دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های خشک کردن لباس با پارچه های مختلف

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

لباسها دارای انواع و جنس های مختلف هستند که نحوه شستن و خشک کردن آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی برای خشک کردن لباس ها آشنا کنیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در گذشته به دلیل حیاط دار بودن بسیاری از خانه ها، خشک کردن لباسها نیز خیلی راحت و در هوای آزاد انجام می گرفت، اما امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و کوچک شدن خانه ها دیگر این امکان وجود ندارد و یا خیلی کمتر شده است، در ادامه ترفند هایی در این زمینه معرفی می کنیم.

نکاتی مؤثر برای خشک کردن لباس

لباس های مختلف را می توان با روش های مختلفی خشک کرد، حال برای اینکه لباسها را سالم، مرتب و بدون اینکه آسیبی به آنها برسد، خشک نماییم، در ادامه به نکاتی اشاره کرده ایم که خواندن آنها می تواند برای شما سودمند واقع شود.

خشک کردن لباس+عکس

معرفی روشهایی برای خشک کردن لباسها

همانطور که می دانید لباسهای مختلف با توجه به جنسی که دارند، شرایط شست و شوی آنها نیز متفاوت می باشد، همچنین علاوه بر شستن متفاوت هر لباسی، نحوه خشک کردن آنها نیز با یکدیگر فرق دارد و اینکه در هنگام انداختن لباس ها باید طوری روی بند بندازید که تغییر شکل ندهند، حال در این زمینه می توانید به نکات و هشدار هایی که بر روی برچسب لباس ها نوشته می شوند توجه نمایید، در زیر به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

به منظور خارج شدن آب اضافی موجود در لباس ها با دست نباید آن را بچلانید و یا اینکه نباید در ماشین لباسشویی زیاد چلانده و پیچانده شود، برای این کار فقط  کافی است تا کمی لباس را فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

  • خشک شدن به وسیله چرخش ماشین لباسشویی
  • خشک کردن لباس، بدون چلاندن بر روی بند
  • پهن کردن روی بند، پس از گرفتن آب اضافی لباس
  • خشک کردن لباس، از طریق پهن کردن بر روی یک سطح مسطح پس از خارج شدن آب اضافی آن

خشک کردن لباسها

  •  آرون گروپس

نکته : گاهی بر روی برچسب برخی لباسها عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» نوشته شده است و یعنی اینکه نباید این نوع لباسها با دست و یا ماشین لباس شویی چلانده و پیچانده شود، بنابراین برای گرفتن آب اضافی آن کمی فشار دادن کافی است.

راهکار هایی برای خشک کردن لباس های پشمی

برای خشک شدن لباسهای پشمی و یا لباسهایی که از جنس پارچه ها و یا الیاف های مختلف دوخته و یا بافته شده هستند، بهتر است آنها را همیشه بر روی یک سطح صاف و مسطح خشک نمایید.

حال برای گرفتن آب اضافی لباسها و خشک کردن آنها می توانید لباسها را بر روی یک حوله بزرگی پهن کره و سپس حوله را به همراه لباس لوله کنید، به این ترتیب آب اضافی لباسها جذب حوله می شود، بعد حوله دیگری را روی سطح مسطحی مثل سینی قرار دهید و لباسها را بر روی آن پهن و صاف نمایید.

همچنین برای خشک شدن سریع این نوع لباس ها می توانید آن را کنار یک منبع گرمازا مثل رادیاتور، بخاری و یا شومینه قرار دهید.

خشک شدن لباس در کنار رادیاتور

از آنجا که لباسهای پشمی و بافتنی در هنگام آویزان کردن بر روی بند کش آمده و گشاد می شوند، بنابراین بهتر است که لباس ها را روی سطحی پهن کرده تا تغییر شکل پیدا نکند، در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه شستن لباس بافت و رفع چروک لباس می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که لباس های سفید بهتر است در آفتاب خشک شوند و لباس های رنگی در سایه خشک شوند.

چند نکته کلیدی برای خشک کردن لباسها

در هنگام خشک کردن لباس، در منزل بهتر است آنها را داخل خشک کن انداخته و سپس بر روی بند پهن کنید.

از قرار دادن لباس ها در داخل اتاق نشیمن و یا اتاق خواب بپرهیزید، زیرا مکان مناسبی برای رشد میکروب ها و در معرض قرار گرفتن آنها می باشند.

همچنین در هنگام خشک کردن لباسها در خانه، لازم است تا پنجره ها باز شود تا هوای تازه وارد خانه شود.

ترفند هایی برای خشک کردن لباس

در هنگام صبح، لباس هایتان را روی بند رخت پهن کنید تا در طول روز و در معرض نور خورشید خشک شوند.

از بند رخت های حرارتی استفاده کنید و با پهن کردن لباسهایتان بر روی آن، می توانید خیلی راحت و سریع لباسهای خود را خشک کنید.

در صورتی که بند رخت شوفاژی در دسترس ندارید، می توانید بند رختی را در مکان آفتابی قرار دهید.

با استفاده از یک دستگاه رطوبت گیر نیز می توانید به فرآیند خشک شدن لباس های خود سرعت ببخشید.

خشک کردن لباسهای مختلف

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، ضمن اینکه امیدواریم این بخش مفید واقع شده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با جدیدترین مطالب ارائه شده در بخش خانه داری می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *