دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قرص ایمیونس و آنچه باید درباره این دارو بدانید

  • مهتاب علی پناه
  • ۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

قرص ایمیونس یکی از انواع داروهایی می باشد که به منظور حفظ و تامین سلامت سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد که بهتر است پیش از مصرف این دارو درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید به همین خاطر در این مقاله اطلاعاتی از این دارو در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

قرص ایمیونس از داروهای بسیار کاربردی به منظور حفظ و تامین سلامت سیستم ایمنی بدن می باشد که دارای بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، ال کارنتین و ال سیستین، مواد معدنی و ویتامین های D3,E ,C است که در بیماران قبل و بعد از جراحی، بیماران قلبی و عروقی و در بیماری های مزمن مانند دیابت و به منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت ها، بهبود مشکلات پوستی و تامین سلامت بافت بینایی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

اطلاعات دارویی ایمیونس

اطلاعات دارویی قرص ایمیونس

 مواردی مانند استرس، آلودگی، میکرو- ارگانیسم ها، بیماری های مزمن و سلول های سرطان به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن منجر خواهد شد که در واقع تضعیف سیستم ایمنی بدن باعث بازگشت عفونت ها، کاهش سرعت روند بهبود زخم و خستگی بیش از حد می شود که قرص ایمیونس دارای آنتی اکسیدان ها و ریز مغذی ضروری می باشد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از سلول ها در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد می شود که برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و نارسایی قلب، مبتلایان به سرطان و سل یک محصول ایده آل است، در ادامه با کاربرد این دارو بیشتر آشنا خواهید شد:

آشنای با کاربرد  و ویژگی های داروی ایمیونس

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن برای بزرگسالان عمل می کند.

این قرص حاوی ویتامین های E، D3 ، C و زینک، سلنیوم، ترکیبات گیاهی موثر می باشد.

از بدن در برابر اکسیداتیو استرس ها (آلودگی های محیطی) محافظت می کند.

به عملگرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  •  آرون گروپس

مقاومت بدن در برابر عفونت ها را افزایش می دهد.

به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

آشنایی با قرص ایمیونس

نحوه مصرف این دارو را پزشک تعیین می کند که معمولاً همراه با یک وعده غذایی اصلی روزانه یک عدد قرص را با یک لیوان آب مصرف کنید. حال می توان مطابق تجویز پزشک، روزی یک عدد قرص به همراه وعده غذایی اصلی و با یک لیوان آب مصرف شود.

مواد تشکیل دهنده ایمیونس

کاروتنوئیدها: به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود که باعث محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید و حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی می شود.

بیوفلاونوئیدها : این ماده موجود در این دارو سبب حافظت از دیواره رگ ها، تقویت اثر بخشی ویتامین سی، محافظت از سیستم قلبی و عروقی، کاهش اثرات آلرژیک و آرتریت روماتوئید و دیگر التهابات در بدن و همچنین باعث حفظ و تامین سلامت سیستم لنفاوی نیز می شود.

بتاکاروتن : با افزایش تعداد گلبول های سفید خون سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، حفاظت از چشم ها و تقویت بینایی می شود.

ال کارنتین: این ریز مغذی سبب تامین انرژی بدن، سلامت رگ های خونی و قلب، بهبود خستگی بیش از حد و جلوگیری از دیابت نوع دو می شود و همچنین از تخریب سلول ایمنی بدن پیشگیری می کند.

ویتامین های آ -ایی و سی – سلنیوم و روی: سبب بهبود عملکرد سلول های ایمنی بدن و کاهش عوارض استفاده از سایر دارو ها می شود.

ویتامین های ب۶- ب۱۲ – د و فولیک اسید: باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش روند پیشرفت بیماری می شود.

نکاتی در رابطه با مصرف ایمیونس

 شرایط نگهداری ایمیونس

این دارو را در دمای زیر ۲۵ سانتی گراد در مکان خشک و خنک و به دور از نور خورشید و همچنین دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

نکاتی در مورد داروی ایمیونس

  1. از مصرف بیشتر از مقدار تجویز شده خودداری نمایید.
  2. با معده پر دارو را مصرف نمایید.
  3. در دوران بارداری و شیردهی حتما زیر نظر پزشک مصرف نمایید.
  4. این دارو دارای ویتامین K است به همین دلیل از مصرف همزمان با داروی ضد انعقاد خون مانند وارفاین خودداری نمایید.
  5. در صورت مصرف هر دارویی پیش از استفاده از این دارو لیستی از تمام دارو هایی که استفاده می کنید را در اختیار پزشک تان قرار دهید.
  6. این دارو بدون نمک، بدون لاکتوز، بدون مخمر، بدون رنگ مصنوعی و فاقد مواد نگهدارنده می باشد.

مزایای باور نکردنی ایمیونس

ساز و کار اثربخشی قرصهای ایمیونس ویتابیوتیکس

همانطور که گفتیم این قرصها شامل ویتامین های گروه B و ویتامین های A، D، E، K، C، آهن، بتاکاروتن  دیگر مواد معدنی شامل منگنز، روی، مس، سلنیوم، منیزیم، کروم، ید و نیز اسید های آمینه ال-کارنیتین، بیوفلاونوئید ها و سیستئین می باشند.

فرمولاسیون این دارو مطابق نظر متخصصان در این حوزه و با توجه به آخرین مطالعات در زمینه کاربرد آنتی اکسیدان ها طراحی شده است.

مصرف داروی ایمیونس برای بیماری های مختلف

حال همانطور که گفتیم؛ مصرف آنتی اکسیدان های موجود در قرص های ایمیونس موجب حفظ سلامت دستگاه ایمنی می شود، در شرایط ابتلا به هر یک از بیماری هایی که در زیر اشاره کرده ایم، نیاز به مصرف آنتی اکسیدان افزایش می یابد :

قرصهای ایمیونس

  • افراد مبتلا به بیماری های مختلف همچون انواع عفونت ها، بیماری های مفصلی، مشکلات قلبی- عروقی و تنفسی
  • اشخاصی که در معرض آلودگی هوا و دود ناشی از دخانیات می باشند.
  • اشخاصی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
  • کسانی  که به خاطر سبک زندگی پر مشغله، در معرض استرس های فیزیکی و روحی قرار دارند.
  • ورزشکاران که به واسطه فعالیت های فیزیکی، سوخت و ساز زیادی دارند.
  • اشخاص دچار حساسیت های فصلی و انواع آلرژی ها

شربت ایمیونس

مصرف یک قاشق از این دارو می تواند همه ویتامین های موردنیاز بدن که ممکن است از طریق صد تا قرص نیز تامین و جذب نشود را در اختیار بدنتان قرار دهد، ضمن اینکه چون بلعیدن قرص اغلب سخت تر است، بنابراین مصرف این شربت که جذب راحت تری دارد، گزینه بهتری می باشد.

شربت ایمیونس موجب کاهش التهاب بدن شده، سوخت و ساز را تنظیم می کند و در مقابل آلودگی ها و میکروب ها مقاوم است، حال اگرچه مصرف آن عوارض خاصی ندارد اما از آنجا که هیچ مکمل و دارویی بدون عوارض نبوده، بنابراین این دارو نیز مستثنی نیست و ممکن است در برخی افراد مشکلاتی به وجود آورد.

داروی ایمیونس

در این مطلب اطلاعات از قرص ایمیونس را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با این دارو به خوبی آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با داروهای دیگر می توانید بر روی اطلاعات دارویی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *