دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی دوجی s40 و مروری بر ویژگی های فوق العاده این تلفن همراه

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

چنانچه در جستجوی خرید یک گوشی مقاوم در برابر ضربه و عوامل محیطی هستید انتخاب دوجی s40 گزینه عالی خواهد بود. این اسمارتفون با ظاهر زیبا و چشم نوازش علاوه بر قابلیت ها و امکانات متعددی که در اختیار کاربر قرار می دهد دارای گواهینامه های MIL-STD-810G ، IP69K ، IP68 برای مقاومت در برابر ضربه، آب و گردوغبار می باشد. در این مطلب به بررسی بیشتر گوشی میان رده دوجی s40 می پردازیم.

گوشی دوجی s40 با بدنه ای مستحکم، اسمارتفونی باکیفیت و مقاوم می باشد که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این گوشی با ویژگی هایی همچون ضد ضربه و ضد آب بودن همراهی مطمئن در محیط کار و سفرهای هیجان انگیز خواهد بود. 

آشنایی و بررسی گوشی دوجی s40

 شرکت چینی دوجی در آوریل ۲۰۱۹ گوشی زیبا، کارامد و مستحکم s40 را به بازار عرضه کرد. این گوشی با ظاهری چشم نواز، داری قابلیتها و امکانات مختلفی بوده که آن را به دستگاهی کارا و مطمئن مبدل ساخته است. دوجی s40 دارای گواهی های  IP68 و IP69K و MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر ضربه، آب و گرد و غبار می باشد. گواهینامه IP68 را برای آسیب ندیدن در  عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دریافت کرده که این استاندارد S40 را برای امور صنعتی نیز مناسب ساخته است. گواهینامه IP69K هم نشان دهنده مقاومت به فشار آب تا ۱۰۰ بار بوده و این گوشی توانست در آب با دمای تا ۸۰ درجه هم آسیبی نبیند.

ضمنا با توجه به دریافت گواهی Mil-STD می توان S40 را در ردیف گوشی های نظامی تلقی کرد چرا که این گواهی نشان دهنده این است که در صورت سقوط از ارتفاع ۱۲۰ سانتی متری آسیبی نخواهد دید. با این تفاسیر بررسی ها حاکی از آن است دوجی s40 برای افرادی که در جستجوی گوشی مستحکم، مقاوم و  قیمت مناسب هستند، یکی از بهترین و جذابترین انتخابها خواهد بود. این گوشی دوسیمکارته با بهره گیری از باتری بادوام ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعت، نمایشگر ۵.۵ اینچی، پشتیبانی از شبکه های ۴G،۳G،۲Gو دوربین های دوگانه با کیفیت می‌تواند همراهی مطمئن در محیط کار و سفرهای هیجان انگیز شما باشد. ضمنا دوجی محصول خود را به سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره جهت بازگشایی قفل مجهز کرده است. در ادامه ابتدا با مشخصات گوشی دوجی s40 آشنا خواهید شد و سپس به بررسی بیشتر این میان رده مستحکم می پردازیم.

آشنایی سریع با مشخصات گوشی دوجی s40

  • ابعاد: ۱۴.۱۰* ۷۹.۴۰* ۱۵۸.۲۰ میلیمتر
  • وزن: ۲۳۸ گرم
  • نمایشگر: ۵.۵ اینچ  با رزولوشن ۴۸۰* ۹۶۰ پیکسل و قابلیت نمایش ۱۶میلیون رنگ
  • پردازنده: MediaTek MT6739
  • پردازنده گرافیکی : PowerVR GE8100
  • حافظه: رم ۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه یک سنسور ۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 و یک سنسور ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
  • شبکه های ارتباطی: بلوتوث ، GPRS ، WIFI ، GPS ، ۳G ،۴G
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • چیپست: MediaTek MT6739
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR GE8100
  • باتری: ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعت
  • حسگر: سنسور اثر انگشت، مجاورت، قطب نما، شتاب سنج، روشنایی
  • جک ۳.۵ میلیمتری: دارد

طراحی

  •  آرون گروپس

این اسمارتفون از طراحی ظاهری جذابی بهره می برد و در اولین نگاه قطعا متوجه خواهید شد که با گوشی مستحکم و ضد ضربه ای روبرو هستید. دوجی S40 با بدنه قوی خود به راحتی در دست جای گرفته ولی برای کابری با دستان کوچک، گرفتن آن در یک دست کمی دشوار خواهد بود. با این وجود بدنه به گونه ای طراحی شده تا از دستان شما سر نخورد.

در سمت چپ دستگاه دو پورت سیمکارت به همراه کلید SOS  قرار گرفته و این درگاه ها با پوشش مطمئنی به طور کامل بسته شده تا مانع نفوذ گردوغبار باشند. این امر موجب افزایش عمر گوشی نیز خواهد شد. در سمت راست کلید پاور و تنظیمات صدا تعبیه شده و شیارهای ریز روی این کلیدها حس متفاوتی با بدنه را به وجود می آورد. این موضوع هنگامی که گوشی در جیب قرار دارد و قصد افزایش یا کاهش صدا را دارید به کار می آید. بدون درآوردن گوشی از طریق حس لامسه می توانید کلیدها را به راحتی بیابید.

سنسور اثر انگشت در قاب پشتی گوشی پایین‌تر از دوربین قرار گرفته و فاصله میان آن و دوربینها به میزان کافی بوده به طوری که بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد و هنگام استفاده از آن با مشکلی روبرو نخواهید شد.

نمایشگر

کمپانی دوجی این اسمارتفون را به نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰* ۹۶۰ پیکسل مجهز ساخته است که تراکم پیکسلی ۱۹۵ پیکسل در اینچ را به ارمغان خواهد آورد. البته ممکن است میزان کم زاویه دید نکته منفی برای نمایشگر محسوب شود با این وجود این صفحه نمایش نیاز کاربر را مرتفع نموده و روشنایی مطلوبی دارد. قابل ذکر است نمایشگر به محافظ گوریلاگلس ۴ نیز مجهز می باشد. این محافظ از شکسته شدن ال سی دی در اثر ضربه جلوگیری می کند.

دوربین

 این گوشی از دوربین های دوگانه در پنل پشتی بهره می برد. دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیفراگم f/2.0 و دوربین دوم ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 می باشد. با توجه به قیمت گوشی کیفیت تصاویر مناسب بوده. هرچند ممکن است از لحاظ بزرگنمایی، نسبت به هم رده‌ای هایش نظیر Alcatel 1X اندکی ضعیفتر عمل کند.

این دوربین ها به قابلیت فوکوس خودکار( AutoFocus) مجهز می باشند که عکاسی را آسانتر خواهند نمود. رزولوشن عکسهای گرفته شده با این دوربین ها ۲۴۴۸ * ۳۲۶۴ پیکسل بوده و وضوح فیلمبرداری ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می باشد. از دیگر قابلیتهای این دوربین ها می توان به پانوراما، HDR ، فوکوس لمسی ، تایمر ،تشخیص چهره و … اشاره کرد. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 است. کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین مطلوب می باشد. ضمنا این گوشی دارای فلش LED نیز می باشد که در عکاسی هنگام شب به کار می آید.

سخت افزار و نرم افزار

این اسمارتفون از لحاظ سخت افزاری به چیپست MT6739، ۴X Cortex-A53، با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز مجهز شده است و پردازنده  IMG GE8100  وظیفه پردازش های گرافیکی این دستگاه را بر عهده دارد. حافظه رم ۲ گیگابایت آن را همراهی می کند و حافظه داخلی آن نیز ۱۶ گیگابایت می باشد که از کارت TF تا ۳۲ گیگابایت  برای ارتقا فضای ذخیره سازی پشتیبانی می نماید. در بررسی نرم افزاری باید گفت یکی از ویژگی های مثبت گوشی دوجی s40 بهره گیری از نسخه بروز اندروید می باشد. سیستم عامل این اسمارتفون بر پایه اندروید ۹.۰ پای می باشد که قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را داشته و  اپلیکشن های بروز را نیز ارائه می کند.

باتری

یکی از مزیتهای دیگر گوشی دوجی s40 مجهز بودن به باتری قدرتمندی با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعت می باشد. بررسی ها نشان می دهد این باتری می تواند برای ۱۶ ساعت پخش ویدئو ، ۲۱ روز  حالت آماده به کار ، ۳۳ ساعت مکالمه و ۱۸ ساعت بازی دوام داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *