دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فواید استفاده از قرص جوشان ویتامین c و بهترین زمان استفاده

  • ساناز براتی
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

ویتامین C یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد که بدن قادر به تولید آن نیست و ما باید از طریق میوه ها و سبزیجات و سایر مواد غذایی این ویتامین را برای بدن تامین نماییم. استفاده از قرص جوشان ویتامین C برای پیشگیری از کمبود این ویتامین در بدن بسیار موثر می باشد.

امروزه مکمل های زیادی در بازار وجود دارند که در صورت کمبود ویتامین ها و مواد مغذی دیگر در بدن قابل استفاده هستند. بهترین حالت دریافت ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن استفاده از منابع طبیعی آن می باشد، اما در صورتی که با کمبود هر یک از ویتامین ها در بدن مواجه هستید می توانید با مشورت پزشک از مکمل های آنها استفاده نمایید.

بررسی قرص جوشان ویتامین C

قرص های جوشان ویتامین C برای درمان کمبود و پیشگیری از کاهش ویتامین C در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این قرص ها به صورت محلول در آب باید مصرف شود. ویتامین C یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز در بدن است که بسیار مفید برای سلامت بدن می باشد. در صورت کمبود این ویتامین باید از مکمل های آن استفاده شود. این نوع قرص یکی از بهترین مکمل های ویتامین C در بازار است که بدون نگرانی می توانید مصرف نمایید. مصرف این قرص در طول هفته برای افراد عادی دو عدد پیشنهاد می شود اما ورزشکاران می توانند روزانه یک عدد از آن را مصرف نمایند. در این مطلب به بررسی فواید و خصوصیات این قرص می پردازیم.

عملکرد قرص جوشان ویتامین C

علائم کمبود ویتامین ث در بدن

نشانه ها و علائم کمبود ویتامین C در بدن شامل موارد زیر می شود:

  • ضعف عضلانی
  • خستگی
  • دردهای عضلانی و مفصلی
  • خونریزی لثه و بثورات در پاها
  • کمبود طولانی مدت این ویتامین ممکن است سبب بیماری های ناگهانی و بالقوه را بیشتر کند.

آشنایی با فواید ویتامین c

فواید مصرف قرص جوشان

استفاده از قرص های جوشان ویتامین C دارایی فولید زیادی برای سلامت بدن می باشد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم:

تشکیل دهنده کلاژن:

وجود ویتامین C در بدن در شکل گیری کلاژن در استخوان ها، غضروف، عضله و رگ های خونی بسیار پر اهمیت است. بعلاوه باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود. مهمترین تاثیر ویتامین C در بدن تشکلی کلاژن ها است. کلاژن ماده ای است پروتئینی که باعث قرار گیری سلول ها در کنار هم می شود و مشکل در کلاژن ها باعث به تاخیر افتادن بهبود زخم ها در بدن می شود.

بررسی قرص های ویتامین C

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

حفظ سلامت پوست:

ویتامین C یکی از ترکیبات مهم در مواد دارویی موثر برای سلامت پوست می باشد. این ویتامین باعث مرطوب شدن پوست و تحریک رشد کلاژن در پوست می شود و به پوست لطافت می بخشد. ویتامین C باعث از بین رفتن چین و چروک در پوست می شود. کلاژن باعث حذف چین و چروک در پوست می شود و با افزایش سن میزان کلاژن در بدن کاهش می یابد و چین و چروک در پوست ایجاد می شود. استفاده از این ویتامین در پوست مثل یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

بررسی فواید قرصهای جوشان ویتامین C

افزایش توان و سلامت عمومی بدن:

قرص جوشان ویتامین C باعث سرعت دهی در بهبود زخم ها شده و از بدن در مقابل استرس های فیزیکی و ذهنی محافظت می نماید. بعلاوه تا حدودی از به وجود آمدن آسیب های ناشی از مواد شیمیایی سمی در آب، محیط و غذا جلوگیری کرده و تاثیرات داروهای سمی را خنثی می کند.

سلامت دندان ها و لثه:

یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامت لثه و دندان ها ویتامین C می باشد. خواص آنتی اکسیدانی موجود در این ویتامین باعث کاهش التهاب و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و از ایجاد عفونت های باکتریایی در دندان و لثه ها پیشگیری می کند.

قرص های جوشان ویتامین C

موثر در عملکرد هورمون ها و غدد

ویتامین C یکی از موارد ضروری برای عملکرد مناسب غدد آدرنال فوق کلیوی و تیروئید می باشد. غدد آدرنال سرشار این ویتامین هستند و دانشمندان بر این موضوع عقیده دارند که این غدد بعد از تحریک در زمان استرس ویتامین C را ترشح می کنند.

مفید در سلامت استخوان ها:

ویتامین C موثر در سنتر کلاژن می باشد. کلاژن به مقدار زیاد در بافت پیوندی غضروف و استخوان وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از استخوان ها از کلاژن است که بعنوان نگهدارنده بافت استخوان عمل کرده و باعث انعطاف پذیری آنها می شود. همچنین این ویتامین باعث می شود جذب کلسیم و تاثیر ویتامین D در متابولیسم استخوان ها بیشتر شود. کارایی دیگر این ویتامین در استخوان ها سنتز، و بهبود عملکرد هورمون های استروئیئی غده های آدرنال می باشد. غدد آدرنال به خصوص در زمان قاعدگی باعث سلامت استخوان ها می شوند.

فواید قرصهای جوشان ویتامین C

یک آنتی اکسیدان مهم

یکی از مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در طبیعت ویتامین C است، که از آسیب رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری می نماید. رادیکال های آزاد باعث روند پیری و بروز بیماری هایی مثل سرطان، بیماری های قلبی و بیماری های التهابی مثل آرتریت می شوند. علاوه بر ایت آنتی اکسیدان ها آسیبات مواد شیمیایی و آلاینده ها را کاهش می دهند.

موثر در سنتر نوروترانسمیترها:

ویتامین C موجود در مواد غذایی و قرص جوشان در سنتر نوروترانسمیتر نوراپی نقش مهمی دارد. نوروترانسمیترها برای عملکرد مغز با اهمیت هستند و از عوامل موثر در رفتارهای عصبی می باشند.

موثر در متابولیسم چربی و کلسترول:

کارنی تین مولکول کوچکی است که باعث انتقال چربی به اندامک های سلولی میتوکندری می شود. ویتامین C برای سنتر کارنی تین لازم می باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که این ویتامین در عملکرد کلسترول و تبدیل به اسیدهای صفراوی نقش داشته و می تواند در میزان کلسترول خون و همچنین کاهش بروز سنگ های صفرا تاثیر داشته باشد.

خصوصیات قرصهای جوشان ویتامین C

تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن:

ویتامین C برای مقابله با عوامل خارجی و سلول های توموری به وسیله سیستم ایمنی موثر می باشد و در این مورد تاثیر گذار است. بعلاوه با آسان کردن سوخت و ساز چربی و حفاظت از بافت در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد باعث سلامت سیستم قلبی عروقی می شود. این ویتامین در تبدیل اسید آمینه ها به نوروترانسیترها در سیستم عصبی شرکت دارد. ویتامین C به تحریک آنتی بادی ها و سلول های ایمنی مثل فاگوسیت ها و نوتروفیل ها پرداخته و در سیستم ایمنی تاثیر می گذارد

پیشگیری از بروز سرطان:

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده میوه ها و سبزیجات تازه دارای مقادیر زیادی ویتامین C هستند که با کاهش خطر انواع سرطان ها رابطه مثبتی دارد. ویتامین C موجود در قرص جوشان و مواد مغذی باعث کمتر شدن ابتلا به سرطان های دهان، گلو و تارهای صوتی، حلق، معده، روده بزرگ و ریه می شود.

پیشگیری از سرماخوردگی:

ویتامین C بسیار موثر در عملکرد سیستم ایمنی بدن بوده و بدن را در مقابل سرماخوردگی مقاوم می کند. همچنین مقدار کمی از این ویتامین در افزایش خطر ابتلا به آسم تاثیر گذار است.

بررسی قرص جوشان ویتامین c

بهترین زمان برای مصرف قرص جوشان

ویتامین C ویتامینی است محلول در آب که توصیه می شود بعد از وعده غذایی ناهار مصرف شود. استفاده از اکثر مکمل ها بعد از وعده های غذایی شام و ناهار مناسب می باشد. مصرف ویتامین ها بعد از غذا باعث جذب بهتر مواد مغذی خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *