دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره لیفت ابرو و بررسی مزایا و معایب روش های مختلف انجام آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب به بررسی انواع روش های لیفت ابرو و عوارض و مزایای ناشی از این عمل زیبایی خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

با بالا رفتن سن به دلیل وجود جاذبه زمین تولید کلاژن پوست کند می شود و عضلات دچار افتادگی و شل شدن می شوند همچنین زیر ابروها و پیشانی نسبت به بقیه اجزای صورت دچار چین و چروک بیشتری می شوند از این رو بهتر است شما برای جذابیت بیشتر ظاهر خود به کمک روشی کاربردی به ابروهایتان فرم و حالت مناسبی را بدهید.

افتادگی ابروها باعث می شود تا چهره خانم ها ناراحت و خسته و پیرتر به نظر برسد و با توجه به اینکه ابروها اصلی ترین بخش در صورت به شمار می روند از این رو بهتر است خانم ها به کمک روش هایی نظیر تاتو ابرو و هاشور ابرو و … عیب های موجود در ابروهای خود را تا حدودی پنهان کنند.

لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست ؟

لیفت ابرو به معنای بالا بردن ابرو ها است و شما می توانید با استفاده این روش چهره ای جوان و شاداب و جذاب تر داشته باشید همچنین بالا بردن ابرو ها یک عمل زیبایی به شمار می رود که باعث خوش فرم شدن آن ها و باز شدن و درشت تر به نظر رسیدن چشم ها می شود.

این عمل زیبایی برای افراد در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مناسب است ولی با این حال اگر ابروهای شما افتاده است می توانید برای از بین بردن نقص ابروهایتان آن ها را به کمک جراحی زیبایی به سمت بالا بکشید.

لیفت ابروها

روش های مختلف برای لیفت ابروها

برای برخی از روش های این عمل زیبایی نیاز به بیهوشی کامل یا بیهوشی موضعی می باشد و این جراحی زیبایی حدود ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد. عمل لیفت به کمک روش های مختلف انجام می گیرد و انتخاب روش مناسب بستگی به نتیجه و هدفی دارد که شما خواهان آن می باشید.

  •  آرون گروپس

اگر تمایل دارید ابروهایتان را به صورت دائمی به سمت بالا بکشید بهتر است از طریق جراحی کلاسیک یا جراحی آندوسکوپی این عمل زیبایی را انجام دهید همچنین لیفت ابرو ها را می توانید به کمک روش های موقت نظیر لیفت ابروها با نخ و بوتاکس و لیزر و … انجام دهید که این روش ها ارزان تر می باشند و دوره ریکاوری آن نیز کوتاه تر می باشد.

لیفت ابروها با روش های مختلف

۱. جراحی کلاسیک

این روش به کمک بیهوشی کامل انجام می شود و به صورت معمول برش روی خط مو یعنی خط بین پیشانی و محل رویش موها انجام می گیرد همچنین در این روش جراح پوست را از عضله زیرین جدا می سازد و آن را می کشد و پوست های اضافه را جدا می کند در این مرحله ماهیچه هایی که باعث ایجاد خطوط اخم می شوند نیز تا حدودی از بین می روند و در نتجیه چین و چروک بین دو ابروها از بین می رود و در پایان نیز برش ایجاد شده به کمک بخیه بسته می شود.

این روش برای از بین بردن چین و چروک های زیاد مناسب می باشد و پایداری آن نیز از همه روش ها بیشتر است ولی دوره ریکاوری آن طولانی می باشد.

لیفت ابروها با جراحی کلاسیک

۲. جراحی آندوسکوپی

در این روش از بیهوشی کامل در حین جراحی استفاده می شود و چند برش کوچک در قسمت بالایی پیشانی داده می شود و به کمک آندوسکوپ محل های مورد نظر برای ایجاد تغییرات مشخص می گردند. آندوسکوپ وارد برش هایپ می شود و امواج را به مانتور ارسال می کند سپس پوست پیشانی به کمک ابزار مخصوص این کار به سمت بالا کشیده می شود تا در محلی مناسب قرار بگیرد.

از این روش برای افتادگی های متوسط و ملایم استفاده می شود و به دلیل اینکه برش های محدود ایجاد می گردد عوارض کمتری دارد و دوره درمان آن نیز کوتاه تر می باشد. این عمل زیبایی علاوه بر بالا کشیدن ابرو ها پوست اطراف آن ها و پیشانی را صاف می کند و چین و چروک ها از بین می برد.

لیفت ابروها با جراحی آندوسکوپی

۳. بالا بردن ابرو با نخ

در این روش برش هایی در موهای ابرو به قطر ۳ تا ۴ میلی متر ایجاد می گردد و نخ هایی از جنس نایلون به ابروها پیوند داده می شوند که این نخ ها مقاوم و غیر جذبی می باشند همچنین در این روش پوست شل شده گرفته و جمع می شود و کلاژن های اطراف پوست ابرو نیز تحریک می شوند از این رو بالا رفتن ابروها انجام می شود.

بالا بردن ابرو ها با نخ در حد متوسط انجام می شود بنابراین ابروها حالت طبیعی خواهند داشت و چهره مصنوعی به نظر نمی رسد همچنین قسمت بیرونی ابرو بیشتر از قسمت درونی آن به سمت بالا کشیده می شود و این روش دائمی نمی باشد و اثر آن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه از بین می رود و بعد از این مدت شما باید مجددا برای بالا بردن ابروهایتان اقدام نمایید.

بالا بردن ابرو با نخ

۴. بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس

در این روش ابتدا به کمک کرم بی حس کننده قسمت های مورد نیاز بی حس می شوند سپس بوتاکس در قسمت داخلی یا اطراف ماهیچه های مورد نظر تزریق می گردد. انجام این روش حدود چند دقیقه طول می کشد و به مدت ۳ تا ۵ ماه دوام دارد بنابراین بهتر است این روش را با سایر روش ها ترکیب نمایید تا نتیجه بهتری ایجاد شود.

بالا بردن ابرو ها با بوتاکس هزینه و عوارض کمی دارد و دوره ریکاوری آن نیز آسان و سریع می باشد و شما بعد از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت نخواهید داشت و می توانید فعالیت های روزانه خود را به راحتی ادامه دهید.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس

۵. بالا کشیدن ابرو با لیزر

در این روش هدف تحریک سلول های واقع شده در لایه میانی پوست می باشد تا روند کلاژن سازی سرعت بیشتری پیدا کند. در لیفت ابرو به کمک لیزر متخصص لیزر طرح شبکه ای از پالس های کوچک نوری را روی پوست پیشانی متمرکز می نماید و در طی برخوردار هر یک از این پالس های کوچک با پوست حجم زیادی از انرژی به لایه میانی پوست نفوذ خواهد کرد و در نتیجه تحریک پوست پیشانی و کلاژن سازی انجام می شود.

در این روش نیاز به چند جلسه لیزر درمانی می باشد از این رو هزینه این عمل زیبایی نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس

آمادگی قبل از عمل لیفت ابروها

۱.برای انجام این عمل زیبایی باید از سلامتی کامل برخوردار باشید.

۲. دو هفته قبل از انجام عمل زیبایی و چهار هفته بعد از انجام عمل زیبایی از سیگار استفاده نکنید.

۳. اگر موهای شما بلند است ممکن است برای جلوگیری از مزاحمت مجبور شوید آن ها را کوتاه نمایید.

۵. افرادی که دارای پوست کلوئیدی هستند باید قبل از انجام این عمل زیبایی با پزشک خود مشورت نمایند.

لیفت ابرو ها

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بالا کشیدن ابروها

۱.بعد از انجام عمل لیفت ابرو ها باید از محل عمل و سر به خوبی مراقب نمایید و از انجام فعالیت هایی که به سر شما فشار وارد می کند دوری نمایید.

۲. بهتر است در هنگام خواب سر خود را در سطح بالاتری از بدن قرار دهید.

۳. روی زخم ها یخ یا کیسه آب گرم قرار ندهید و فقط از پمادها و داروهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است استفاده نمایید.

۴. ۷ روز بعد از انجام این عمل زیبایی برای جدا کردن بخیه ها به پزشک مراجعه کنید.

۵. انجام فعالیت های روزانه سنگین یا تمرین های سنگین ورزشی را به سه ماه بعد از انجام عمل زیبایی موکول کنید.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس

عوارض لیفت ابروها

۱. انجام این عمل زیبایی نیاز به تخصص دارد بنابراین صورت خود را دست هر مدعی متخصص زیبایی نسپارید.

۲. بعد از انجام عمل بالا کشیدن ابروها در اطراف چشم ها کبودی و تورم ایجاد می شود که این علائم بعد از یک تا دو هفته از بین می روند.

۳. با توجه به واکنش صورت اغلب ابرو ها در ماه اول بالاتر از حد طبیعی خود به نظر می رسند که جای نگرانی نیست و با وارد شدن به ماه دوم ابروها به حالت طبیعی خود برمی گردند.

۴. برخی از عوارض نظیر باقی ماندن جای زخم و تشکیل لخته زیر پوست و بروز اشکال در بازسازی پوست و حساسیت به مواد بی حسی و آسیب به عصب های صورت در حین انجام عمل و بروز عفونت بعد از عمل ممکن است رخ بدهد.

عمل زیبایی لیفت ابرو

مزایای عمل زیبایی لیفت ابروها

۱. چین چروک های موجود در پوست پیشانی و پل بینی و بین چشم ها را کاهش پیدا می دهد.

۲. خط اخم بهبود پیدا می کند و چروک عمودی بین دو ابرو نیز تا حدودی از بین می رود.

۳. ابروها بالا می روند و در نتیجه سن کمتر از حد معمولی به نظر می رسد.

عمل زیبایی لیفت ابروها

در این مطلب با روش هایی برای لیفت ابرو و عوارض و مزیت های ناشی از این عمل زیبایی آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در زمینه این جراحی زیبایی بدست آورده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *