دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا استفاده از هندزفری عوارض دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با عوارض هندزفری آشنا می کنیم. در واقع هندزفری اگر چه می تواند مفید باشد و خطرات احتمالی دزدیدن گوشی را در حین صحبت کردن تا ۸۰ درصد کاهش دهد اما ممکن است استفاده دائمی از آن عوارص خطرناکی داشته باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

استفاده طولانی مدت از هدست می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد و به طور کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین آسیب های جبران ناپذیری به گوش های شما وارد می کند.

عوارض هندزفری

عوارض هندزفری

پزشکان درباره استفاده از این وسیله هشدار های زیادی داده و از اتفاقاتی که ممکن است برای شما رخ بدهد آگاهی دارند. بدون شک هندزفری ها می توانند برای کار کردن در بیرون، پیدا کردن آرامش و راحت شدن از شر یک همکار مزاحم و پرحرف برای شما مفید باشند اما عوارض آن بسیار زیاد است. در واقع جدی ترین آسیبی که این وسیله ها می توانند برای شما داشته باشند آسیب های شنوایی است. در نظر داشته باشید صدا های زیاد می تواند باعث کاهش شنوایی شما شود و این صدا ها در صورت ادامه دار شدن می تواند منجر به ناشنوایی نیز شود. در ادامه عوارض احتمالی استفاده از هندزفری برای شما مطرح می کنیم.

آسیب شنوایی

یکی از جدی ترین عوارضی است که هندزفری و هدست می تواند برای شما ایجاد کند. استفاده طولانی مدت و بیش از حد باعث آسیب های شدید به دستگاه شنوایی می باشد. در نظر داشته باشید یک موتور می تواند حدودا ۱۰۰ دسیبل صدا تولید کند که می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه کاهش شنوایی شما را در پی داشه باشد. در واقع وقتی شما با صدای ۷۰ درصد به بالا آهنگی را با هندزفری گوش می کنید حدودا ۸۵  دسیبل صدا ایجاد می کنید. این میزان صدا می تواند باعث افت شنوایی شما شود. می توانید با اقدامات مناسب از این افت شنوایی پیشگیری کنید. بهترین راه کار استفاده از هندزفری استفاده از قانون ۶۰_۶۰ می باشد. در این قانون نباید از هندزفری با صدای بالای ۶۰ درصد استفاده کنید و فقط باید ۶۰ دقیقه در طی روز از آن استفاده کنید.

عفونت گوش

در واقع استفاده از هندزفری دیگران می تواند باعث ایجاد عفونت در گوش شود. یکی از ساده ترین راه های انتقال باکتری ها و ویروس ها گوش می باشد. البته اشتراک گذاری تنها راه ایجاد عفونت نیست و راه های دیگری هم برای ایجاد عفونت وجود دارد. در واقع دمای بالایی که هدست ها در گوش ایجاد می کند می تواند باعث سایش پوست و ایجاد باکتری های مضر شود. بهتر است قبل از این که از هدست های دیگران استفاده کنید آن ها را خوب ضد عفونی کنید و بعد استفاده کنید. بهتر است هندزفری های خود را نیز هر از چند گاهی ضد عفونی کنید.

عفونت گوش یکی از معایب هندزفری است

  •  آرون گروپس

افزایش نا امنی

استفاده از هندزفری به صورت همیشه باعث کاهش توجه شما به اطراف می شود و این کار باعت می شود برای شما نا امنی ایجاد شود. می توان گفت یکی از عوارض هندزفری محسوب می شود. برای امنیت بیش تر خود در حین راه رفتن، دوچرخه سواری صدای موسیقی را بالا نبرید تا متوجه اطراف خود باشید و سانحه ای جبران ناپذیر ایجاد نکنید.

سرگیجه

یکی از دلایل سرگیجه استفاده زیاد و بیش از حد از هندزفری می باشد و با علامت های دیگری همراه است که می توان به حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. در واقع مشکلات بسیاری وجود دارد که می تواند برای شما سرگیجه را بوجود بیاورد از جمله بیماری ها و عفونت های گوش می توان اشاره کرد. بهتر است در مصرف این وسیله زیاده روی نکنید تا بتوانید سلامت خود را تضمین کنید.

اثرات تشعشعات روی گوش

اگر از هندزفری های بی سیم و بلوتوثی استفاده می کنید بدن شما تحت تاثیر اشعه بلوتوث قرار می گیرد. اما باید بدانید که این پرتو ها فرکانس پایین دارد و مضر نیست اما ممکن است ضرر هایی برای ما داشته باشند.  در واقع در یک مطالعه درسال ۲۰۱۸ ثابت شد که اثر پرتو های فرابنفش بر موش های نر می تواند سرطان ایجاد کند و اثرات بیولوژیکی بسیار جدی بر بدن آن ها خواهد گذاشت.

نکات مهم

در نظر داشته باشید که برای کاهش خطرات احتمالی می توانید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به صورت خلاصه آن ها را بیان می کنیم.

  • به هیچ عنوان هندزفری های دست دوم نخرید و همیشه هندزفری های جدید و جعبه دار را خریداری کنید تا آسیبی نبینید.
  • صدا های بالای ۵۰ درصد را برای ۹۰ دقیقه بیش تر گوش ندهید.
  • در هنگامی که از هندز فری استفاده می کنید اطمینان پیدا کنید که اجزای پلاستیکی آن به راحتی بسته می شوند.
  • گوشی ها را خیلی وارد گوش نکنید.
  • در حین رانندگی از هندزفری با صدا های بلند استفاده نکنید.
  • بهتر است اگر دچار سرگیجه هستید به پزشک مراجعه کرده و از عفونت های احتمالی گوش جلوگیری کنید.

معایب استفاده از هندزفری

همانطور که می دانید شنوایی یکی از حواس پنجگانه است که برای بدن بسیار مفید است و کاربرد های متفاوتی دارد و می توانید با استفاده از آن از خطرات بسیار زیادی پیشگیری کنید. می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالاتی را که درباره سلامت گوش نوشته شده است و همچنین مقالات درمان عفونت گوش و از بین بردن جرم گوش در منزل را مطالعه کنید و به درمان عفونت های ساده بپردازید تا تبدیل به سرطان های بد خیم و غیر قابل درمان نشوند.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *