دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه باسلوق گردویی خانگی و فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه باسلوق گردویی خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع شیرینی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

باسلوق گردویی از انواع شیرینی های ساده خانگی می باشد که شما می توانید این نوع شیرینی را بدون استفاده از فر در منزل به راحتی تهیه نمایید. در دستور تهیه باسلوق گردویی از آب و نشاسته گل و پودر ژلاتین و گلاب و جوهر لیمو و شکر و کره استفاده می شود.

برای تهیه باسلوق روش های زیادی نظیر باسلوق گردویی و باسلوق زعفرانی و باسلوق لقمه ای و … وجود دارد و اگر شما به تهیه این نوع شیرینی در منزل علاقه مند می باشید می توانید به کمک روش های ذکر شده در پخت باسلوق تنوع ایجاد کنید.

طرز تهیه باسلوق گردویی

مواد لازم

  • آب : دو لیوان
  • نشاسته گل : یک لیوان
  • پودر ژلاتین : دو قاشق غذاخوری
  • گلاب : نصف لیوان
  • جوهر لیمو : نوک قاشق چایخوری
  • شکر : یک لیوان
  • کره : ۲۵ گرم

طرز تهیه باسلوق گردویی در خانه

تهیه باسلوق گردویی مشابه تهیه مسقطی است و برای تهیه این نوع شیرینی ابتدا باید دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را درون نصف لیوان آب حل کنید سپس پودر ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین حل شود و شفاف تر به نظر برسد.

یک لیوان نشاسته را به همراه دو لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و نشاسته را درون آب حل نمایید و بعد از اینکه نشاسته حل شد و ته نشین شد آب روی آن را دور بریزید سپس نشاسته صاف شده را با یک لیوان آب مخلوط نمایید و آن را در مکانی مناسب قرار دهید.

شکر را به همراه یک لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس زیر قابلمه را کم کنید و جوهر لیمو را به مخلوط شکر بیفزایید و بعد از گذشت چند دقیقه مخلوط نشاسته را به شکر حل شده بیفزایید و به کمک قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا نشاسته پخته و شفاف شود. توجه داشته باشید که نشاسته باید روی حرارت کم شعله گاز پخته شود سپس ژلاتین حل شده را به مخلوط مواد بیفزایید و هم بزنید.

باسلوق گردویی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه باسلوق گردویی ، گلاب را به مخلوط مواد بیفزایید و آن را هم بزنید توجه داشته باشید که مواد باسلوق باید به اندازه ای روی حرارت گاز بمانند که به خوبی غلیظ شوند و نشاسته نیز به صورت کامل پخته شود. اگر در طول مدت زمانی که مواد باسلوق روی حرارت گاز هستند نشاسته به صورت گلوله ای در آمد می توانید کره را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را به صورت مدام هم بزنید تا سفت شود سپس حرارت گاز را خاموش نمایید و اجازه دهید تا مخلوط مواد مقداری خنک شوند.

باسلوق گردویی خوش طعم

درون ظرفی مناسب پودر نارگیل را بریزید و مقداری از مواد باسلوق را بردارید و آن را به صورت دلخواه فرم دهید سپس مواد را درون پودر نارگیل بغلطانید و روی باسلوق گردو قرار دهید سپس باسلوق های آماده شده را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده این شیرینی های خوشمزه را از درون یخچال بیرون آورید و آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

دستور تهیه باسلوق گردویی

نکات طلایی برای تهیه باسلوق گردویی

۱. برای تهیه باسلوق گردویی بهتر است از پودر نارگیل درشت استفاده نمایید.

۲. در صورت تمایل می توانید جوهر لیمو را به مواد اضافه نکنید ولی اگر تمایل دارید باسلوق خوش طعم و شفاف تر شود بهتر است جوهر لیمو را به مواد شیرینی بیفزایید.

۳. مواد باسلوق را باید روی حرارت گاز با شعله ملایم بپزید.

باسلوق گردویی خوش طعم

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه باسلوق گردویی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی در منزل نهایت لذت را ببرید باشید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده شیرینی خوش طعمی را در منزل بپزید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *