دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع مشکل چسبیدن لباس به بدن با چند ترفند ساده

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

گاهی مواقع وجود بار الکتریکی اضافی در لباس ها موجب چسبیدن لباس به بدن می شود که برای رفع این مشکل راه حل های زیادی از جمله استفاده از نرم کننده ها، ریختن چند قطره بکینگ پودر یا جوش شیرین به هنگام شست و شوی لباس و غیره وجود دارد، در ادامه شما را با برخی از این راهکار ها آشنا می کنیم.

چسبیدن لباس به تن می تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد، به طور کلی الکتریسته موجود در لباس های پشمی، از جنس ابریشم و یا دارای الیاف مصنوعی موجب بروز این مشکل می شود و علاوه بر لباس ها می تواند مو ها را نیز درگیر کند به طوری که با لمس هر چیزی می تواند شوک الکتریکی به ما وارد نماید، حال برای از بین بردن الکتریسته ساکن موجود در لباس، روش های زیادی وجود دارد که برای فراگیری این نکات می توانید تا پایان این مقاله همراه ما شوید.

ترفند هایی برای رفع مشکل چسبیدن لباس به بدن

ممکن است بار ها برای شما پیش آمده باشد که در هنگام لباس پوشیدن برخی لباس های پشمی، ابریشمی و غیره متوجه یک جرقه کوچک یا به اصطلاح برق گرفتگی می شوید که این مشکل ناشی از بارالکتریکی موجود در لباس ها می باشد، بنابراین برای رفع آن می توان از روش های مختلفی کمک گرفت که در زیر به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

چسبندگی لباس به بدن

برای از بین بردن الکتریسیته ساکن موجود در لباس ها و رفع چسبندگی آنها لازم است در هنگام شست و شوی لباس ها یکی از اقدامات زیر را انجام دهید :

برای این کار می توانید یک چهارم پیمانه سرکه سیب یا سرکه سفید را درون محفظه نرم کننده ماشین لباس شویی بریزید و یا اینکه در مرحله آبکشی اضافه نمایید.

نکته : هیچگاه سرکه را به همراه سفید کننده استفاده نکنید، زیرا موجب تولید گاز مضری خواهد شد.

  •  آرون گروپس

چسبیدن لباس به بدن

جالب است بدانید که بیکینگ پودر نیز همانند نرم کننده ها خاصیت از بین بردن الکتریسیته موجود در لباس ها را دارد، ضمن اینکه موجب نرم و لطیف شدن لباس می شود، از این رو می توانید در هنگام شستن لباسها، مقدار یک چهارم از آن را درون محفظه نرم کننده لباسشویی بریزید.

در صورتی که لباس ها را به صورت دستی می شویید، می توانید بعد از شست و شوی لباس، دو قاشق بکینگ پودر را داخل لگن لباس ها ریخته و بعد از مدتی آن را آبکشی کنید.

همچنین می توانید در هنگام خشک شدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی با قرار دادن یک حوله یا لیف خیس داخل آن، میزان رطوبت را افزایش دهید و در نتیجه مقدار الکتریسیته ساکن کاهش پیدا خواهد کرد.

در هنگام استفاده از نرم کننده حاوی مواد ضد الکتریسیته برای رفع چسبندگی لباس، باید آن را در آخرین مرحله آبکشی اضافه کنید.

معرفی روش هایی دیگر

در هنگام جمع کردن لباس های خشک شده لازم است آنها را تکان دهید تا الکتریسیته موجود در لباس ها تخلیه شود.

لباس ها را به هنگام آویزان کردن برای خشک شدن بر روی چوب لباسی های فلزی قرار دهید.

قرار دادن اشیاء فلزی داخل لباس موجب تخلیه بارالکتریکی موجود در آن می شود، بنابراین می توانید یک سنجاق قفلی فلزی به درز داخل لباس وصل کنید.

معرفی ترفندهایی برای رفع چسبندگی لباس

همچنین در هنگام جمع کردن لباس ها، آنها را خوب تکان دهید تا الکتریسیته ساکن موجود در آن تخلیه شود.

مرطوب کردن لباس با استفاده از یک دستمال خیس یا اسپری لباس با آب راهکار دیگری می تواند باشد.

همچنین می توانید مخلوطی از آب و نرم کننده را تهیه کرده و به لباس اسپری کنید.

از آنجا که خشکی پوست، موجب ایجاد الکتریسیته ساکن و چسبیدن لباس به بدن می شود، در نتیجه برای رفع آن می توانید پوست خود را با استفاده از یک لوسیون بدن مناسب مرطوب نگه دارید.

همچنین مرطوب نگه داشتن محیط با استفاده از یک دستگاه بخور نیز پیشنهاد مناسبی است، همینطور وجود گیاهان در محیط موجب مرطوب شدن فضا و کاهش خشکی می شود.

بهتر است برای رفع این مشکل، تا حد امکان از لباس هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید.

پاشیدن چند قطره آب بر روی لباس و نیز پهن کردن لباس شسته و زدن گیره های فلزی به آن راهکار دیگری برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته و در نتیجه رفع چسبیدن لباس به بدن می باشد.

چسبندگی لباس به بدن+عکس

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت آشنایی با جدیدترین مطالب ارائه شده در بخش دنیای مد آرگا می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *