دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

غذاهای مضر برای زنان و خوراکی هایی که خانم ها از مصرف آن ها باید پرهیز کنند

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با غذا هایی آشنا می کنیم که برای زنان مضر می باشند و می توانند اثرات منفی بر باروری و حتی سلامت آن ها داشته باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برخی از غذا ها می توانند هورمون های بانوان را بهم بریزند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد که باید به هر روشی که شده است از مصرف آن ها بپرهیزید.

نوشیدنی های الکلی و ضرر های آن برای بانوان

غذاهای مضر برای زنان

در نظر داشته باشید که غذای خوب یا بد وجود ندارد و در میانه هر چیز جایگاه خود را دارد. اما برخی از غذا ها به نسبت به بقیه بد تر بوده و سلامت شما را به خطر می اندازد. در ادامه این غذا ها را برای شما مطرح می کنیم.

نوشیدنی های الکلی

در نظر داشته باشید که نوشیدنی های الکل دار در هنگام بارداری مضر است و حتی زمانی ک شما باردار نیستید هم نباید از این نوشیدنی ها استفاده کنید زیرا نوشیدن الکل مضرات بسیار زیادی برای شما به همراه دارد و ممکن است خطر ناباروری شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. می توانید این نوع نوشیدنی ها حتی در زمان شیر دهی می تواند برای شما مضر باشد.

اره ماهی

این ماهی یکی از ماهی هایی می باشد که چندین سال است سازمان غذا و دارو آن را ممنوع کرده است. بهتر است از این ماهی اصلا استفاده نکنید زیرا ین ماهی دومین ماهی مسموم شده با جیوه می باشد و ارزش خوردن ندارد. می توانید از ماهی های آزاد مانند قزل آلا و فلاندر استفاده کنید.

یکی از غذاهای مضر برای زنان اره ماهی می باشد

  •  آرون گروپس

نان سفید

ممکن است نان سفید گزینه بسیار خوبی باشد ولی به علت کربوهیدرات های تصفیه شده هستند و بدن آن ها را مانند شکر فرآوری می کند. در واقع این کربوهیدرات ها خالی از فیبر می باشند و قند خون شما را بالا می برد. این نوع نان ها می تواند برای زنانی که دارای سندروم پلی کیستیک می باشد مشکلات بسیاری ایجاد می کند.

آب میوه ها

مردم فکر می کنند که آب میوه های طبیعی سالم ترین نوع می باشند اما این آبمیوه ها همزمان دارای شکر می باشند و می توانند قاتل قلب و رگ ها باشد. در نظر داشته باشید که بیماری های قلبی یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که سبب مرگ بانوان می شود بهتر است از این مواد دوری کنید.

بیسکوئیت کنسروی

از آنجایی که بیماری های قلبی یکی از بیماری های شایع در مرگ و میر بانوان می باشد باید از یک سری غذاهای مضر برای زنان اجتناب کنید. بیسکوئیت کنسرو شده یکی از این موارد می باشد. در این بیسکوئیت ها روغن های ترانس به کار می رود و می تواند باعث افزایش کلسترول خون شود و باعث گرفتگی رگ ها شده در نهایت بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. بهتر است مصرف بیسکوئیت خود را به حداقل برسانید.

خامه قهوه

این نوع خامه ها یکی از مواردی است که شما روغن ترانسی در آن نمی بینید ولی یکی از منابع روغن های ترانس می باشد. این نوع خامه غیر لبنی می باشد که شامل شربت ذرت جامد، سویا و بذر کتان می باشد. در نظر داشته باشید که مصرف بسیار اندک روغن های ترانس می تواند سلامت شما را به خط بیندازد. به جای این خامه ها بهتر است از شیر استفاده کنید. اگر خامه خوب می خواهید می توانید از خامه هایی استفاده کنید که از شیره بادام تشکیل شده است و بدون شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی می باشند.

قهوه بزرگ

در نظر داشته باشید که قهوه سالم می باشد و می تواند طول عمر شما را افزایش دهد و مزایای  بسیاری از جمله کاهش استرس و بهبود عملکرد قلبی دارد. در نظر داشته باشید که ممکن است زمانی که ما از یک مورد خوب استفاده کنیم ممکن است ضرر هایی برای ما ایجاد کند.  در نظر داشته باشید که یک فرد بالغ می تواند حدود ۴۰۰ میلی گرم کافئین باشد. این میزان برابر ۴ فنجان قهوه است. مقدار بیش تر مصرف قهوه می تواند باعث خروج کلسیم از بدن شده و پوکی استخوان را افزایش دهد.

شیر بدون چربی

شیر یکی از مواردی است که می تواند از بیماری های بسیاری جلوگیری کند و همچنین باعث افزایش کلسیم در بدن می شود. شیر منبع غنی شده از ویتامین D می باشد که می تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع ویتامین D می تواند از افسردگی های مزمن جلوگیری کند. در نظر داشته باشید که ویتامین D ویتامینی محلول در چربی می باشد و اگر شما از شیر هایی بدون چربی استفاده کنید هیچ ویتامینی وارد بدن شما نمی شود. در نظر داشته باشید که تمام چربی های شیر خامه گرفته شده است و از آن حذف شده است. بهتر است از شیر های ۲ درصد یا کامل استفاده کنید تا از مزایای این شیر بهره ببرید. در نظر داشته باشید که شیر های بدون چربی یکی از غذاهای مضر برای زنان می باشد و در ناباروری آن ها نقش به سزایی دارد.

مضرات شیر بدون چربی برای زنان

در نظر داشته باشید که برای سلامتی خودتان نباید از یک سری از موارد استفاده  کنید تا بتوانید سلامت خود را تامین کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل با غذاهای مفید برای سالمندان و خوراکی های مفید برای پوست آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *