دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعبیر خواب سبیل چیست؟ دیدن سبیل در خواب چه معنایی دارد؟

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدن سبیل در خواب به نشانه هیبت مردانه می باشد، برای خواندن تعبیر خواب سبیل از نظر تعبیرگران مشهور و معتبر در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

دیدن سبیل در خواب می تواند به معنی آن باشد که اطرافیانتان به کمک شما نیاز دارند، حال تعبیر خواب سبیل برای بیننده خواب چه در واقعیت سبیل داشته و یا بی سبیل باشد، بیانگر آن است که چیزی را از دیگران پنهان می کنید؛ مثلا رازی را از عزیزی پنهان کرده اید. تراشیدن سبیل در عالم رؤیا نیز یعنی اینکه نیازمند کمک کسی برای نشان دادن خود حیقیقی تان هستید و اینکه از دیگران، مسائلی را پنهان می کنید.

تعبیر خواب سبیل به روایت تعبیرگران مشهور

آگاهی از علم تعبیر خواب برای بسیاری از افراد جذاب است؛ برای اینکه تعبیری صحیح از رویا های صادقانه خود داشته باشید، باید نکاتی همچون، شرایط دیدن خواب، زمان آن و بسیاری از موارد دیگر را مدنظر داشته باشید. در مطالب پیشین، تعبیر خواب سنگ، تعبیر خواب گردن و … را به اشتراک گذاشته ایم، حال در صورتی که علاقمند به آگاهی از تعبیر رویای تان درباره سِبیل هستید، می توانید در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

تأویل خواب سبیل

تعبیر خواب مطیعی تهرانی

به طور کلی سبیل مردانه به نشانه هیبت و قدرت طلبی آنهاست، بنابراین دیدن آن در خواب نیز همین معنی را می تواند داشته باشد، حال در صورتی که مردی در خواب ببیند که ریش داشته، ولی سبیل ندارد به نشانه آن است که وی آبرودار بوده اما توانایی حفظ آن را ندارد.  همچنین تفسیر رویای سبیل غیر متعارف و زشت نیز نیکو نمی باشد.

اگر مردی که دارای سبیل است، خواب ببیند که سبیلش را می تراشد، بیانگر آن است که اتفاقی پیش خواهد آمد که به آبرویش آسیب می زند و اگر در واقعیت سبیل نداشته باشد و این خواب را ببیند، به معنای آن است که کار خلاف اخلاق انجام می دهد.

اگر کسی در خواب ببیند که سبیلش را با جبر و زور می کندند به نشانه آن است که ظلم بزرگی به وی می شود و به خاطر آن ارزش و اهمیت خود را از دست می دهد.

  •  آرون گروپس

آگاهی از تعبیر خواب سبیل

اگر ببینید که سبیل تان را می آرایید، تعبیری خوب دارد و به نشانه آن است که در جهت حفظ آبرو و موقعیت اجتماعی خود کاری انجام می دهید.

اگر زنی خواب سبیل را ببیند، تأویل خوبی ندارد، چنانکه تعبیر خواب گوشواره برای مردی که ببیند، گوشواره آویخته است، بیانگر بی آبرویی وی می باشد. حال اگر زنی خواب ببیند که سبیل درآورده است، یعنی به همان میزان سبیل (درازی، کوتاهی، پرپشتی و کم پشتی)، آبرویش به خطر می افتد اما دیدن سبیل برای مردان نیکو است.

اگر مردی در خواب ببیند سبیل کلفتی پشت لبهایش روییده است، در حالی که در بیداری فاقد سبیل باشد به نشانه آن است که کاری بیش از لیاقت و توانایی اش به وی پیشنهاد خواهد شد و یا اینکه دیگران بیش از آنچه که برای خودش ارزش قائل هست، وی را ستایش می کنند و به طور کلی احترام بیننده خواب زیاد می شود، همچنین در صورتی که سبیل متناسب و به اندازه باشد، مورد تحسین دیگران قرار گرفته و احترام می یابد.

تعبیر رویای سبیل

ضمن اینکه سفید بودن سبیل در خواب نیکو می باشد، ولی در صورتی که ریش بیننده خواب سیاه بوده و سبیل سفید باشد، تعبیر خوبی ندارد.

تعبیر رویای سبیل به روایت ابن سیرین

دیدن سبیل در خواب به نشانه هیبت مردانه است، حال اگر ببینید که کسی سبیل تان را با قیچی اصلاح می کند، تعبیری نیکو دارد و زیانی متوجه بیننده رؤیا نمی شود و در صورتی که ببینید در هنگام اصلاح، سبیلتان بریده شده و یا از ته زده شود، یعنی اینکه هیبت و قدرت تان کمتر می شود.

تعبیر خواب ابراهیم کرمانی

دیدن سبیلی که در خواب دراز شده است به نشانه زیاد شدن قوت است و در صورتی که کسی خواب ببیند که سبیل ندارد یا اینکه سبیل درازی دارد به نشانه گرفتار شدن به غم و اندوه می باشد و اگر اندازه سبیل کم باشد به نشانه دستیابی به عزت و مقام و برآورده شدن آرزو است.

تعبیر خواب آنلی بیتون

اگر مردی در خواب ببیند که سبیلش را کوتاه می کند به معنای آن است که در تلاش است تا از دوستان بد و کار های نادرست دوری کند و به مقامی شایسته احترام دست می یابد.

اگر در خواب ببیند، سبیل گذاشته است، بیانگر آن است که غرور و خودستایی وی موجب می شود تا لذتی از خوشی های زندگی نبرد.

در صورتی که زنی در خواب ببیند که از سبیل شوهرش تعریف می کند به نشانه آن است که باید بیشتر مراقب رفتارش باشد، زیرا امکان دارد در معرض رسوا شدن قرار گیرد.

تعبیر خواب لوک اویتنهاو

دیدن سبیل از نظر این معبر غربی به نشانه عشقی است که در حال از بین رفتن می باشد و دیدن سبیل جو گندمی در خواب نیز به معنای شادمانی بی پایه و اساس است.

تعبیر رویای سبیل به روایت محدالعنبری

اگر مردی در خواب ببیند، سبیلش را کوتاه می کند این عمل پیرو سنت پیامبر (ص) می باشد و تعبیر خوبی دارد و در صورتی که ببیند، سبیلش دراز شده است، تأویل خوابش خوب نمی باشد.

تفسیر رویای سبیل

تعابیر دیدن ریش از دیدگاه معبران مختلف

مطیعی تهرانی؛ دیدن ریش در خواب را دارای معنی نیکو می داند، البته به شرطی که بلند باشد، به طور کلی دیدن ریش در خواب به نشانه شرافت و عزت مرد تعبیر می شود.

ابن سیرین؛ تعبیر خواب ریش را به معنی آرایش مردان و کدخدایی آنها می داند، می گویند؛ تسبیح یکی از فرشتگان حق تعالی آن است که “پاک است آن خداوندی که مردان را بیاراست به ریش‌ها و زنان را به گیسوها.”

اگر مردی در خواب ریش های خود را به اندازه ببیند، یعنی که کار وی انجام گیرد، اما در صورتی که طول ریش وی بیش از حد بوده و از ناف نیز گذشته باشد، دلالت بر غم و اندوه دارد.

اگر مردی در خواب ببیند که همه ریش خود را بریده است به نشانه آن است که هم در مال زیان می بیند و هم در حرمت، دیدن ریش به صورت کوسه نیز دلالت بر کم شدن مال و حرمت دارد.

تفسیر خواب سبیل و ریش

اگر در خواب ببیند که پیر شده و ریش هایش سفید شده است، این رویای وی به معنای رسیدن به عزت و شرافت می باشد.

امام صادق (ع)؛ دیدن ریش برای مرد در خواب را به معنای اطاعت، شأن و مقام، هیبت، مرتبه، اعاده و اعتبار، ازدواج، نیکی، مال، گرامی و فرزندان تاویل کرده است.

آنلی بیتون؛ دیدن ریش در خواب را به نشانه مجادله و مخالفت با کسی می داند، در واقع این شخص در تلاش است که از وی سبقت گرفته و در این راه پول زیادی از دست می دهد.

این معبر همچنین دیدن ریش در خواب زنی را به نشانه معاشرت بیهوده و بیماری طولانی معنا کرده است.

جابر مغرفی نیز می گوید اگر کسی ببیند که ریش هایش با ریش های پدرش یک شده است، یعنی از وی ارثت می برد.

تعابیر خواب ریش و سبیل

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای خواندن تعبیر خواب خود درباره موضوعات گوناگون می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *