دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برای تمیز کردن ظروف تفلون سوخته از این روش ها استفاده کنید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این بخش مراحل تمیز کردن ظرف های تفلون را به شما آموزش می دهیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید بدون درد سر این ظروف را پاکسازی کنید.

اگر سه دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید می توانید به راحتی قابلمه های سوخته خود را تمیز کنید و به آن ها آسیب نرسانید. همانطور که می دانید شستن قابلمه سوخته کمی سخت و طاقت فرسا است ولی با چند راهکار ساده می توانید بدون درد سر از شر سوختگی های قابلمه ها رها شوید.

تمیز کردن ظروف تفلون سوخته

تمیز کردن ظروف تفلون سوخته

در واقع برای شستن ظروف تفلون نمی توان از هر نوع سیم و اسکاچی استفاده کرد و کمی تمیز کردن ظروف سوخته دشوار و سخت است. در واقع شاید شما بتوانید برای ظروف استیل خود از سیم های ظرفشویی استفاده کنید اما نمی توانید از آن ها برای ظرف های تفلون استفاده کنید. در واقع می توان گفت یکی از کار های سخت هر خانم تمیز کردن قابلمه ها می باشد ولی اگر تکنیک های آن را بدانید این کار برای شما آسان می شود که در ادامه آن ها را برای شما بازگو می کنیم.

خنک شدن

بهتر است به ظرف سوخته اجازه بدهید خنک شود و سپس محتویات درون آن را خالی کنید. اگر هنوز داغ است می توانید برای خالی کردن این ظرف از دستمال برای جلوگیری از سوختگی دستتان استفاده کنید. در واقع برای خالی کردن محتویات آن نباید از ابزار فلزی استفاده کنید زیرا ممکن است تفلون ها خراب شود و خاصیت خود را از دست بدهد.

خالی کردن محتویات

زمانی که ظرف سوخته را تخلیه کردید بهتر است آن را درون سینک بگذارید و بگذارید کمی بماند. بهتر است شیر آب داغ را باز کنید و ظرف را آب کنید. بگذارید این آب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند

استفاده از اسفنج برای شستن

حالا می توانید از اسفنج یا حوله های کاغذی برای شستن ظروف تفلون استفاده کنید. در این میان می توانید از مایع ظرفشویی هم برای تمیز کردن ظروف تفلون سوخته استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هرگز نباید از وسایل سایشی برای تمیز کردن استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

استفاده از سرکه

می توانید از سرکه برای تمیز شدن بهتر استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را درون قابلمه بریزید و آن را با کمی آب مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید که سرکه و آب بجوشد تا ذرات غذا و روغن ها ازبین برود.

استفاده از یک حوله نمدار

حرارت را خاموش کنید و یک دستمال حوله ای و نمدار را به داخل آن بکشید. البته باید توجه داشته باشید که قابلمه بسیار داغ است و باید مراقب دست هایتان باشید تا سوختگی های عمیق را بوجود نیاورید. حال می توانید با استفاده از اسکاچ های غیر سایشی همراه  با مایع ظرفشویی قابلمه تفلون خود را تمیز کرده و از آن دوباره استفاده کنید.

جلوگیری از سوختگی قابلمه ها

جلوگیری از سوختگی

برای نسوختن قابلمه های سوخته باید چند نکته را رعایت کنید.

  1. در حین پختن غذا بهتر است کمی آبلیمو به آن اضافه کنید تا قابلمه های شما سیاه نشوند.
  2. در صورت سیاه شدن قابلمه ها می توانید مقداری نمک و آبلیمو داخل آن بریزید و بجوشانید و سپس آن ها را با مایع بشویید و مجددا از آن استفاده کنید.
  3. البته می توانید از جوش شیرین هم برای از بین بردن سوختگی های ایجاد شده استفاده کنید.

می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را درباره سبک زندگی مشاهده کنید و نحوه تمیز کردن سماور را نیز مطالعه کنید و با چند تکنیک ساده این کار را انجام بدهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *