دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای استخدام بهترین فرد توجه به این نکات ضروری است

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

استخدام یک فرد برای یک مجموعه از ارزش بالایی برخوردار است و نباید این را فراموش کنید که ممکن است این فرد باعث رشد شما شود. پس بهتر است بهترین فرد را انتخاب کنید و توانایی های او را قبل از استخدام بسنجید. در این مقاله راه های استخدام فرد مناسب را برای شما نشان می دهیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

داشتن کارمند خوب یکی از عواملی است که باعث رونق کسی و کار و درآمد بیش تر می شود. شما هم اگر می خواهید در کار های خود  موفق باشید باید کارمند خوب برای خودتان انتخاب کنید. داشتن یک تیم از نیرو های انسانی خوب و کار بلد می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد.

می توانید از افراد متعهد به کار برای استخدام بهره بگیرید.

راهنمای استخدام بهترین فرد برای مجموعه

در نظر داشته باشید که استخدام بهترین فرد یکی از کار های مدیران و معاونین هر شرکت و مجموعه می باشد. همانطور که می دانید هزینه مصاحبه و آموزش بسیار زیاد می باشد بنابراین باید یک فردی را انتخاب کنید که ارزش این هزینه ها را داشته باشد. در ادامه چند راه کار به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید با استفاده از آن یک نیروی انسانی خوب برای خودتان انتخاب کنید.

انتخاب فرد متعهد

فردی که به شغل خود تعهد دارد همان کسی است که برای کار در یک مجموعه مناسب است. در نظر داشته باشید که شما نباید کارمندی را استخدام کنید که برای پول بیش تر شغلش را عوض می کند. در واقع باید بدانید افرادی که به یک شغل متعهد نیستند نمی توانند در مجموعه شما هم متعهد باشند و به موقع سر کار بیایند و کارهایشان را درست انجام بدهند. از این رو بهتر است فردی را انتخاب کنید که تعهد کاری داشته باشد. برای این کار می توانید رزومه شغلی او را بررسی کنید و اگر دیدی که او دائما شغل خود را تغییر داده است قطعا فرد مناسبی نخواهد بود.

سازگار بودن با دیگران

بهتر است میزان سازگاری با افراد را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که باید کارمندی را استخدام کنید که با فرهنگ شرکت شما مطابق بوده و مهارت اجتماعی داشته باشد. در واقع داشتن میل درونی برای انجام کاری یکی از دلایل سازگاری این افراد می باشد. باید بدانید که اگر میل درونی برای انجام این کار را نداشته باشند نمی توانند با محیط سازگار باشند و ممکن است در محیط کار فضای نا آرامی را برای شما و دیگر افراد بسازند از این رو افرادی که دارای میل باطنی نمی باشند را استخدام نکنید.

سازگاری با محیط و محل کار برای کارمندان بسیار مهم است

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اصلاحات روند استخدام

اگر می خواهید برای شرکت و مجموعه خود کارمند استخدام کنید برخلاف فرم ها و سوالات کلیشه ای عمل کنید و سعی کنید روی قابلیت افراد، مهارت های آن ها، اعتماد به نفس و نگرش آن ها تمرکز کنید. در نظر داشته باشید که برای استخدام افراد تمام ملزومات شغلی از نظر مسئولیت ها، حداقل تحصیلات لازم، دانش و تجربه مورد نیاز را مشخص کنید.

توجه به سوالات مطرح شده

کسی که شغل برایش اهمیت دارد در مصاحبه های برگزار شده به صورت فکر شده سوال می پرسد. این سوال ها نشان دهنده آمادگی فرد برای کار است. در نظر داشته باشید که مصاحبه ها را یک طرفه برگزار نکنید.  در واقع افرادی که به کار های خود اهمیت می دهند سوالاتی درباره نوع تیم و کاری که قرار است انجام دهد می پرسند بهتر است به سوالاتی که مطرح می شود به خوبی توجه کنید تا بتوانید برای استخدام بهترین فرد عملکرد خوبی داشته باشید.

پرسیدن نقاط ضعف

بهتر است از افراد بپرسید در چه بخشی خوب عمل نمی کنند تا بتوانید آن ها را ارزیابی کنید پرسیدن این نقاط به شما کمک می کند از مهارت هایی که آن ها بی بهره هستند با خبر شده و متوجه تلاش آن ها برای بهبودی شوید.

فراتر رفتن از رزومه کاری

نباید فقط بر طبق رزومه کاری افراد به پیش بروید و باید علایق فرد و سایر ویژگی ها و توانایی های او را لحاظ کنید. ممکن است رزومه افراد با قابلیت های واقعی فردی تفاوت داشته باشد.

مهم دانستن شخصیت

بهتر است شخصیت افراد را در این کار مهم بدانید زیرا در محیط کاری ویژگی های اخلاقی و رفتاری بسیار مهم می باشد و شخصیت فرد باید متناسب با محیط کاری باشد. در واقع شخصیت می تواند از تحصیلات دانشگاهی نیز مهم تر باشد. به عبارت دیگر باید میزان انعطاف‌پذیری وی، صداقت، همدلی و همکاری با دیگران را مهم بشمارید و در استخدام بهترین فرد به این نکته توجه داشته باشید. گاها لازم است این کار را در اولویت قرار دهید.

استخدام بهترین فرد

پرسیدن سوالات دقیق و هدفمند

سوالات خود را هدفمند مطرح کنید و از سوالات کلیشه ای استفاده نکنید. در واقع سوالات کلیشه ای نمی توانند قابلیت افراد را به شما نشان دهند باید سوالاتی ملموس با شرایط واقعی کار از آن ها بپرسید و با پاسخ آن ها میزان حرفه ای بودن و نبودن آن ها را مشخص کنید.

کمیت مقدم بر کیفیت

در نظر داشته باشید که کیفیت نیرو های استخدامی به جای کمیت آن ها می تواند یک استراتژی موفق در استخدام فرد باشد. در نظر داشته باشید که استخدام دو نیروی کاربلد و برجسته بهتر از پنج نیرویی می باشد که کار هایشان به طور متوسط است. وقت خود را برای این افراد بگذارید و در آینده خواهید دید که از این وقت صرف شده چه سودی خواهید برد. در واقع یک فرد با انگیزه می تواند به جای سه نفر کار کند. باید بدانید که نیروی بیش تر بازدهی کم تری خواهد داشت.

تنوع در استخدام

باید تنوع در استخدام را همیشه رعایت کنید این تنوع ها می تواند در سن افراد، جنسیت آن ها، تحصیلات و مهارت آن ها باشد. در واقع با این کار نوع آوری و ایده پردازی را افزایش می دهید و این تنوع می تواند تکمیل کننده مهارت های یکدیگر باشد. در واقع می توان گفت با این کار طیف گسترده ای از مهارت ها را در کنار خود دارید.

استعداد نیروی ماهر تر

در واقع با استعداد این نیروها می توانید کسب و کار خود را رونق دهید  و سود بسیاری بدست آورید. بهتر است واقع بین باشید و اگر فردی بهتر از شما عمل می کند را به علت توانایی بالای وی رد نکنید. نیرو هایی که تجربه دارند می توانند باعث موفقیت شما شوند و باید بهترین ها را برای کار و تیم خود انتخاب کنید حتی اگر آن ها توانایی هایی بالا تر از شما داشته باشند و شما می توانید از کنار آن ها بودن تجربه کسب کنید. بهتر است مانند مدیران ضعیف کار نکنید و افراد ضعیف تر از خود را انتخاب نکنید زیرا ممکن است نتوانید به همه آرزو های خود برسید و پیشرفتی در کار خود نداشته باشید. یک مدیر موفق همواره از همه استعداد های کارمندانش بهره می‌گیرد تا به موفقیت های روز افزون دست پیدا کند و زبانزد عام و خاص شود.

نیرو های ماهر تر استخدام کنید

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که داشتن کارمند خوب بسیار مهم است و انتخاب یک فرد مناسب کار آسانی نیست. می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را در بخش روانشناسی،  کنار آمدن با شرایط شغلی جدید  و موفق شدن در مصاحبه شغلی مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *