دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع قرمزی مو و روش های جلوگیری از آن

  • سحر هودانلویی
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

تغییر رنگ موها برای اکثر خانم ها اتفاقی تلخ و ناراحت کننده است، که در پی آن به دنبال رفع این چنین مواردی هستند. در این بخش از مجله آرگا به بیان نکاتی راجع به رفع قرمزی مو پرداخته ایم.

قرمز شدن موها بعد از رنگ کردن موضوعی آزار دهنده برای اکثر خانم ها به شمار می آید. برای از بین بردن این مشکل روش های موثر و مناسب بسیاری وجود دارد که با رعایت هر یک از آن می توانید از این فرایند خلاص شوید

برای آگاهی بیشتر با فرایند تغییر رنگ مو و نکات منحصر رفع قرمزی مو، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

قرمزی مو به چه علت می باشد؟

طبیعی است که برخی از موها، در بعد از چندین مرتبه شستشو کم کم به رنگ قرمز در آیند. همچنین در این رابط برخی افراد زرد شدن موها را تجربه می کنند که برایشان امری ناخوشایند می باشد. برای رفع قرمزی مو روش های بسیاری وجود دارد که در ادامه این مطلب، با آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با علت قرمز شدن موها

از دسته مواردی که در قرمزی و تغییر رنگ موها بسیار تاثیر گذار است، می توان به نور خورشید، آب استخر، آب اقیانوس و دریاها، شامپو های دارای سولفات و پارابن اشاره کرد. قابل به ذکر است که برای مقابله با آن می توانید از راه حل های زیر کمک بگیرید.

قرمزی مو چگونه گرفته می شود؟

معرفی روش های رفع قرمزی و زردی مو

  • استفاده از واریاسیون

در مرحله نخست می توانید از رنگ مو گروه M برای از بین بردن قرمز شدن موهایتان استفاده کنید، همچنین اضافه کردن یک بند انگشت واریاسیون سبز به ترکیب رنگ ها بسیار تاثیر گذار می باشد. همچنین می توانید در ترکیب رنگ های خود از واریاسیون های نقره ای، بنفش، خاکستری و هر یک در دسترس شما بود استفاده کنید. قابل به ذکر است که واریاسیون نقره ای و یا بنفش ضد زردی می باشد و برای جلوگیری از زرد شدن های بیش از حد مو بسیار مناسب است.

  •  آرون گروپس

در این رابطه گفتنی است که اگر رنگ موهای خود را به پای ۶ برسانید، حتما در ترکیب رنگ های خود از رنگساژ بنفش استفاده کنید. این عمل در زرد شدن موهای شما از ریشه جلوگیری می کند.

همچنین اگر رنگ موهایتان به پایه ۷ و الی بالاتر رسیده است، باید گفت که دارای تناژ زردی می باشد برای رفع این مشکل باید ب از یک بند انگشت واریاسیون بنفش رنگ استفاده کنید.

  • رنگساژ کردن موها

درباره رنگساژ کردن مو می توان به فوم های کف دهنده رنگ اشاره کرد، که بعد از دکلره کردن برای محافظت از موها می توان از آن ها  استفاده کرد. اگر فوم رنگساژ مو با شامپو های سیلور شاین مخلوط کنید، تن زرد و قرمزی موهای شما را می گیرد.

اگر رنگ مویی که به تازگی از آن استفاده کرده و بعد از چندین مرتبه شستشو به رنگ قرمز و یا زرد در آمده است، می توانید موهایتان را یک بار با ویتامین بوناول در حمام و طبق دستور شستشو دهید. همچنین ۳ الی ۴ بند انگشت واریاسیون سبز و مقدار کمی شامپو به رنگساژ کردن مو کمک بسیار می کند.

همچنین در روش دیگر برای رفع کامل قرمزی مو به جای رنگساژ به وسیله واریاسیون سبز و شامپو کمی رنگ مشکی پر کلاغی می توانید عمل را انجام دهید. قابل ذکر است که استفاده بیش از حد از واریاسیون سبز ، سبب تیره شدن موهای شما می شود.

گفتنی است که برای رفع این قرمزی و زردی های مو در روش دیگر میتوانید از واریاسیون نقره ای و بنفش که ضد قرمزی می باشد، را با اکسیدان ۱۲ درصد مخلوط و استفاده کنید.

برای از بین بردن رنگ های نارنجی و زرد مو می توانید  از واریاسیون خاکستری آبی کمک بگیرد.

رفع قرمزی مو

  • اکسیدان های از بین برنده قرمزی رنگ

در این روش بسیار ساده و آسان می باشد می‌توانید از اکسیدان های ضد قرمزی کمک بگیرید.

  • مصرف ویتامین بوناول

اگر رنگ قبلی شما از گروه n و داره قرمزی بوده است بهتر از چند روز قبل از استفاده از رنگ موی جدید یکی دو بار از ویتامین بوناول مصرف کنید، که علاوه بر تقویت موها، قرمزی آن را نیز از بین ببرد.

  • استفاده از اکسیدان به میزان کم

اگر از رنگ موهای تیره و گروه زیتونی فاقد قرمز استفاده کرده و باز هم هاله قرمز بر روی موهای تان مشاهده می‌کنید، که قابل به ذکر است که علت آن استفاده نادرست از اکسیدان می باشد. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق در درست کردن رنگ مو از اکسیدان هایی با درصد پایین و به مقدار کم استفاده کنید.

همچنین برای رفع کردن رنگ های زیتونی در درجه ۵ و ۶  می‌توانید  برای کمتر مصرف کردن از اکسیدان های ضد قرمزی از مقدار کمی آب نیز کمک بگیرید.قابل به ذکر است که استفاده از آب برای رقیق کردن رنگ های بسیار روشن و بلوند زیتونی اختلال ایجاد می‌کند. پس بهتر است این کار با استفاده از اکسیدان های ضد قرمزی مو، یا درصد بالا و به میزان کم استفاده کنید.

روش های رفع قرمزی مو

تکنیک های مناسب از بین بردن قرمزی و نارنجی مو

  • استفاده از تونر های ضد قرمزی

در این رابطه تونر بسیار کمک کننده شما می باشد و از قرمز شدن موها جلوگیری می کند. اکثرا استفاده از تونر و بعد از بریش در خانه فراموش می کنند، اما قابل ذکر است که تن آن را مناسب و با توجه به گرمی و سردی آب و هوا بدون رنگ پوست انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که آن را فقط روی ریشه موها بزنید تا تن رنگ کل موهایتان تغییر نکند.

  • تیره کردن مو ها

از دیگر تکنیک های آسان و سالم می توان به تیره کردن کامل موها برای رفع قرمز زردی اشاره کرد.

  • شامپو های مخصوص ضد زردی

از شامپوهای ضد زردی بنفش شامپو سیلور که دارای خاصیت از بین بردن زردی دارند، میتوان استفاده کرد. همچنین این شامپوها بعد از دکلره برای از بین بردن رنگ های نارنجی در بین مو نیز بسیار تأثیرگذار است.

آشنایی با روش های رفع قرمزی مو

عوامل موثر در قرمز شدن مو

  • استفاده بیش از حد رنگ

برخی بر این باورند که رنگ‌های گیاهی برای موهای شان هیچ ضرری ندارد، اما قابل به ذکر است که این نوع رنگ و نفوذ بسیار بالایی در جنس مو دارد. درست است که ماندگاری رنگ های گیاهی بسیار بالاتر است اما باید گفت که در ترکیب با آب تناژ قرمز و نارنجی عمیقی به موارد می کند. همچنین در این راه گفتنی است که از بین بردن این قرمز و نارنجی مو بسیار سخت می باشد.

  • استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی

طبیعی است که رنگ‌های قرمز از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. در نتیجه قابل به ذکر است که استفاده بیش از حد از رنگ های قرمز در خصوص با اکسیدان شماره ۱ در تشدید رنگ های نارنجی و جلوگیری از رفع قرمزی مو بسیار تاثیرگذار است. جالب است بدانید که علاوه بر رنگ قرمز به رنگهای شاه بلوطی و دارچین نیز از توناژ قرمز برخوردار هستند.

  • استفاده از پودر دکلره های قرمز، صورتی، شرابی و غیره

پودر های  رنگ کننده که از غلیظ ترین توناژهای رنگی می باشد، را می توان در دسته مواردی برگزید که در قرمز یا نارنجی کردن مو بسیار تاثیرگذار است. گفتنی است که ماندگاری رنگ های فانتزی با استفاده از پودرهای دکلره افزایش پیدا می‌کند، اما قابل به ذکر است که مشکلات دیگری نیز با خود به همراه دارد.

  • به پایه نرسیدن مو ها توسط دکلره

مو هنگام دکلره پایه ۱ تا ۴ به سمت شرابی سوق پیدا می‌کند. پایه ۵ تا ۷ توناژ قرمز و نارنجی را به همراه دارد. عدم زمان کافی برای رنگ دکلره سبب ایجاد رنگ هایی  با توناژ قرمز و نارنجی در بین مو می شود.  پس گرفتن رنگ نارنجی مو با کمک دکلره کاری اشتباه و نادرست می باشد.

  • دقت نداشتن در ترکیب رنگ ها

اگر در ترکیب کردن رنگ ها دقت کافی را نداشته باشید، طبیعی است که مو به راحتی به سمت رنگ قرمز سوق پیدا کند. این اتفاق تلخ در برخی برند رنگ هایی  همچون نسکافه ای، شکلاتی که تن قرمز را به همراه دارند، بسیار دیده شده است. در عمل رنگ کردن مو بهتر از افرادی با تجربه کمک بگیرید، تا به مشکلاتی همچون قرمز و نارنجی شدن مو برخورد نکنید.

  • آشنایی با ذات و طبیعت مو

در برخی موارد حتی اگر تمام عوامل بالا را انجام داده باشید، باز هم به قرمزی مو برخورد می کنید که این عمل با توجه به ذات و طبیعت موهای شما بستگی دارد. بنابراین اگر از رنگ مناسب نیز استفاده کنید، اما موی شما تمایل به رنگ قرمز داشته باشد، باز هم این مشکل بروز پیدا خواهد کرد.

قرمزی مو چه زمان رخ می دهد؟

نکاتی که در رابطه با جلوگیری از قرمزی موها باید توجه کنید

  1. در پس از رنگ کردن موهایتان برای مرتبه نخست، از نرم کننده استفاده کنید
  2. موهای طلایی رنگ که بعد از رنگ کردن بیشتر به زردی می خورند، باید از رنگ طلایی دودی استفاده کنند.
  3. برای روشن کردن ریشه مو، می توانید از عسل که ماده طبیعی است، کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *