دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نقش پرده در دکوراسیون و اصولی که در انتخاب پرده ها باید رعایت کنید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

پرده از جمله اکسسوری های مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه ها می باشد که علاوه بر ایجاد یک دکوراتیو زیبا برای حفظ حریم خصوصی و نیز حفاظت در برابر گرما و سرما کارایی زیادی دارد، در ادامه با نقش پرده در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا می شوید.

معمولا طراحان داخلی و دکوراتیو ها حساسیت زیادی برای انتخاب پرده منازل دارند، استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی جزئی از فرهنگ کشورمان می باشد، بنابراین نمی توان آن را نادیده گرفت، امروزه انواع مختلف پرده در طرح ها و مدل های مختلف طراحی می شود که هر کسی بنا به سلیقه خود و متناسب با دکوراتیو منزلش می تواند مناسب ترین پرده را انتخاب و نصب نماید، در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی خانه

پرده ها نیز همانند مبلمان و سرویس خواب در کنار وسایل دکوری نقش مهمی در زیبایی خانه ایفا می کنند. امروزه مدل پرده ها در انواع مختلفی طراحی می شوند و مانند بسیاری از لوازم دیگر دچار مدگرایی شده اند، حال با استفاده از پرده ها می توان به سبک های مختلفی از دکوراسیون مدرن، کلاسیک و سلطنتی دست پیدا کنید، در ادامه درباره نقش پرده ها و چیدمان درست آن در دکوراسیونهای مختلف توضیحاتی می دهیم.

نقش پرده در دکوراسیون+عکس

نگهداری پرده ها مخصوصا آنهایی که دارای دنباله می باشند، در بسیاری منازل به ویژه برای افرادی که بچه خردسال دارند به دلیل کشیدن بر روی زمین، گرفتن پرز و ایجاد حساسیت مناسب نمی باشند، همچنین پرده های والان دار و لایه لایه نیز دارای همین مشکل هستند و گرد و غباری که از طریق پنجره وارد خانه شده و در لابه لای این پرده ها می نشیند، مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد به این دلیل که شست و شوی این پرده ها سخت می باشد و بیشتر از دو بار در سال امکان پذیر نمی باشد.

کارایی پرده در دکوراسیون خانه

نکته دیگر اینکه پرده هایی با رنگ روشن بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می دهند، بنابراین نمی توان این پرده ها را برای مدت طولانی استفاده کرد و یا اینکه این نوع پرده ها را در مکانی نصب کنید که در معرض تابش نور کمتری قرار دارد، زیرا تفاوت رنگ قسمت بالای پرده نسبت به پایین آن که در اثر تابش آفتاب ایجاد شده است، نمای خوبی نخواهد داشت.

  •  آرون گروپس

نقش و کاربرد پرده در دکوراسیون

پرده علاوه بر زیباسازی محیط نقش مهمی در حفظ حریم شخصی منازل دارد. ضمن اینکه با انتخاب مناسب پرده می توانید دمای خانه را کنترل کنید و نیز از هدر رفتن گرما در فصول سرد و ورود گرما به داخل در فصل تابستان جلوگیری کرد، استفاده از پرده های مخصوص که دارای دو لایه درونی و بیرونی هستند برای این منظور بسیار مناسب می باشد، جالب است بدانید که ظاهر این پرده ها درست شبیه پرده های دیگر بوده و تفاوت آنها در جنس شان می باشد، همچنین این پارچه ها سازگاری بهتری با طبیعت دارند، البته در این نوع پرده ها برای دوام بیشتر مقداری پلاستیک به کار رفته است که هر چقدر مقدار آن کمتر باشد، بهتر است.

نقش پرده در دکوراسیون+عکس

نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد، حال نور قسمتهای مختلف منزل را می توان به وسیله پرده کنترل کرد و نیز بهتر می باشد که در هنگام انتخاب پرده برای خانه، رنگی مورد استفاده قرار گیرد که نشان دهنده حالات روحی و احساسات افراد خانواده باشد.

نقش پرده در دکوراتیو خانه

برای حفظ حریم خصوصی و آرامش بیشتر در فضای اتاق خواب بهتر است از پرده های ضخیم و دارای رنگ تیره استفاده شود و مناسب ترین پرده ها برای این بخش از خانه، پرده های بدون حلقه می باشند که بر روی میله بالای پنچره و به صورت ثابت نصب می شوند.

مدل پرده اتاق خواب

استفاده از پرده های توری و ابریشمی دارای رنگ شاد که به وسیله آویز و حلقه متصل می شوند نیز برای دکوراسیون اتاق نشیمن انتخاب بهتری هستند، هنگام انتخاب رنگ این نوع پرده ها باید به مطابقت و همخوانی آن با رنگ دیوار ها و یا رنگ کاغذ دیواری توجه کنید.

نقش پرده در دکور خانه

نقش پرده زیبا در دکوراسیون+تصویر

برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کلاسیک و دارای فضای سنگین نیز می توانید پرده های ضخیم و با رنگ تیره به کار ببرید، از این رو پرده های ابریشمی یا مخملی پیشنهاد خوبی برای این محیط می باشند، توجه داشته باشید که رنگ پرده ها با رنگ مبلمان و دیوار یا کاغذ دیواری اتاق مطابقت داشته باشد.

نقش پرده در دکوراسیونی مدرن

نقش پرده در دکوراسیون منزل

نقش پرده در دکوراسیون داخلی

بعد از انتخاب پرده مناسب برای اتاق های پذیرایی و خواب نوبت به انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه می باشد، بهتر است پرده آشپزخانه از جنس کاملا متفاوتی باشد تا کمتر لکه به خود بگیرد، ضمن اینکه به راحتی بتوانید آن را شست و شو دهید، زیرا پرده های آشپزخانه نسبت به پرده های دیگر زود تر کثیف می شوند و بنابراین نیاز به شست و شوی بیشتری دارند، همچنین از آنجا که اغلب خانم های خانه دار وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند، بهتر است تا جنس پرده نازک باشد تا امکان عبور نور خورشید از آن وجود داشته باشد.

مدل پرده آشپزخانه

نقش پرده در دکوراتیو منزل

برای انتخاب پرده اتاق خواب کودک نیز استفاده از پارچه های رنگی و نخی مناسب تر هستند، زیرا این پارچه ها راحت تر شسته می شوند و نیز حساسیتی برای کودکان ایجاد نخواهند کرد، برای انتخاب رنگ پرده اتاق کودک حتما از رنگهای زنده و روشن استفاده کنید تا امکان تابش نور به داخل اتاق وجود داشته باشد.

نقش پرده در دکور اتاق کودک

نقش پرده در دکوراسیونی جدید

نقش پرده در دکور خانه مدرن

در این بخش از دکوراسیون، سعی کردیم تا نکاتی در زمینه نقش پرده در دکوراسیون منزل و نیز انتخاب پرده مناسب برای قسمت های مختلف خانه اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم سودمند واقع شده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با جدیدترین مطالب ارائه شده در بخش دکوراسیون می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *