دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای لاغری با افزایش چربی قهوه ای در بدن

  • سحر هودانلویی
  • ۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

طبق نظریه پزشکی در بدن هر فردی، چربی ها به ۲ دسته قهوه ای و سفید تقسیم می شوند. این چربی ها در کنار ضرهایی که به بدن می رساند و هیکل را از ریتم  و زیبایی خود خارج می کند، فواید بسیاری را به اندام ما می رسانند. در این بخش این مطلب به فواید چربی ها و لاغری با فزایش چربی قهوه ای بدن پرداخته ایم، خواهشمندیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

در زمان چربی سوزی و لاغری، اتفاقاتی در بدن می افتد که تمامی این موارد از چشم ما پوشیده است. طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که امکان سود رسانی به بدن از طریق چربی قهوه ای در بدن وجود دارد. همان طور که در علم پزشکی ثابت شده است، چربی های سفید در بدن به ایجاد بیماری های قلبی و  دیابت می پردازد، در حالی که چربی قهوه ای در طولانی مدت به سوزاندن کالری و چربی سوزی مشغول می شود. در ادامه به نحوه لاغری با افزایش چربی قهوه ای آشنا می شویم.

در این مطلب روش هایی بیان شده است، تا با به کار گیری آن ها به خوبی لاغری با افزایش چربی قهوه ای را انجام دهید، و با کمک آن به خوبی وزن خود را کاهش دهید و هیچ آسیب و ضرری به تن و جانتان نرسانید.

معنای لاغری با افزایش چربی قهوه ای

لاغری با افزایش چربی قهوه ای

همان طور که تاکنون گفته شد، چرب های سفید علاوه بر آسیب هایی که به بدن می رسانند، سبب افزایش وزن و از دست رفتن زیبایی اندام می شود. در کنار این امر چربی قهوه ای با بالا بردن سطح متابولیسم بدن و افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری و از بین بردن وزن اضافه در بدن می پردازد.

طبق تحقیقات صورت گرفت، مشخص شد که در بدن تمامی ما مقدار بسیاری چربی سفید وجود دارد که برخی بیماری و نشانه های کسالت در بدن، منشا گرفته از این موارد می باشد. خوشبختانه در این رابطه روش های بسیار مناسبی پیدا شده است، که با استفاده از چربی قهوه ای می توان به لاغری و سوخت و ساز بپردازید و دوباره به وزن ایده آل و اندام دلخواه خود برسید.

معرفی روش های لاغری با افزایش چربی قهوه ای

روش های لاغری با استفاده از چربی های قهوه ی بدن

برای این که با کمک گیری از خود چربی های بدن به تناسب اندام برسید، باید راه هایی در این رابطه بپیمایید تا به خوبی نتیجه دلخواه را کسب نمایید.

  •  آرون گروپس

بیش از حد خوردن ممنوع

  • گرسنگی بسیار و بیش از حد خوردن ممنوع

هر چیزی در حد ایده آل و مناسب خود باید باشد. به این صورت که لازم نیست بیش از حد نیاز بخورید و بیش از حدی که به بدن خود آسیب برساند، غذا میل کنید. بدن انسان از عصب های بسیاری تشکیل شده است، که هریک وظایفی را به عهده دارد؛ به این صورت که قبل از سیری، همواره پیام هایی را جهت گرسنگی و تامین غذا به سوی مغز شما می فرستد. در این زمان که شروع به خوردن و آشامیدن می کنید، تا زمان سیری کامل که پیام دست کشیدن از غذا به مغز برسد، به مصرف غذا و تامین تغذیه می پردازید.

طبق پژوهش های صورت گرفته در دانشگاه پزشکی بیل؛ مشخص شد که عصب های موجود در بدن موش ها سبب تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای در بدن شان می شود. همچنین طبق نظریه دیگری که در این رابطه منتشر شده؛ اگر کمتر از آن چیزی که بدن به آن نیاز دارد، به تغذیه بپردازید مشکلات بسیاری را در این رابطه به وجود خواهید آورد. یکی از این مشکلات چاقی و اضافه وزن می باشد، به این صورت که بدن قادر نیست چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل کند و عمل سوخت و ساز را انجام دهد.

اگر به میزان مناسب غذا مصرف کنید، به این صورت که فقط گرسنگی شما برطرف شود؛ عصب ها را تحریک به اعمال مناسب خود یعنی تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای و در نهایت سوخت و ساز بدن می کنید. همچنین از دیگر مطالعاتی که صورت گرفته؛ غذا خوردن به میزان بسیار چربی سفید را افزایش نمی دهد، بلکه در برخی موارد در عملکرد های چربی قهوه ای نیز اختلال ایجاد می کند و اجازه فرایند چربی سوزی به میزان مناسب را به آن ها نمی دهد. به این صورت چربی ها در بدن انباشته می شود و در نهایت به افزایش وزن مبتلا می شوید.

مصرف سیب را برای لاغری فراموش نکنید

  • از مصرف سیب غافل نشوید

همان طور که از قدیم گفته اند و تا کنون به گوش برخی از ما رسیده است؛ مصرف یک عدد سیب آدمی را از پزشک و هر گونه قرص و دارو بی نیاز می کند. این گفته آن چنان هم بیخود نیست، بلکه طبق نظریه پزشکان با تجربه در رابطه با لاغری؛ مصرف یک عدد سیب با پوست به کاهش چربی ها در بدن می پردازد. (همچنین در لینک مقابل می توانید با رژیم لاغری سیب آشنا شوید)

طبق آزمایشی که در رابطه، لاغری با افزایش چربی قهوه ای در بدن رخ داد؛ محققان به افزایش اسید اورولیک در برنامه غذایی برخی موش ها شدند، نتیجه این آزمایش این گونه بود که میزان چربی قهوه ای در بدن این موش ها به اندازه چشم گیری افزایش یافت. اگر این سوال برایتان پیش آمده که اسید اورسیک چه ربطی به سیب و افرایش چربی قهوه ای بدن دارد؛ قابل به ذکر  است که در پوست سیب به میزان قابل توجه ای اسید اورسولیک وجود دارد. علت درخشندگی و شفافی پوست سیب به دلیل وجود چنین ماده ای است که با خوردن سیب با پوست به خوبی عملکرد های خود را در قبال بدن انجام می دهد. قابل به ذکر است که پارافین را نباید با اسید اورسولیک اشتباه بگیرید، اطمینان حاصل کنید که سیب مصرفی شما فاقد اسپری های پارافین باشد تا ضرری به بدنتان نرساند.

ورزش برای لاغری با افزایش چربی قهوه ای

  • ورزش و تحرک بدنی در طول روز را در برنامه خود قرار دهید

از اثرات مفید و موثری که ورزش بر بدن می گذارد، نباید غافل شد. یکی از این موارد چربی سوزی و لاغری می باشد که در نتیجه اندامی ایده آل به شما هدیه می دهد. فواید ورزش چنان قابل ملاحظه است که نیاز به تعریف و نشان از مدرک و نشانه برایتان نیست. تجربه اینکه با تحرک و ورزش بسیار به لاغری دست پیدا کرد را اغلب افراد دارند و می دانند که در چه صورت می تواند از آن به خوبی بهره بگیرند.

اگر از نظر علمی به این فرایند بپردازیم، قابل به ذکر است که طبق مطالعات انجام گرفته بر روی حیوانات؛ مشخص شده است که ورزش و تحرک بدنی سبب ترشح آنزیمی به نام آیریسین می شود که در صورت ترشح و انجام عملکرد های خود به از بین بردن چربی سفید و نظم بخشیدن به عملکرد های چربی قهوه ای می شود. برای دست یابی به چنین نتیجه دل بخشی، قابل ملاحظه است که باید ورزش و تحرک به صورت منظم و پیوسته انجام شود و قابل به ذکر است که انجام آن به صورت تفریحی و هر گاه که دلخواهتان بود، نتیجه ای بر لاغری شما نخواهد گذاشت.

تحقیقات جدیدی که در دانشگاه های آمریکا صورت گرفت، به تمامی محققان نشان داد که ورزش سبب بالا رفتن میزان چربی قهوه ای در بدن مردان می شود که خبری بسیار خوشحال کننده برای افراد و مذکرانی که چاق هستند، می باشد. این ورزش اگر به صورت پیوسته صورت گیرد، تاثیر چندانی بر نوع آن ندارد؛ به این صورت که اگر دوچرخه سواری و یا پیاده روی ساده باشد.

لاغری با افزایش چربی قهوه ای

  • سعی کنید دمای اتاق و محیط زندگی شخصی خود را در درجه پایینی قرار دهید

دما و سرما از عوامل موثر در لاغری با افزایش چربی قهوه ای بدن می باشد. این میزان نیابد سبب سرما خوردن شما شود، بلکه باید به میزان مناسب با طبع بدنی شما قرار گیرد تا به خوبی چربی های سفید را در بدنتان از بین ببرد. مطالب بیان شده تماما طبق آزمایش های صورت گرفته ای می باشد که به خوبی پاسخ مثبت را به همراه داشته است. در این آزمایش از ۱۲ مرد جوان و دارای اضافه وزن خواستند که در طی ۶ هفته، هر روز به نشستن ساعاتی در اتاق و دمای پایین بپردازند. دمای مشخص شده در این آزمایش ۱۷ درجه سانتی گراد بود که در پایان به خوبی نتیجه داد.

این افراد در طی این آزمایش که اختلاف قابل توجه ای با دمای معمولی که همواره در آن حضور داشتند، بود. مشخص که حدود ۱۰۸ کالری بیشتر از دیگر مواقع از بین بردند که سبب خوشحالی آنان و پی گرفتن چنین روندی برای رسیدن به اندام ایده آلشان شد. این افراد در اواخر این دوران توانستند به از بین بردن ۲۸۹ کالری در بدن خود بپردازند که این میزان از حد معمول بسیار فراتر بود. طبق این پژوهش مشخص شد که استقرار در محیط هایی با دمای پایین به تبدیل شدن چربی سفید به قهوه ای می شود.

مصرف بادام برای لاغری با افزایش چربی قهوه ای

  • به تولید ملاتونین در بدن خود بپردازید

هورمون ملاتونین علاوه بر تنظیم چرخه خواب و بیداری، وظایف دیگری بر عهده دارد که لازم دانستیم آن ها را بیان کنیم. طبق نظریه ای که در مجله پینه آل منتشر شد، مشخص شد که موش های صحرایی با افزایش هورمون ملاتونین به بالا بردن سطح تولید چربی قهوه ای در بدن خود می پردازند. اگر فکر مصرف مکمل به سرتان زده است، طبق گفته کارشناسان بهتر است که از راه طبیعی به تامین این هورمون در بدن خود بپردازید. برای تامین ملاتونین در بدن بهتر است از اقداماتی که در ادامه بیان می شود، کمک بگیرید و برای افزایش لاغری با چربی قهوه ای از راه و روش های طبیعی وارد شوید. این اقدامات عبارت اند از:

  1. قرار نگرفتن در معرض تلویزیون، کامپیوتر و دیگر موارد دارای صفحه نمایش در طول شب و زمان استراحت بدن
  2. قرار گیری در مقابل نور خورشید و ساعت هایی از طول روز
  3. مصرف غذاهای دارای ملاتونین
  4. مصرف بادام
  5. مصرف گوجه فرنگی
  6. مصرف گیلاس
  7. استفاده از هل در غذا و نوشیدنی ها
  8. مصرف سبزیجاتی همچون گشنیز

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *