دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی a20s سامسونگ و شناخت ویژگی ها و قابلیت های مثبت و منفی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

کمپانی سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۹ از میان رده جدید خود به نام a20s رونمایی کرد و این اسمارتفون با ظاهر جذاب و قیمت مناسب در ماه اکتبر روانه بازار شد. a20s در بدو ورود خود با استقبال خوبی از سوی کاربران و طرفدارانش روبرو شد. در این مطلب با بررسی گوشی a20s همراه ما باشید.

سامسونگ اخیرا بیش از پیش به تولید گوشی های میان رده روی آورده چرا که با ایجاد تنوع توانسته بازار درآمدی خوبی به دست آورد. یکی از جدیدترین محصولات میان رده ای که این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۹ به بازار معرفی کرد گوشی a20s می باشد که با ظاهر جذاب و امکانات متعدد قیمت مناسبی نیز دارد.

آشنایی و بررسی گوشی a20s

           رنگهای گوشی a20s   دارای:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • دوام طولانی باتری
  • کارایی روزانه مطلوب
  • قیمت تقریبا مناسب

در مقابل:

  • آمولد نبودن نمایشگر
  • ساختار پاستیکی بدنه

کمپانی سامسونگ در وهله اول گوشی های سری a خود را برای به سلطه درآوردن بازار طراحی نموده است و در این مورد یکی از رقبای سرسخت شرکتهایی چون شیاومی و هواوی به شمار می رود. این گوشی ها از سری a20 ، a10 شروع می شوند و تا سری a90 ادامه دارند. گوشی a20s نمونه ارتقا یافته(به عنوان نمونه تجهیز به دروبین سه گانه) a20 بوده که از طراحی و عملکرد خوبی جهت انجام کارهای روزمره بهره می برد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این گوشی با قیمت تقریبا اقتصادی در چهار رنگ آبی، قرمز، سبز و مشکی به بازار عرضه می شود. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی a20s می پردازیم.

تعداد نسخه های گوشی a20s

طراحی ظاهری

بررسی ظاهر گوشی a20s نشان می دهد که از طراحی زیبا و چشم نوازی بهره می برد. البته دیگر گوشی های سری a نظیر a50s نیز ظاهری مشابه (به ویژه محل قرار گیری ناچ و سنسورهای عقب) با این اسمارتفون دارند. با اولین نگاه ظرافت طراحی شما را مجذوب خود خواهد ساخت چرا که از نمایشگری بزرگ با حاشیه های باریک ،بدنه ای با ضخامت کم و قاب پشتی براق بهره می برد. البته سامسونگ جهت کاهش هزینه های تولید، برای ساخت قاب پشتی به ظاهر شیشه ای از پلاستیک خاصی با لقب گلاستیک استفاده کرده است.ولی باید گفت کیفیت پلاستیک بسیار بالا بوده و جذابیت خاصی دارد. کلید پاور در سمت راست و کلیدهای تنظیم صدا در سمت چپ قرار دارد.

بررسی تراشه گوشی a20s

  •  آرون گروپس

وارسی ابعاد گوشی a20s

 در لبه پایین دستگاه که نسبت به لبه های دیگر ضخیم تر است پورت USB Type-C تعبیه شده که در گوشی هایی چون a10 و a10s مشاهده نمی شود. جک ۳.۵ میلیمتری، میکروفن و منفذ بلندگو در محل های معمول خود قرار گرفته اند.

ابعاد گوشی a20s

در نمای جلو نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی ۸۱.۹ درصد از این نما را به خود اختصاص داده است. سامسونگ این نمایشگر را Infinity V-display نامیده و علت این نامگذاری را ناچ V شکل تعبیه شده در بالای صفحه نمایش بیان نموده که محل قرار گیری دوربین سلفی است. فریم اصلی بدنه فلزی بوده و پنل پشتی در مقابل خط و خش و خراشیده شدن نسبت به گوشی هایی با پنل پشتی شیشه ای حساستر است. به این ترتیب پیشنهاد می شود از کاورموبایل بهره بگیرید.

آشنایی با گوشی جذاب a20s

همچنین در گوشه سمت چپ و بالای این پنل سه لنز دوربین و چراغ فلش ال ای دی با چینشی عمودی مشاهده می‌شوند و تقریبا در مرکز صفحه هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده که فرمی مربعی شکل دارد. در بررسی حسگر اثر انگشت گوشی A20s مشخص شد که سرعت و عملکرد این حسگر خوب و قابل قبول بوده ولی مواقعی با اندکی با لگ و تاخیر مواجه می شود. گوشی با ابعادی(۸* ۷۷.۵* ۱۶۳.۳میلیمتر) که دارد تقریبا بزرگ به نظر می رسد ولی با ظرافتی که دارد به راحتی در دست قرار گرفته و حس رضایتمندی را به همراه دارد. در یک جمع بندی می توان  گفت این اسمارتفون از طراحی مدرن و زیبایی با استانداردهای به روز بهره می برد و نیازهای روزانه کاربر را به درستی تامین می کند.

گوشی a20s میان رده اقتصادی

نمایشگر

گوشی a20s از نمایشگری ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰* ۱۵۶۰ اچی دی پلاس بهره می برد که از نوع IPS LCD است. این نمایشگر از زاویه دید بالایی برخوردار بوده و تصاویر را با جزئیات خوب ارائه می دهد. با این که صفحه نمایش سوپر آمولد نیست، ولی کیفیت تصاویر تجربه خوبی را برای وبگردی و تماشای فیلم و ویدئو به ارمغان خواهد آورد. البته این دستگاه به فناوری تشخیص چهره تجهیز شده و می‌توان قفل صفحه این گوشی هوشمند را با استفاده از این قابلیت باز کرد.

تاریخ عرضه گوشی a20s

تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی a20s در حدود ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ بوده که با توجه به قیمت گوشی می توانست وضعیت بهتری داشته باشد. به طور کلی در بررسی A20s مشخص گردید که نمایشگر گوشی عملکرد بسیار معمولی داشته و نباید انتظار زیادی از آن داشت. وضوح تصویر و تراکم پیکسلی معمولی آن موجب شده کیفیت مشاهده محتوا بر روی آن متعادل باشد. شارپنس و شادابی تصاویر ارائه شده نمایشگر خوب بوده ولی می توانست بهتر از این باشد. مشاهده محتوا با این نمایشگر در زیر نور مستقیم خورشید تا هنگامی که شدت روشنایی صفحه نمایش  روی ۱۰۰ درصد تنظیم باشد امر راحتی بوده و کاربر با مشکل مواجه نمی شود.

دوربین

بررسی چیست a20s

در این بخش به بررسی دوربین این اسمارتفون که یکی از تفاوتهای اصلی این گوشی با گلگسی a20 می باشد، می پردازیم. به عبارت دیگر یکی از بخش های ارتقا یافته در گوشی a20s دوربین های سه گانه آن می باشد که در پنل پشتی با آرایشی عمودی در لبه بالایی گوشه سمت چپ قرار گرفته اند. در حالی که در گلکسی a20 دوربین ها دوگانه هستند.

 

دوربین اصلی در a20s شامل سه لنز بوده که لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9( فوکوس خودکار با تشخیص فاز)، لنز اولترا واید ۱۳ میلیمتری ۸ مگا پیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز سوم عمق سنج ۵ مگا پیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 می باشد. با مجموعه این دوربین ها می توان در لحظه تصاویری با افکت بوکه و زاویه دید ۱۲۰ درجه به ثبت رساند.

وارسی گوشی a20s

همچنین این دوربین ها قادر هستند تصاویری با افکت بوکه توسط قابلیت Live Focus خود تولید نمایند. با این توصیفات این دوربین ها ثبت لحظه ای و فوری تصاویر قابل اطمینانی را به ارمغان خواهند آورد. به طور کلی قابلیت های دوربین های این شامل تصویربرداری با زاویه دید گسترده، HDR ، عکسبرداری پرتره (Live Focus)، عکسبرداری پانوراما، PDAF (فوکوس خودکار مرحله ای) و ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است.

بازبینی جامع گوشی a20s

در بررسی عملکرد دوربین در محیط های با نور مناسب مشخص شد که با دوربین اصلی می توان تصاویر با کیفیت مطلوبی را به ثبت رساند به نحوی که تفکیک سوژه اصلی تصویر از پس زمینه در این مواقع و هنگامی که حالت پرتره برای عکسبرداری انتخاب شود به خوبی صورت می گیرد. ولی در فضای کم نور کیفیت عملکرد دوربین اصلی افت نموده و هرچه نور محیط کمتر شود، کیفیت عکس ها پایین تر خواهد آمد. در مجموع می‌توان گفت که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در محیط های با نور مناسب خوب بوده ولی در محیط های با نور کم میزان آن افت می کند.

بررسی دوربین های گوشی a20s

دوربین سلفی در پنل جلویی لنزی ۸ مگا پیکسلی داشته و دریچه دیافراگمی برابر با F/2.0 دارد. کیفیت تصاویر ثبتی با این دوربین همانند دوربین اصلی در محیط های با نور مناسب خوب بوده و در محیط های با نور کم کاهش می یابد. به طور کلی کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین های اصلی و سلفی قابل قبول می باشد.

سخت افزار

یکی دیگر از موارد ارتقای گوشی a20s نسبت به گلگسی a20 بخش سخت افزاری آن می باشد. سامسونگ اسمارتفون جذاب خود را به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰ مجهز نموده تا نیازهای کاربردی کاربر را برطرف سازد. و حافظه اختصاص داده شده به آن در دو نسخه با رم ۳ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت می باشد. هرچند تراشه به کار رفته در این گوشی نسبت به سری اسنپدراگون ۶۰۰ که در بیشتر گوشیهای میان رده استفاده می شود قدرتمن نیست ولی این نسخه قابلیت پشتبانی بسیار روانی در کاربریهای روزمره دارد. اما در اجرای برخی بازیها عملکرد مطلوبی دارد. و برای بازیهای سنگین مانند PUBG Mobile یا Call of Duty Mobile عملکرد متوسطی دارد.

کیفیت تصاویر ثبتی با گوشی a20s

a20s  به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه می شود به این ترتیب نباید از نظر توان پردازشی انتظار زیادی از تراشه آن داشت. این تراشه‌ ۱۴ نانومتری بوده و از یک پردازنده مرکزی ۸ هسته ای از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگا هرتز بهره می برد. و پردازنده گرافیکی ادرنو ۵۰۶ نیز وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. ضمنا هر دو نسخه از گوشی a20s دارای قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی بوده و از طریق کارت حافظه میکرو اس دی می‌توان تا یک ترابایت آن را ارتقا داد. هر چند پیشنهاد می شود جهت بهره گیری از بهترین توان و سرعت عملکرد گوشی از پر شدن حافظه داخلی جلوگیری کرده و حتی الامکان از حافظه جانبی استفاده نکنید.

بازنگری دوربین گوشی a20s

نرم افزار

بررسی ها حاکی از آن است سیستم عامل گوشی a20s  هم مانند دیگر اسمارتفون های کمپانی سامسونگ اندرویدی بوده و به طور پیشفرض اندروید ۹.۰ پای روی این گوشی نصب بوده و رابط کاربری One UI سامسونگ نیز آن را همراهی می کند. که هرچند نسبت به نسخه های قبلی بهبود یافته ولی با ضعف هایی دارد. مثلا حجم رابط بالا بوده و بخش زیادی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می کند که این امر در گوشی های میان رده ای همچون a20s آزار دهنده است. ضمنا اپلیکشن های زیادی روی گوشی نصب شده که حجم بستر نرم افزاری افزایش یابد و مسئله آزاردهنده تر عدم استفاده نود درصد از این برنامه ها است.

بررسی جامع گوشی a20s

ولی از لحاظ بصری رابط کاربری تجربه مطلوبی را به ارمغان آورده و چینش منوها در بخش تنظیمات، منظم و قابل تفکیک هستند. بررسی بستر نرم افزاری گوشی a20s نشان می دهد که در حالت عادی سرعت عمل خوبی داشته و کارهای روزانه مانند و وبگردی، نصب و بهره گیری از تلگرام، اینستاگرام و سایر اپلیکیشن های این چنینی در عملکرد آن هیچ لگ یا تاخیری ایجاد نخواهند کرد. مگر در وضعیتی که حافظه گوشی در حال پر شدن باشد. به این ترتیب برای بهره گیری هرچه بهتر  سعی کنید همواره از پر شدن حافظه داخلی گوشی پیشگیری کنید.

باتری

سامسونگ گوشی a20s  را به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز کرده و با این ظرفیت، باتری می تواند یک روز کامل پاسخگوی نیازهای معمولی کاربر باشد. در ضمن از قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی نموده که توسط پورت USB-C شارژ صورت می گیرد. شارژ صفر تا ۱۰۰درصد حدودا ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارد. برای مشاهده بررسی گوشی سامسونگ a20 و گوشی a10s روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *