دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مصرف کدام خوراکی ها برای پوست مفید هستند؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

داشتن پوستی زیبا و درخشان نقش مهمی را در زیبایی پوست ایفا می کند که امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش هایی جهت جوانی و شادابی پوست هستند و از گنجاندن تغذیه مناسب در برنامه غذایی غافل می شوند و بیشتر به محصولات آرایشی تکیه می کنند که در این مقاله چند تا از خوراکی های مفید برای پوست را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

افراد برای داشتن پوستی زیبا و درخشان روش های مختلفی راه امتحان می کنند اما به نتیجه دلخواه نمی رسند در صورتی که استفاده از انواع مواد غذایی سالم، مفید و داشتن شیوه زندگی سالم باعث می شود پوستی سالم و صاف داشته باشید و دیگر به محصولات آرایشی نیازی نداشته باشید. در ادامه با برخی خوراکی های مفید برای پوست آشنا می شوید.

خوراکی های خوب برای پوست

آشنایی با خوراکی های مفید برای پوست

در صورتی که برای پوست تان رژیم مغذی و متعادلی نداشته باشید نمی توانید شاهد پوستی سالم و زیبا باشید بنابراین، اهمیت دادن به تغذیه تان نقش مهمی را در پوستی بدون عارضه و سالم دارد، در ادامه با خوراکی های مفید برای پوست آشنا خواهید شد از این رو، اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد برای صاف شدن پوست صورت تان به دنبال راهی بسیار موثر هستید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید و بدون صرف مقدار زیادی پول به نتیجه مورد نظرتان برسید.

۱. آب

آب از مهم ترین و تاثیرگذارترین موادی است که می تواند به شما در داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کند بنابراین، نوشیدن مقادیر فراوان آب سبب دفع مواد مضر بیشتری از بدن تان می شود در نتیجه پوستت تان بهتر و شاداب تر می شود.

بهترین مواد خوراکی برای پوست

۲. چای سبز

 چای سبز به دلیل داشتن مقادیر فراوانی پلی فنول ها نقش مهمی را در صاف و سالم بودن پوست ایفا می کند، از این رو بهتر است روزانه چهار فنجان چای سبز بنوشید.

زیبا و درخشان شدن پوست با چای سبز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. ماهی

ماهی دارای کاروتنوییدی به نام آکستانتین می باشد که به پوست خاصیت الاستیسیته می دهد بنابراین، در صورتی که تمایل دارید پوست تان کمتر دچار چین و چروک شود بهتر است استفاده از ماهی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

مواد غذایی مناسب برای پوست

۴. کلم بروکلی

یکی از انواع سبزی های بسیار مفید کلم بروکلی می باشد که دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و به ساخت سلول های پوست کمک می کند که با مصرف این سبزیجات پر خواص سلول های پوست بهتر و با سرعت بیشتری تجدید می یابند.

۵. توت ها

انواع مختلفی از توت ها مانند: توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و… جهت دریافت آنتی اکسیدان منابع بی نظیری می باشند و از خوراکی های مفید برای پوست محسوب می شوند بنابراین، به عنوان میان وعده و یا به عنوان چاشنی از توت در کنار غذاهایتان استفاده کنید.

بررسی خوراکی های مفید برای پوست

۶. لبنیات کم چرب

لبنیات کم چرب دارای ویتامین A می باشند که به منظور فراهم کردن نیاز پوست به این نوع ویتامین، گزینه بسیار مناسبی است که باید انواع کم چرب آن را انتخاب نمایید تا مواد مضر وارد بدن نشوند.

۷. انار

انار به خاطر داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان سبب افزایش ساخت کلاژن در بدن می شود بنابراین، هر از گاهی دانه های انار را بر روی پوست تان قرار داده تا فواید بی نظیر آن را بر روی پوست تان مشاهده کنید.

مواد خوراکی مفید برای پوست

۸. تخم مرغ

تخم مرغ از مواد مغذی سرشار از پروتئین می باشد که به ترمیم سلول های آسیب دیده با رادیکال های آزاد کمک می کند، علاوه بر این دارای مقادیر زیادی بیوتین نیز می باشد که باعث جلوگیری از خشکی پوست می شود.

۹. گردو

گنجاندن مقادیر فراوانی اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی تان نقش مهمی را در داشتن پوستی زیبا و سالم ایفا می کند و در صورتی که طعم ماهی را دوست ندارید می توانید گردو را جایگزین آن کنید، وجود اسید چرب امگا ۳ در گردو به نرم کردن پوست و بخشیدن ظاهری جوان به پوست کمک شگفت انگیزی می کند.

مواد غذایی مفید برای پوست

۱۰. هندوانه

هندوانه به خاطر دارا بودن آنتی اکسیدان ها به میزان فراوان سبب جذب رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه از فعالیت های مضر آن پیشگیری می کند.

۱۱. هویج

از دیگر خوراکی های مفید برای پوست هویج می باشد زیرا، دارای ویتامین A می باشد که این نوع ویتامین از ویتامین های ضروری برای پوست است بنابراین، بهتر است از مصرف هویج غافل نشوید.

بهترین خوراکی های مفید برای پوست

۱۲. آووکادو

این میوه به منظور پیشگیری از خشکی پوست بسیار مفید است زیرا، سرشار از بیوتین است که می توانید از آن جهت تهیه ماسک استفاده کنید بنابراین، در ابتدا هسته این میوه را خارج کرده سپس مانند پوره له کنید، روغن این میوه دارای ویتامین E است و بسیار نرم کننده است.

۱۳. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های ضد پیری به نام لیکوپن برای جلوگیری از آسیب های خورشید، درمان جوش و دیگر مشکلات پوستی بسیار مفید است از این رو مصرف حداقل یک عدد گوجه فرنگی در روز مواد مغذی لازم برای پوست را تامین می کند و همچنین می توانید حداقل دوبار در هفته از ماسک گوجه فرنگی استفاده کند.

آشنایی با خوراکی های مفید برای پوست

۱۴. شکلات تلخ

بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف انواع شکلات ها سبب افزایش وزن و بروز جوش بر روی صورت می شود اما باید گفت که همه آن ها مضر نیستند، یکی از شکلات ها مفید برای پوست شکلات تلخ است که فلاونوئیدها موجود در مواد تشکیل دهنده آن سبب جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست در مقابل اشعه های uv و تسهیل جریان خون پوست می شود بنابراین، با کمک شکلات تلخ می توانید پوستی سالم و بی نظیر داشته باشید مصرف حداقل از سه اونس شکلات تلخ در روز به منظور پیشگیری از عوارض جانبی توصیه می شود.

۱۵. دانه کدو تنبل

استفاده از دانه کدو تنبل در کنار خوشمزه کردن سالاد ها به دلیل داشتن مقدار زیادی روی برای پوست نیز بسیار مفید است زیرا، روی دارای خواص ضد التهابی است و به بهبود پوست، نوسازی پوست و داشتن چهره درخشان و سالم کمک می کند.

موثرین خوراکی های مفید برای پوست

۱۶. بادام

ویتامین E موجود در بادام از پوست در برابر اثرات منفی خورشید محافظت می کند همچنین باعث تغذیه و تقویت بافت پوست می شود و تورم، التهاب و سایر مشکلات پوستی مانند اگزما و آکنه را برطرف می کند، همچنین استفاده از روغن بادام به بهبود پوست کمک می کند.

۱۷. زردچوبه

از ادویه های بسیار مهم و موثر در داشتن پوستی زیبا و سالم زردچوبه می باشد زیرا، دارای خواص ضد التهابی و ضد آنتی اکسیدانی است که سبب رفع هر گونه مشکلات پوستی مانند آکنه می شود که ترکیب آن با عسل یک ماسک بسیار عالی به منظور از بین بردن لک است.

بهترین مواد خوراکی برای پوست

۱۸. پرتقال

یکی از خوراکی های مفید برای پوست پرتقال می باشد زیرا، دارای ویتامین C است که به منظور رشد و تکامل سلول های پوست بسیار مناسب است و سبب تسریع روند بهبود زخم ها می شود، همچنین مصرف به اندازه ویتامین C سبب کاهش روند پیری می شود و مواد دیگر موجود در پرتقال نقش مهمی را در تسهیل گردش خون زیر پوست و هیدراته نگه داشتن پوست ایفا می کنند بنابراین، به منظور  داشتن پوستی زیبا و سالم روزی یک عدد پرتقال مصرف کنید.

۱۹. اسفناج

ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی در سبزیجات هایی با برگ سبز مانند اسفناج برای پوست بسیار مفید و مناسب است و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند بنابراین، بهتر است اسفناج بیشتر را در رژیم غذایی تان بگنجانید و یا روزی حداقل یک لیوان آب اسفناج بنوشید.

مفیدترین خوراکی برای پوست

۲۰. چغندر

چغندر یکی دیگر از خوراکی های مفید و مغذی می باشد که غنی از فیبر، آهن، فولات، منگنز و ویتامین C می باشد، بنابراین مصرف آن برای پوست بسیار مفید است، چغندر از ایجاد چین و چروک، لکه و خطوط ریز جلوگیری خواهد کرد.

آنتی اکسیدان زیاد موجود در چغندر به تصفیه خون کمک کرده و اثرات آن بر روی پوست شما منعکس خواهد شد، در نتیجه با مصرف چغندر شفافیت و درخشندگی پوست زیاد شده و تیرگی آن کمرنگ می شود، همچنین استفاده از آب چغندر به شکل موضعی و به مدت یک شب بر روی لب ها موجب لطافت، رنگ صورتی و روشن شدن آن می شود.

۲۱. بلوبری

بلوبری یا همان زغال اخته یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان است که برای تغذیه پوست بسیار مفید بوده و برای دفع سموم بدن بسیار مفید می باشد، از آنجا که این میوه سرشار از فیبر، آهن، ویتامن B6 و ویتامین C است، بنابراین مصرف آن برای از بین بردن عفونت و درمان بیماری های پوستی مفید می باشد.

بلوبری همچنین به درخشندگی و شادبی پوست کمک می کند و موجب بهبود مویرگ های پوستی، جلوگیری از آکنه، رفع خطوط ریز، چین و چروک و نیز جوان تر شدن پوست خواهد شد، ضمن اینکه می تواند از طریق بهبود جریان خون، رشد موها را تقویت کرده و به تقویت ریشه مو کمک کند.

خوراکی مفید برای پوست

۲۲. جودوسر

جو دو سر از مواد تشکیل دهنده اسکراپ و به عنوان ماسک صورت و یک غذای مفید برای پوست محسوب می شود، البته مصرف خوراکی جو دو سر نیز دارای فواید زیادی برای پوست می باشد.

جو دو سر یکی منبع  مهم و غنی از آوانانترامیدها می باشد، ، برخی از آنتی اکسیدانها خاصیت ضد التهابی داشته و ضد خارش می باشند، جو دوسر غنی از ویتامین B است، از این رو با مصرف یک وعده جو دوسر می توان تا ۳۹ درصد از ویتامین B1 (تیامین) را تامین کرده و از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری و درمان کنید.

مواد غذایی مضر برای پوست

  • نمک زیاد
  • مشروبات الکی
  • کافئین زیاد
  • دسر های شیرین
  • نوشیدنی های گازدار
  • گوشت قرمز
  • قند و شکر
  • غذای سرخ شده
  • فست فوت ها

خوراکی هایی برای پوست

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت لذت را برده باشیم و با مواد خوراکی های مفید برای پوست آشنا شده باشید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با رژیم غذایی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *