکلی این ویزا را دریافت کنند و همانطور که ویزای کشورهای دارای انواع مختلفی است که بر حسب هدف شما از سفر متغییر است. از انواع ویزای این کشور نیز می توان به ویزای توریستی، کاری، و تحصیلی اشاره کرد آدرس سفارتخانه این کشور در تهران نیز در زیر عنوان می شود.

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک ۲

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *