دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رفع تندی غذا با بهترین فوت و فن های آشپزی

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناخواسته غذا را در هنگام اضافه کردن فلفل تند کرده باشید. اگر به دنبال روش هایی برای رفع تندی غذا هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا برخی از این روش ها را به شما عزیزان معرفی نماییم.

برخی از اوقات در هنگام پخت غذا ممکن است به طور ناخواسته غذا تند شود در این زمان به فکر راه حلی برای از بین بردن تندی غذا می گردید که البته جای نگرانی نیست زیرا راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه این مطلب این روش ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

یکی از انواع ادویه هایی که باعث تندی غذا می شود فلفل است که بهتر است شما در هنگام اضافه کردن این ادویه به غذا دقت لازم را داشته باشید تا غذای شما تند نشود ولی اگر غذای شما هم تند شد هرگز نگران نباشید با انجام برخی از روش های از بین بردن تندی غذا می توانید تندی و مزه غذای خود را ایده آل کنید.

رفع تندی غذا با بهترین روش ها

رفع تندی غذا با بهترین روش ها

اضافه کردن چاشنی و ادویه مناسب در حد متعادل به غذا یکی از رمز های خوشمزه شدن غذا می باشد که گاهی بنا به دلایل مختلفی مقادیر زیادی ادویه تند به غذا اضافه می شود و در نتیجه خوردن غذا کمی دشوار می شود که با کمک چند راهکار مفید و موثر می توانید تندی غذایی تان را از بین ببرید، در ادامه مطلب چند روش مفید را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.فوت و فن های آشپزی برای کاهش تندی غذا
۱. اگر در هنگام طبخ غذا متوجه تندی بیش از حد غذا شدید می توانید مقدار مواد غذایی به کار برده شده در غذا را بیشتر کنید با این کار می توانید تندی غذا را کاهش بدهید.
۲. با اضافه کردن سرکه انگور و سرکه سیب و آب لیمو به غذای در حال پخت می توانید تندی غذایتان را کاهش دهید شیر هم به خوبی تندی غذا را کاهش می دهد.

اضافه کردن آبلیمو به غذای تند برای کاهش تندی غذا
۳. لبنیات کپسایسین موجود در فلفل را که باعث تندی غذا می شود به خوبی در خود حل می کند پس اگر غذای شما تند شد می توانید از لبنیات برای کاهش تندی غذای خود استفاده کنید. غذا های مکزیکی و هندی و تایلندی اغلب خیلی تند هستند و شما می توانید در هنگام سرو این غذا ها از خامه ترش و ماست رایتا استفاده کنید.

افزودن شیر به غذای تند برای رفع تندی غذا
۴. اگر شما ترجیح می دهید که از لبنیات برای از بین بردن تندی غذای خود استفاده نکنید می توانید شیر نارگیل و شیر بادام و شیر سویا و شیر برنج را به غذا اضافه کنید این مواد غذایی حاوی چربی هستند و می توانند کپسایسین موجود در فلفل را به خوبی در درون خود حل نمایند. در هنگام طبخ غذا های مکزیکی از مقدار زایدی شیر نارگیل استفاده می کنند.

رفع تندی غذا
۵. می توانید غذا های تند را با نشاسته سرو کنید. نان و برنج معمولی به خوبی ادویه های غذا را جذب می کنند بنابراین باعث می شوند تندی غذا را کمتر حس کنید. غذا های تند مکزیکی را به همراه تورتیلا و غذا های هندی را به همراه نان و هم چنین غذا های تایلندی را به همراه برنج سرو می کنند.

  •  آرون گروپس

سرو غذای تایلندی تند به همراه برنج

۶. به منظور رفع تندی غذا می توانید سبزیجات، حبوبات و یا گوشت به غذایتان اضافه کنید.

۷. استفاده از لبنیات پر چرب نقش مهمی را در از بین بردن تندی غذا دارد زیرا کپسایسین خیلی راحت در لبنیات حل می شود.

۸. می توانید غذای تند شده تان را با انواع سالاد هایی که دارای طبیعت سردی هستند سرو کنید به عنوان مثال: سرو ماست خیار، ماست و سیر، ماست موسیر و انواع سالاد فصل از بهتر ین راه ها جهت از بین بردن تندی غذا می باشد.

۹. افزودن آب لیمو به غذای در حال پخت و یا لاکتیک اسید موجود در شیر باعث رفع تندی غذا خواهد شد.

۱۰. در صورتی که با شیرین شدن غذا مشکلی ندارید می توانید به آن کمی عسل یا شکر بیافزایید.

۱۱. اگر علت اصلی تندی غذا وجود تکه های فلفل داخل آن می باشد و به دلیل اینکه هر چه بیشتر به همراه غذا پخته شود طعم تند تری به غذا می دهد بهتر است قبل از پخت کامل غذا تکه های فلفل را غذا خارج کنید.

سرو غذای تند به همراه نان

در این مطلب آموزشی ۵ روش کاربردی را برای رفع تندی غذا در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که شما می توانید از هر کدام از این راهکار ها برای کاهش تندی غذای خود استفاده نمایید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع فوت و فن های آشپزی به بخش نکته های آشپزی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *