دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شکلات برزیلی با طعم عالی در آشپزخانه های ایرانی

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

شکلات برزیلی یکی از انواع شکلات های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه شکلات برزیلی را آموزش خواهیم داد.

شکلات های برزیلی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و از بچه ها گرفته تا بزرگتر ها همه عاشق این نوع شکلات هستند و در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه می توانید در کنار چای یا قهوه سرو نمایید.

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه شکلات قهوه بارباجادا، طرز تهیه شکلات صبحانه، طرز تهیه شکلات شیری و طرز تهیه شکلات تلخ را آموزش دادیم در این مقاله شما را با نحوه تهیه شکلات برزیلی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه شکلات برزیلی با طعم عالی

مواد لازم

  • شیر عسل : دو قوطی
  • پودر کاکائو : یک چهارم پیمانه
  • کره : دو قاشق غذا خوری
  • ترافل یا مغز : برای تزیین

طرز تهیه شکلات برزیلی با طعم عالی

در روش تهیه شکلات برزیلی ابتدا کف سینی را با کره چرب نمایید و موادی که می خواهید برای تزیین این شکلات استفاده می کنید داخل کاسه های جداگانه بریزید حالا کره، شیر عسل و کاکائو را هم آماده کنید.

حالا شیر عسل، کره و کاکائو را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت قرار دهید سپس مرتب هم بزنید تا به جوش آید حالا شعله را کم کرده و بر روی حرارت ملایم به مدت ده تا پانزده دقیقه هم بزنید تا مخلوط حاصل غلیظ شود و زمانی که قابلمه را خم می کنید مواد از ظرف جدا شود.

حالا مایه شکلات غلیظ شده را داخل دیس چرب شده ریخته و اجازه دهید خنک شود در صورتی که عجله دارید می توانید به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت و خنک شود.

در مرحله آخر از نحوه تهیه شکلات برزیلی حالا پس از خنک شدن دست خود را با کره چرب نمایید و کمی از مواد را با قاشق یا اسکوپ ساز بردارید و در دست به شکل گرد درست کنید و حالا توپ شکلاتی برزیلی را داخل ظرف ترافل مورد نظر بریزید و داخل کاغذ مخصوص شکلات قرار دهید، نوش جان.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دستور تهیه شکلات برزیلی

نکات تکمیلی :

۱.می توانید به جای پودر کاکائو و کره از یک بسته شکلات تلخ استفاده نمایید.

۲. در صورت در دسترس نداشتن ترافل می توانید گلوله شکلات را داخل پودر نارگیل، پودر پسته، فندق و پرک بادام و … بغلتانید و نوش جان کنید.

۳. شکلات آماده شده را داخل ظرف بسته نگهداری نمایید این شکلات را می توانید تا دو روز بیرون یخچال و تا یک هفته داخل یخچال نگه داری نمایید.

نحوه تهیه شکلات برزیلی

 امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و به خوبی با نحوه تهیه شکلات برزیلی آشنا شدید و این نوع شکلات را تهیه و نوش جان کنید در صورت تمایل به آشنایی با نحوه تهیه انواع شیرینی و کیک بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *