دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فرآیند تولید دستمال کاغذی و آشنایی با مراحل تشکیل این دستمال های محبوب

  • سحر هودانلویی
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

دستمال کاغذی ها از انواع لوازم بهداشتی هستند که در طی روز، طبیعتا مورد استفاده کثیری از افراد قرار می گیرد. در این مطلب از مجله آرگا به نکاتی از فرایند تولید دستمال کاغذی پرداخته ایم.

دستمال کاغذی از انواع وسایل بهداشتی است که تمامی افراد برای برقراری بهداشت شخصی خود نیازمند آن هستند. در عصر امروز انواعی از دستمال های کاغذی در شکل و طرح متفاوتی به بازار عرضه می شود.در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا فرایند تولید دستمال کاغذی را شرح دهیم و به امکاناتی که نیازمند آن هستید، بپردازیم.

فرایند تولید دستمال کاغذی

نحوه تولید دستمال کاغذی

این فرایند از ۱۰ مرحله نسبتا سخت تشکیل شده است، که مطالعه خواهید کرد.

  1. در ابتدای این موارد قابل ذکر است که ماده اصلی تشکیل دهنده دستمال کاغذی درخت می باشد. در کارخانه ای که پوست درختان برداشته می شود، که فرایند تبدیل آن به دستمال کاغذی صورت می گیرد. همچنین از لایه بیرونی آن تا جایی که ممکن باشد برای نازک کردن ورقه های دستمال کاغذی استفاده می شود.
  2. این لایه های نازک شده که بیشتر به قطعاتی همانند چیپس نزدیک هستند، در سایزهای برابر حدود یک در یک و چهاردهم اینچ به وجود می آیند. این قطعات کوچک آسانتر از له خمیر شده چوب تبدیل می شود.
  3. تکه چوب هایی که توسط فرآیند گفته شده تشکیل داده شده اند همراه با ۱۰۰۰۰ گالن و مواد شیمیایی به پخت و پز و ترکیب مشغول می‌شود. دوغاب تولید شده به اجاق های با فشار و ارتفاع حدود ۱۸ متر به نام دایجستر فرستاده می شوند.
  4. زمان تبدیل مواد به دستمال  کاغذی ممکن است تا سه ساعت طول بکشد. بخش عمده ای از رطوبت این چوب ها بخار می‌شود، و وزن مخلوط حدود ۲۵ تن کاهش می‌یابد، که متشکل از سلولز، لیگنین و دیگر مشتقات می باشد.
  5. در این مرحله خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم های شوینده که چند مرحله می باشد، فرستاده می‌شود. که در آن قسمت موادی همچون لینگین و ماده شیمیایی پخت و پز از آن برداشته می شود، سپس مایعی که مشروب روغن سیاه نام دارد از خمیر کاغذ جدا می‌شود. در این هنگام تمامی موارد به مرحله دیگر فرستاده می شوند.
  6. در این هنگام خمیرهای شسته شده به همراه مواد سفید کننده گیاهی در فرآیندی مخصوص چند مرحله ای رنگ های حاصل از فیبر را از بین  می برد. لینگن باقیمانده چسب که فیبر را به هم متصل می کند، که کاغذ را به مرور زرد می کند، باید سفید شود تا کاغذ سفید رنگ تولید و تهیه شود.
  7. کاغذهای انبار شده توسط آب دوباره به خمیر تبدیل می‌شود، و مخلوطی ۹۹درصد آن را آب و ۰٫۵ درصد آن را فیبر تشکیل می دهد. کاغذ های ذخیره شده به داخل صفحات مشبک که باعث چلانده شدن و آبکش شدن مقدار زیادی از آنها می‌شود، انباشته می‌شود. در این مرحله صفحه های مات شده به پهنای ۱۸ فوت را با سرعت ۶۵۰۰ فوت در دقیقه تولید می کند.
  8. این صفحه های موجود به داخل سیلندر های عظیم که یانکی درایر نام دارد، منتقل می‌شوند. در آنجا بر اثر فشردگی و خشک شدن به رطوبت نهایی یعنی ۵ درصد می‌رسند.
  9. در طی این فرایند را که کاغذها کیریپ می‌شوند، در فرآیند دیگر نیز بسیار نرم و اندک پرچین می‌شوند. در خلال کیریپ کردن کاغذ به واسطه تیرهای فلزی کاغذها خراش برداشته می‌شود. این کار تا حدودی باعث انعطاف پذیری بیشتر دستمال کاغذی ها می شود، ولی از طرف دیگر قدرت و ضخامت آن را کاهش می‌دهد. یپس بعد از خشک شدن متلاشی می شود. این تولیدات گفته شده که با سرعت یک ماه در هر دقیقه انجام می شوند، بر روی ریل های بزرگ و پیچیده قرار دارد.
  10. بعد از این مراحل کاغذها بر روی ماشین های مبدل برگزار می‌شود. پیچ آنها باز شده و بریده می‌شوند. دوباره به لوله‌های مقوای نازک پیچیده می‌شوند، و این دسته از دستمال های پیچیده شده به کارخانه های برش و بسته بندی جهت محصول نهایی تولید دستمال کاغذی فرستاده می‌شود.

نکاتی که تولید دستمال کاغذی باید در نظر گرفت

وضعیت ماشین آلات خط تولید

در این مورد قابل ذکر است که برای تولید دستمال کاغذی باید از ماشین آلات با کیفیت خوب و مناسب کمک بگیرید، تا در نهایت نتیجه مطلوب دریافت کنید و از هدر دادن منابع نیز جلوگیری کنید. بدون دارا بودن ماشین آلات به روز و کارآمد قابل ذکر است که نمی‌توانید محصول با کیفیت تولید کنید و از آن برای کسب درآمد و قرار گرفتن در فهرست رقبا استفاده کنید.

نکته دیگر که بسیار اساسی و قابل توجه می باشد ظرفیت تولید دستمال کاغذی در هر شیفت کاری می باشد.

آشنایی با مواد اولیه و نحوه بسته بندی

طبیعی است که استفاده از مواد اولیه مرغوب و مطمئن از مرحله های اولیه در کسب و کارهای اصلی در تولید دستمال کاغذی می باشد. در این مورد در کشور ما تولید کنندگان بسیار اقدام به تولید این وسیله بهداشتی می کنند. در این مورد بهتر است بابت محصولاتشان تحقیق کنید و بهترین را انتخاب کنید، و یادتان نرود که هزینه حمل و نقل مواد اولیه نیز باید در سطر برنامه هایتان باشد. همچنین قابل به ذکر است که دارا بودن یک بسته‌بندی جدید و یک نوآوری بسیار خوب می‌تواند جای خوبی در بازار اقتصاد امروزه برای شما بگیرد. دارا بودن ذهن خلاق و نوآوری ایده پردازی در این زمینه بسیار کارآمد می باشد.

  •  آرون گروپس

طبیعی است که خود شما در هنگام خرید محصول جدید در ابتدا به نحوه بسته‌بندی و شکل و طرح های آن توجه بسیاری می کنید. پس مطمئنا بسته‌بندی خوب با کیفیت علیرغم اینکه هزینه های بالایی برای شما دارد، اما می تواند در فروش و جای گرفتن در بازار اقتصاد امروز تاثیر به سزای بگذارد. پس نتیجه گیری می شود با توجه به موارد گفته شده لازم است، در انتخاب تولید کننده مواد بسته‌بندی چاپخانه ها دقت بسیاری به خرج دهید.

نحوه تولید دستمال کاغذی

نکاتی که باید به آن توجه کنید

  • هزینه های تواید را به حداقل برسانید

در مرحله اول باید بتوانید هزینه‌ها را مدیریت کنید و را به حداقل ممکن برسانید. همچنین در این راه می‌توانید از روش‌های پایین کمک بگیرید.

  1. به فکر روس های موثر برای جلوگیری از هدر رفتن منابع باشید، در این راه باید ماشین آلات خود را به روز کنید.
  2. بازدهی نیروهای خود را تا جایی که ممکن است، بالا ببرید.
  3. هزینه ها جاری را بهتر است، پابین بیاورید.
  4. به فکر راع های موثر برای کم کردن هزینه های مربوط به حما و نقل باشید.
  5. شیفت های کاری را با توجه به توان نیرو های افزایش دهید.
  • تامین سرمایه گذاری مناسب

طبیعی است که هر خط تولید دارای فراز و نشیب های خود در مسیر تکامل و نتیجه‌گیری باشد. قابل ذکر است که یکی از مهم‌ترین ابزارهای که که در مسیر تکامل این خط تولید نیازمند هستید، سرمایه گذاری در گردش مناسب می باشد.دارا بودن یک سرمایه‌گذار خوب برای مدیریت فرایندهای تولید و پیش بینی شرایط در آینده کارآمد می باشد.

همچنین گفتنی است که سرمایه‌گذاری مناسب به عنوان یک پشت گرمی برای شما به حساب می آید، و اجازه نمی دهد که در این شرایط بد اقتصادی در وضعیت بدی قرار بگیرید.

موارد قابل توجه

به صورت خلاصه قابل ذکر است که در طی تهیه مواردی همچون  فرایند تولید دستمال کاغذی با چالش‌های بسیاری روبرو هستید. بهتر است قبل از هر اقدام و شروع به هر کاری، به صورت جدی به آن فکر کنید و بدون رودرواسی داشتن با خود بهتر است، به چالش‌ها و مشکلاتی که در این راه ممکن است بر سر راهتان قرار بگیرد فکر کنید و ببینید که آیا توان کنار آمدن به آن را دارید یا خیر.

چگونگی کاربرد دستمال کاغذی در طی روز

در مسیر تولید متغییر های بسیار و اساسی وجود دارد، که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته شده است.

  1. نو آوری
  2. تبلیغات و بازار یابی
  3. کیفیت محصول نهایی
  4. سرمایه در گردش
  5. قیمت

در نهایت تمامی این موارد و بررسی دقیق بهتر است با یک مشاور باتجربه وارد کار شوید و با توکل به خدا و همت و اراده استوار  در مسیری که انتخاب کرده اید، گام بردارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *