دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۲۲ تا از بهترین دیدنی های اطراف تهران برای سپری کردن یک روز لذت بخش

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲
  • ۰

تهران، پایتخت سیاسی و تجاری ایران با بیشترین جمعیت این کشور یکی از جاذبه های مهم در ایران محسوب می شود خیلی از ما دیدنی های تهران را با وجود ساختمان های مدرن، رستوران های شیک، هتل های گران قیمت و برج میلاد می شناسیم اما جاذبه های متنوعی که در اطراف این استان وجود دارند نیز از جذابیت های طبیعی تاریخی خود برخوردار هستند و جذابیت زیادی دارند.

افرادی که ساکن تهران هستند و یا سفری به این استان دارند می توانند بعد از بازدید از جاذبه های توریستی در تهران به سراغ جاذبه های گردشگری و زیبای اطراف آن نیز بروند زیباترین جاذبه های این استان به جهت طبیعی و تاریخی در اطراف شهر واقع شده اند. روستاهایی که در مناطق حومه تهران قرار دارند از جذابیت های زیادی برخوردار هستند جاذبه های توریستی این منطقه شامل چشم اندازهای کوهستانی و کوهپایه ای است طبیعت سرسبزی که می توانید در این روستاها مشاهده کنید بی شک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. نزدیک بودن این روستاها به مازندران و شهرهای شمالی موجب شده است تا علاقه مندان شمالی نیز به این منطقه سفر کنند و از جاذبه های گردشگری ان یددن کنند طبیعت این روستاها همانند جاذبه های سرسبز مازنردان است. اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی هستید می توانید به روستای تاریخی وردیج بروید این روستا دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی است در ادامه با دیدنی های اطراف تهران بیشتر آشنا خواهید شد.

دیدنی های اطراف تهران را بشناسید:

جاذبه های توریستی و گردشگری که در اطراف تهران وجود دارند هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به خود جذب می کنند این مناطق حومه ای شامل روستاهای سرسبز و تماشایی هستند که برخی از آن ها دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشند.

۱- دهستان لفور

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل به گشت و گذار بیش از یک روز را دارید می توانید به دهستان دیدنی لفور رفته و مناطق دیدنی و سرسبز آن لذت ببرید که این دهستان شامل ۲۹ آبادی و روستا است  و در واقع می توان گفت از زیباترین و در عین حال متنوع جاهای های نزدیک تهران است که جنگل های لفور جزو یکی از مناسق سرسبز و بکر استان مازندان می باشد  که به منظور گشت و گذار داخل جنگل باید به مدت دو تا سه ساعت پیاده روی نمایید که حدود ۲۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد از این رو، اگر شما نیز تمایل به پیاده روی در جنگل های سرسبز را دارید در برنامه سفر تان رفتن به دهستان لفور را قرار دهید.

۲-  آبشار گزو:

فاصله این آبشار دیدنی تا شهر تهران ۲ ساعت است قرار گرقتن این آبشار در کنار امامزاده این منطقه موجب جذابیت و اهمیت بیشتر این آبشار شده است آب و هوایی مطبوعی که در این منطقه وجود دارد امکان سفری رحت را برای شما عزیزان به همراه دارد. این آبشار ۴۸ متر ارتفاع دارد و چشم انداز اطراف آن نیز بسیار سرسبز و تماشایی است خیلی از گردشگران در حوضچه پایینی این آبشار شنا می کنند و لذت سفری خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد.

آشنایی با دیدنی های اطراف تهران

۳- آبشار هریجان

یکی دیگر از دیدنی های اطراف تهران آبشار هریجان می باشد و اگر تمایل دارید که به دل طبیعت رفته و پدیده های طبیعی کنار جاده چالوس دیدن نمایید به سمت گردنه هزار جم رفته تا بتوانید آبشار هریجان را از نزدیک مشاهده نمایید  که این آبشار در غرب روستانی به همین نام قرار دارد و به منظور رسیدن به آن باید مسیری پر از پیچ و خم را طی نمایید که ارتفاع این آبشار به نه متر می رسد و در داخل این روستا امامزاده شاهزاده محمود نیز وجود دارد و البته این نکته را به خاطر داشته باشید به منظور بازید از آبشار هریجان باید از سازمان محیط زیست اجازه بگیرید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴- روستای گردشگری برغان:

این آبشار یکی دیگر از مناطق زیبا و دیدنی های اطراف تهران است این روستا دارای معماری و بافتی قدیمی است در فصل بهار چشم اندازهای آن بسیار تماشایی است یکی از جاذبه های مهم در این روستا رودخانه شاهرود است که از این مسیر می گذرد همچنین بازدید از پل تاریخی، زیارتگاه و تپه های باستانی برای شما حذابیت زیادی خواهد داشت.

این مکانی دیدنی اطراف تهران در ۱۳ کیلو متری شمال غربی شهر کرج در شهرستان ساوجبلاغ بخش چندار واقع شده است و در فصل بهار گزینه بسیار مناسبی است که در میانه روستا دو رودخانه شاه رود و سنج وجود دارد و دارای درخت های چنار هزار ساله، تپه باستانی کش کلا، پل تاریخحی و حمام قدیمی است همچنین، بازاری بسیار قدیمی به نام برغان وجود دارد  و اگر تمایل دارید سوغاتی های خوشمزه ای در این سفر برای آشنایان و دوستان خریداری کنید گردو، توت، الوچه، عسل و لبنیات برغان گزینه بسیار است و همچنین می توانید غذا های محلی و خوشمزه ای مانند آش جو، آش کشک، فسنجان، دیزی محلی، ۲ بندری نان، مغز  نان و غذا های دیگر را نوش جان کنید.

روستاهای جذاب تهران

۵- آبشار شاهاندشت:

این آبشار یکی از بزرگ ترین آبشارهای مازندران است و به عنوان دومین آبشار مرتفع ایران در آثار ملی به ثبت رسیده است ارتفاع این آبشار ۵۱ متر است و دارای سه آبشار است چشم اندازهایی که در اطراف این آبشار نیز وجود دارد بسیار جالب توجه می باشد این آبشار در فاصله ۹۶ کیلومتری جاده تهران آمل واقع شده است که می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید.

ارتفاعات تهران

۶- روستای کردان:

این روستای ییلاقی از توابع کوهسار است ارتفاعات این منطقه بسیار زیبا و تماشایی است رود کردان که در ارتفاعات پایین این منطقه سرازیر می شود یکی از جذابیت های کردان محسوب می شود خیلی از باستان شناسان دریافته اند که منطقه کردان از دوران سلجوقیان باقی مانده است. برج آجری که دارای سقف کلاه خودی است یکی از بناهای تاریخی است که از دوران سلجوقیان برجای مانده است آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع و معتدل است. در راهنمای بازدید از روستای کردان و آشنایی با این منطقه زیبا می توانید جاذبه های کردان را بیشتر بشناسید.

جاذبه های معروف تهران

۷- روستای افجه:

این روستا یکی دیگر از مناطق جذاب در پایتخت است آب و هوای آن نیز بسیار مناسب و معتدل می باشد مراتع سرسبز و مزارع بر جذابیت این روستای دیدنی افزوده اند یکی از مناطق و چشم اندازهایی که در این روستا بسیار شناخته شده است دشت هویج است آبشار پسچویک نیز یکی از مهم ترین آبشارها و چشم اندازهایی است که در فاصله چند کیلومتری این روستا قرار دارد.

دریاچه تهران

۸- روستای وردیج و واریش:

این روستا از بزرگ ترین دهستان های اطراف تهران است این منطقه ویژه علاقه مندان به کوهنوردی است از سویی طبیعت سرسبز و زیبای آن نیز بسیار جلوه دارد آدمک های سنگی که در این روستا وجود دارند بسیار معروف می باشند و خیلی از گردشگران این روستاها را با وجود سنگ های آدمکی و دره های عمیق آن می شناسند. بنابراین اگر می خواهید در سفر خود به نواحی اطراف تهران به منطقه ای خوش آب و هوا با جاذبه های متنوع بروید بهتر است سری به این دو روستای دیدنی نیز بزنید.

بنای تاریخی تهران

۹- طالقان:

طالقان یکی از مناطقی است که در شمال البرز قرار گرفته است فاصله این منطقه توریستی تا تهران ۱۲۰ کیلومتر است جاذبه های گردشگری طالقان نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند و از جمله آن ها می توان به دشت های سرسبز، چشمه های فصلی و دائمی، آبشارهای مرتفع، چشمه آب معدنی و چشم اندازهای کوهپایه ای آن اشاره کرد.

روستاهای تهران

۱۰- روستای زرین دشت:

این روستا در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از تهران قرار دارد طبیعت زیبایی که در این روستا وجود دارد بسیار مورد توجه توریست ها قرار می گیرد و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه جذب می شوند چشمه های آب، درختان سرسبز، خانه های محلی با معماری سنتی و فرهنگ این منطقه از جذابیت هایی است که در سفر خود به روستای پر جاذبه زرین دشت می توانید از آن ها دیدن کنید.

جذابیت های تهران

۱۱- جنگل الیمستان:

جنگل الیمستان یکی از مناطق ییلاقی و دیدنی های اطراف تهران است خیلی از افراد علاقه مند به کوهنوردی و کوه پیمایی این منطقه را مقصد خود قرار می دهند برای رسیدن به این جنگل باید پیاده روی کنید این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای چشم اندازهای زیبایی است و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. گردشگران برای رسیدن به قله کوه های این جنگل پیاده روی های دسته جمعی انجام می دهند این منطقه دارای تنوع گیاهی و جانوری مختلفی است.

جاذبه های تهران

۱۲- تنگه واشی:

اگر می خواهید هیجان زیادی در میان دیوراهای سنگی و مرتفع را تجربه کنید می توانید به این تنگه سفر کنید این تنگه در جاده تهران فیروزکوه واقع شده است این منطقه تفریحی از جمله معروف ترین جاذبه های دیدنی در اطراف تهران است. دشت پهناوری که در میان این تنگه واقع شده است موجب می شود تا گردشگران زیادی برای تفریح و کوهنوردی به این منطقه سفر کنند.

دیدنی های اطراف تهران کدام اند

۱۳- لواسان:

یکی از مناطق تفریحی معروف و شناخته شده در اطراف تهران لواسان است این منطقه ییلاقی نزدیک ترین مکان به تهران است باغ های متعددی که در این منطقه وجود دارند طبیعتی بسیار سرسبز و تماشایی را در لواسانات ایجاد کرده اند. لواسان در دامنه کوه های مرتفع البرز واقع شده است رودخانه جاجرود نیز از این شهر می گذرد و به سد لتیان سرازیر می شود آب و هوای این منطقه نیز بسیار مطبوع و دلنشین است و یک منطقه تفریحی مناسب برای علاقه مندان به طبیعت گردی است. زیباترین مکان های دیدنی لواسان و جاذبه های طبیعی بسیار زیبای آن هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آشنایی با دیدنی های اطراف تهران

۱۴- دشت لار:

این دشت نه تنها یکی از جاذبه های طبیعی تهران است بلکه از جاذبه های تاریخی نیز به شمار می آید زیرا پادشاهان در گذشته برای خوش گذارنی و گذراندن اوقات فراغت خود به این دشت می رفته اند آب و هوای مطبوع این منطقه یکی از دلایل گشت و گزار پادشاهان بوده است. این دشت نیز در فاصله ۷۵ کیلومتری از تهران واقع شده است گوه های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه بسیار دارای اهمتی است در این دشت می توانید دشت شقایق ها در فصل بهار را نیز مشاهده کنید این منطقه یکی از دیدنی های اطراف تهران است.

طبیعت تهران

۱۵- روستای آهار:

از دیگر مناطق ییلاقی با چشم اندازهای طبیعی آن می توان به روستای آهار اشاره کرد این روستا در شمال شرقی تهران قرار دارد باغات وسیع، تنگه و مزارع سرسبزی که در آهار وجود دارند بی شک توجه خیلی از علاقه مندان را به خود جلب می کنند. کوچه باغ های آهار بسیار دلنشین است از جمله جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد می توان به امامزاده طاهر شکرآب، قلعه دختر، آبشار شکرآب، سی چال، قزقونچال، توچال و … اشاره کرد که هر یک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

زیبایی های تهران

۱۶- روستای آبنیک:

این منطقه یکی از خنک ترین مناطقی است که می توانید به آن سفر کنید چشم اندازهای این روستا بسیار سرسبز است رودخانه کلارود که یکی از رودخانه های پر آب از حاشیه این روستا عبور می کند دامنه کوه های این منطقه سر سبز و تماشایی هستند و به دلیل داشتن چنین جاذبه هایی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

طبیعت زیبای تهران

۱۷- شهرستانک:

اگر مسیر شما ییلاق های غربی به سمت کرج است حتما باید از این منطقه تفریحی شاهانه دیدن کنید جاده منتهی به شهرستانک بسیار زیبا و سرسبز است این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متنوعی است که با بازدید از این جاذبه ها می توانید سفری خاطره انگیز را برای خود تداعی کنید. این روستای زیبا با چشم اندازهای بکر خود  در منطقه شمالی از کوه های مرتفع توچال واقع شده است و از دیدنی های اطراف تهران است که در مسیر چالوس به کرج قرار دارد.

چشم انداز تهران

۱۸- فشم:

فشم به عنوان ییلاق برفی در حومه تهران شناخته می شود شاید تا کنون نام شهر اوشان فشم میگون را شنیده باشید که ییلاق فشم بخشی از این منطقه است باغسراهای متعددی که در این منطقه وجود دارند بسیار جالب توجه هستند. در فصل زمستان چشم اندازهای فشم بسیار دیدنی تر می شوند برخی از روستاهایی که در اطراف این منطقه قرار دارند نیز بسیار مورد توجه هستند.

مکان های گردشگری تهران

۱۹- لفور:

این منطقه ییلاقی مناسب تمام فصل های سال است این منطقه جنگلی دارای طبیعتی بسیار سبز است و مقصدی برای گردشگران علاقه مند به کوهنوردی است گونه های مختلف درختان جگلی همچون درختان راش، انجیل، ازگیل و … تنوع زیادی را به این منطقه بخشیده اند.

جاذبه های شناخته شده تهران

۲۰- روستای فیلبند:

فیلبند از دهکده های توریستی زیبا از توابع بابل است در مسیر جاده هراز و در فاصله ۲۵ کیلومتری از آمل جاده ای فرعی وجود دارد که از این مسیر می توانید به فیلبند بروید جادبه منتی به این روستا پر پیچ و خم است و با وجود چشم اندازهای زیبا و بکری که دارد به یکی از مناطق مهم توریستی در اطراف تهران تبدیل شده است که در فصل های مختلفی از سال پذیرای گردشگرن است به ویژه اینکه با گشت و گزار در روستا و بازدید از خانه ها روستایی می توانید تجربه های جدیدتری را از سفر خود به دست آوردید این روستا یکی دیگر از دیدنی های اطراف تهران به شمار می آید.

ارتفاعات تهران

۲۱- روستای خور:

این روستای خوش آب و هوا با کوچه باغ های دلنشین خود مورد توجه خیلی از گردشگران است آبشار خور یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که می توانید در این روستا از آن دیدن کنید مسیری از این روستا را باید کمی پیاده روی کنید و با وجود انواع مختلفی از درختان می توانید از پیاده روی خود لذت ببرید.

دیدنی های اطراف تهران برای گردشگران

۲۲- روستای چلاو:

این روستا از جذاب ترین مناطق محسوب می شود که از توابع مازندران است این روستا دارای چندین دهستان است این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا که یک منطقه تاریخی است بسیار مورد توجه گردشگران است جنگل های این منطقه پوشیده از درختان انبوه است. روستای چلاو به لحاط زیست بومی دارای اهمیت بالایی است از این رو بخش های مهمی از آن تحت حفاظت قرار دارند.

جنگل های تهران

آشنایی با جاذبه های توریستی حومه تهران برای خیلی از گردشگران تهرانی دارای اهمیت است و در این بخش با مهم ترین این جاذبه های گردشگری آشنا شدید این مناطق به دلیل آب و هوای مطبوعی که دارند هر ساله و در ایام تعطیلات گردشگران زیادی را از شهرهای مختلف همچون تهران به خود جذب می کنند. مکان های دیدنی حومه تهران و زیباترین نقاط گردشگری که در اطراف پایتخت در انتظار شما هستند بسیار متنوع اند و در لینک می توانید با جاذبه های دیگری از این منطقه آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *