دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب برای خانم ها با رنگ پوست مختلف

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب راهنمای انتخاب رنگ رژ لب مخصوص خانم ها و دختران جوان را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با توجه به این مطلب بتوانید رژلب با رنگی مناسب را برای میکاپ صورت خود انتخاب نمایید.

برای اینکه رژ لب با رنگی مناسب را برای میکاپ خود انتخاب نمایید بهتر است به رنگ پوست و رنگ مو و سایر رنگ های به کار برده شده در آرایش صورت خود توجه داشته باشید تا بتوانید از بین رنگ های متنوع روشن و تیره و مات ، رژ لبی مناسب را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

همه خانم ها در کیف آرایش خود مجموعه ای از رژ لب با رنگ های مختلف را در اختیار دارند و اغلب این رژ لب ها مورد استفاده آن ها قرار نمی گیرد زیرا با رنگ پوست شان مطابقت و همخوانی ندارد. در مطالب قبلی آموزش زدن رژ لب را مطالعه کردید در ادامه راهنمای بهترین رنگ رژ لب را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بهترین رنگ رژ لب

مرحله اول : شناسایی رنگ پوست

ابتدا رنگ پوست خود را بشناسید پوست هر کس دارای ته رنگ زرد یا صورتی می باشد که ته رنگ زرد گرم و ته رنگ صورتی سرد می باشد. اگر رنگ رگ های شما آبی است و زیور آلات نقره ای با رنگ پوست تان مطابقت دارند رنگ پوست شما صورتی و سرد می باشد و اگر رنگ رگ های شما به سبز نزدیک می باشد و زیور آلات زرد با رنگ پوست شما مطابقت دارند رنگ پوست شما زرد و گرم می باشد.

رنگ رژ لب

مرحله دوم : استفاده از قاعده برعکس برای انتخاب رنگ رژلب

  •  آرون گروپس

بعد از شناخت رنگ پوست بهتر است با رنگ رژلب هایی که برای شما مناسب هستند آشنا شوید. اگر پوست شما دارای ته رنگ زرد است بهتر است سراغ رژ لب هایی با رنگ گرم نظیر قرمز بروید و اگر پوست شما دارای ته رنگ صورتی و سرد است بهتر است سراغ رژ لب های بنفش در انواع طیف های مختلف بروید.

توجه داشته باشید که استفاده از رژ لب با رنگ هایی نظیر طوسی و خاکستری برای هر فردی ممنوع می باشد و این رنگ ها باعث می شوند تا صورت شما بی حال و رنگ پریده به نظر برسد.

روش های انتخاب رنگ رژ لب

مرحله سوم : زمانی که در استفاده از رنگ رژلب شک دارید از این قاعده استفاده نمایید.

اگر پوست شما سبزه یا گندمی است معمولا دارای رنگ پوستی طبیعی می باشید و کمتر رنگ رژلبی پیدا می شود که برای خانم ها با پوست سبزه یا گندمی مناسب نباشد. رژلب با رنگ های کرم ملایم و طبیعی و صورتی و نارنجی و تناژهای مختلف رنگ قرمز برای افراد با رنگ پوست سبزه یا گندمی انتخابی مناسب می باشند همچنین برای اینکه رژ لبی با رنگ مناسب داشته باشید بهتر است به رنگ لباس های خود توجه کنید. اگر رنگ لباس های شما گرم است رژ لب های با رنگ روشن می توانند برایتان مناسب تر باشند.

رژلب برای افراد با رنگ پوست سبزه

اگر رنگ پوست شما سبزه روشن می باشد بهتر است از رژ لب های آلبالویی و بنفش و رزی برای میکاپ لب های خود استفاده نمایید.

رنگ رژ لب برای پوست سبزه

اگر رنگ پوست شما روشن می باشد می توانید از رژ لب های قرمز درخشان یا قرمز جیغ استفاده نمایید. همچنین خانم ها با رنگ پوست روشن نباید از رژ لب های خیلی روشن استفاده نمایند زیرا پوست و چهره آن ها رنگ پریده به نظر می رسد.

رژلب برای افراد با رنگ پوست روشن

رژلب ها با رنگ هایی نظیر صورتی روشن و مرجانی و هلویی و رنگ های خنثی برای افراد با رنگ پوست روشن ایده آل می باشند.

رژ لب برای افراد با رنگ پوست روشن

خانم هایی که دارای پوست برنزه می باشند می توانند از رنگ هایی نظیر صورتی پر رنگ و قرمز و نارنجی و بیشتر رنگ ها برای آرایش لب های خود استفاده کنند توجه داشته باشید که رژ لب ها با رنگ قهوه ای و بنفش برای افراد با این رنگ پوست مناسب نمی باشند.

رژ لب برای افراد با رنگ پوست برنزه

برای افراد با رنگ پوست تیره رژ لب ها با رنگ هلویی و قرمز و بنفش مناسب می باشند و اگر شما تمایل دارید سراغ رژ لب های خیلی براق برورید بهتر است رنگ های خیلی روشن را برای میکاپ لب های خود انتخاب نکنید.

رژ لب برای خانم با رنگ پوست تیره

رژ لب های که دارای طیف مختلف قهوه ای و بنفش و کاراملی و شرابی و قرمز هستند برای خانم ها با رنگ پوست تیره می توانند مناسب باشند.

رنگ رژلب برای خانم ها با پوست تیره

مرحله چهارم : فرم لب ها

۱. اگر لب بالایی شما بزرگ می باشد بهتر است برای آرایش لب هایتان به لب پایینی رژ لب رنگ روشن بزنید و لب بالایی تان را مقداری تیره کنید تا فرم لب هایتان ایده آل تر به نظر برسد.

۲. اگر لب پایینی شما بزرگ است می توانید برای میکاپ لب ها از هر رژ لبی که متناسب با رنگ پوست صورت شما است استفاده نمایید سپس مقداری رژ لب رنگ روشن به مرکز لب بالایی خود بزنید تا لب هایتان کمی حجیم تر به نظر برسد.

۳. اگر لب هایی متقارن دارید بهتر است برای میکاپ لب هایتان از خط لب همرنگ با رژ لب خود استفاده نمایید.

انتخاب رنگ رژ لب با توجه به فرم لب ها

۴. برای آرایش لب های باریک از رنگ های جیغ و تیره رژ لب استفاده نکنید زیرا این رنگ ها لب ها را باریک تر نشان می دهند و برای آرایش این فرم لب ها رژ لب های براق و کرمی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

۵. برای میکاپ لب های برجسته می توانید از رژ لب های رنگ روشن و براق و اکیلی استفاده نمایید.

انتخاب رنگ رژ لب با توجه به سایز لب ها

مرحله پنجم : رنگ موها

۱. برای افراد با موهای تیره و پوست روشن رژ لب های صورتی روشن و قرمز مایل به نارنجی و آلبالویی و آلویی مناسب هستند.

۲. برای افراد با موهای بلوند و پوست روشن رژ لب های صورتی کثیف و صورتی مایل به بنفش و صورتی روشن و قرمز مایل به نارنجی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

۳. برای افراد با موهای تیره و رنگ پوست تیره رژ لب ها با رنگ های بژ طلایی و خاکی و قرمز مایل به قهوه ای و برنز می توانند مناسب ترین انتخاب باشند.

رنگ رژ لب با توجه به رنگ موها

۴. اگر رنگ موهای شما بلوند و رنگ پوست تان تیره می باشد رژ لب ها با رنگ هایی نظیر کاراملی و صورتی گرم و خاکی و صورتی سالمونی می توانند برایتان مناسب باشند.

۵. اگر موهای شما قهوه ای است و رنگ پوست متوسطی دارید می توانید از رژ لب های بژ و صورتی سالمونی و مرجانی و صورتی تیره برای میکاپ لب های خود استفاده نمایید.

۶. خانم هایی که موهای قرمز با رنگ پوست روشن دارند برای آرایش لب هایشان بهتر است از رژ لب های صورتی سالمونی و مرجانی و قرمز مایل به قهوه ای و قهوه ای سوخته استفاده نمایند.

رنگ رژ لب مناسب با ویژگی های صورت

مرحله پنجم : رنگ چشم ها

۱. اگر چشم های شما قهوه ای است می توانید برای میکاپ لب هایتان از رژ لب های قرمز روشن و قهوه ای و صورتی روشن استفاده نمایید.

۲. اگر چشم های شما آبی است می توانید برای آرایش لب های خود از رژ لب ها با رنگ های آلبالویی و قرمز مایل به نارنجی استفاده نمایید.

رنگ رژلب با توجه به رنگ پوست

۳. برای خانم هایی که چشمانی سبز دارند رژ لب های قرمز مایل به قهوه ای و صورتی انتخابی مناسب می باشند.

۴. برای خانم هایی که رنگ چشم آن ها طوسی است رژ لب های رنگ خنثی و آلویی مناسب هستند.

رنگ رژلب با توجه به رنگ چشم ها

مرحله ششم : رنگ دندان ها

اگر دندان های شما سفید می باشد می توانید از هر رنگ رژ لبی استفاده نمایید.

اگر دندان های زردی دارید هرگز نباید از رژ لب ها با رنگ قرمز و قهوه ای استفاده نمایید همچنین بهترین رنگ ها برای شما نارنجی و صورتی روشن و قرمز روشن می باشند.

رنگ رژ لب با توجه به دندان

در این مطلب راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژ لب را پیش رو داشتید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید برای میکاپ لب هایتان از رژ لبی با رنگ مناسب استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *