دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کنترل ویار در بارداری و ترفندهای مدیریت ویار در این دوران

  • مریم صبوری
  • ۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

برای کنترل ویار در بارداری سعی کنید افکارتان را دور کنید که با ویار دائمی و درمان ذهنی و مراقبت و انجام ورزش یوگا می تواند تاثیر مطلوبی بگذارد همچنین با انجام دادن کارهای مورد علاقه و پیاده روی با دوستان حواستان را پرت کنید.

در زمان بارداری خیلی کم پیش می آید که این دوران بدون کسالت پیش برود در نتیجه با وجود عوارض متعدد و ناراحتی های پیش آمده دلیل آن ویار بارداری می باشد که همراه با حالت تهوع و استفراغ است. خانم ها بیشترین ویار ها را در بارداری دارند که میل و هوس نسبت به برخی از غذا ها دارند. میل زیاد به غذا از حالت های ویار است که نه تنها مواد غذایی عادی دارد بلکه به جز غذا میل به خوردن بعضی از چیز ها پیدا می کند که برایش مضر است مانند: خاک، زغال یا گچ دیوار و غیره که هوس زن حامله به آن ها زیاد است. پس برای مهار کردن این ویار ها نیاز است تا آموزش ببینید در ادامه همراه ما باشید.

کنترل ویار در بارداری چگونه است؟

شیوه های کنترل ویار در بارداری

برای کنترل این مشکل راه کار های زیادی وجود دارد که می توان آن را مهار کرد. تا آن را نخورید از ویار نمی توانید بگذرید که باید تا داشتن ویار بعدی صبر کنید و بگذارید هوس به غذای جدیدی پیدا کنید. اگر هوس زیاد به غذای پر کاری کرده اید می توانید از مقدار کم آن استفاده نمایید تا کم کالری تر شود و جایگزین سالمی نسبت به غذا پیدا کنید. این مشکل از هفته ششم بارداری شروع و تا هفته شانزدهم بارداری ادامه دارد که گاهی در هفته های بعد هم دیده می شود. حالت تهوع که در زمان حاملگی اتفاق می افتد زیاد علت خاصی ندارد ولی بیشتر به خاطر تغییرات فیزیکی است که در بدن مادر ایجاد می شود تا به افزایش ناگهانی هورمون های او تاثیر بگذارد. این قضیه رابطه شدیدی به سبک زندگی، ژنتیک و رژیم غذایی دارد که قابل مشاهده است با تغییر و زیاد شدن هورمون زن و افرادی که بیماری آسم، پرکاری تیروئید و دیابت دارند تهوع از مشکلات دوران بارداری شان می باشد. در مواردی دیده شده افرادی که جنین دختر دارند این ویار بیشتر از بقیه افراد است.

چه غذایی بخوریم از ویار جلوگیری کند؟

تهوع در هنگام صبح آغاز می شود و تا ساعات دیگر روز ها ادامه دارد که بیشتر در آغاز بارداری اوج می گیرد و بعد ها کمتر خواهد شد. در مواردی که بانوان میل به اشیا غیر خوراکی دارند آن ها بدانند که خوردن این مواد خوراکی مهارت های کلامی، اختلالات تکاملی، کم شدن هوش، مشکل ناشنوایی و ناتوانی یادگیری، معلولیت جسمی و اختلال کم توجهی روی جنین اثر می گذارد. همچنین باعث مسمومیت در بارداری می شود که مادر باید بعد خوردن مواد غیر خوراکی به پزشک اطلاع دهد تا مراقبت ها و آزمایشات فقر آهن را کنترل نماید.

چطور ویار را کنترل نماییم؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اگر بتوانید ذهن خود را از آن دور کنید خیلی خوب است: سعی کنید افکارتان را دور نمایید که با ویار دائمی و درمان ذهنی و مراقبت و انجام ورزش یوگا می تواند تاثیر مطلوبی بگذارد. همچنین می توانید برای کنترل ویار بارداری با انجام دادن کار های مورد علاقه و پیاده روی با دوستان حواستان را پرت کنید. اغلب میل ها از بین می روند و کمرنگ تر از اول می شوند که اگر ویار شدید دارید یا پیکا دارید بهتر است راجع به برنامه غذایی با دکتر صحبت کنید تا با انجام برخی از آزمایشات در رژیم غذایی تغییر ایجاد شود و مکمل هایی را استفاده نمایید.

جلوگیری از تهوع در بارداری

مواد سالمی را جایگزین ویارتان نمایید: از روش هایی که می توان استفاده کرد ویار های ناسالم را با خوردن غذا های عادی و مفید تغییر داد در صورتی که آن ها اصلا برای بدن خوب نیست ممکن است ایجاد سم نماید.

  1. به جای استفاده از شکلات شیرین می توان از شکلات تلخ یا بدون قند استفاده کرد.
  2. برای مصرف دمنوش، چای و قهوه می شود از دکتر معالج مشورت گرفت.
  3. به جای خوردن آبنبات از آبنبات های بدون قند یا میوه ای استفاده کرد.
  4. به جای مصرف شیرین بیان از آبنبات های دارچینی یا طعم های دیگر استفاده کرد.
  5. به جای غذا های پر نمک از نسخه کم سدیم آن استفاده نمایید.
  6. به جای خوردن نوشیدنی های الکی از نسخه بدون الکل آن مصرف شود.
  7. به جای مصرف محصولات سویا دار و گلوتن گندم از محصولات گندمی استفاده کنید.
  8. به جای خوردن از سویا ساده و توفو از جایگزینش سویای تخمیری رو تمپه استفاده نمایید.
  9. به جای محصولات فرآوری شده حیوانی از محصولات گیاهی بخورید که سدیم و کالری کمتری دارد.
  10. از مواد غذایی مثل: آب میوه، دوغ، لواشک، آبلیمو، نان، آلو یا آلبالو در جهت رفع تهوع بخورید.

بدترین ویار ها

ویار های ممنوعه در زمان بارداری

مواردی که در زیر گفته می شود از برنامه غذایی ممنوعه است که در زمان حاملگی نباید مورد استفاده قرار گیرد و بسیار خطرناک خواهد بود که هر چقدر ویار سخت باشد باید از آن ها دوری کرد.

  • محصولات تخمیری و الکلی که می تواند دارای الکل باشد و به جنین انتقال یابد و دچار مشکل شود.
  • پنیر های نرمی که دارای باکتری هستند.
  • میوه های نشسته که با پوست خورده می شود امکان دارد سم هایی در آن وجود داشته باشد.
  • ماهی های صدفی، بزرگ تن و شمشیر ماهی و خام که مقدار زیادی باکتری دارد.
  • مصرف شیرین بیان که باعث انتقال بیماری کورتیزول از راه جفت می شود.
  • محصولات سویایی غیر تخمیری یا فرآوری شده که امکان توازن هورمونی در بانوان را دارد.
  • مصرف غذاهای پرنمک که باعث می شود فشار خون در مادر بالا رود و حساس شود.
  • مصرف کاغذ، صابون، خاک یا پوست موز بسیار سمی است که و باعث می شود کمبود ماده مغذی یا عوارض سلامت روانی و افسردگی در قبل بارداری ایجاد کند که قبل آن حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

انجام کنترل ویار در بارداری

نکات کلیدی در جهت کنترل ویار در بارداری

پس با رعایت در این مسئله می توانید مانند مادران دیگر این دوران را به راحتی پشت سر بگذارید و بدون نیاز به دارو ویار حاملگی را تجربه نمایید. از غذا های تازه و کامل استفاده نمایید و از افراط و تفریط بپرهیزید اگر میل به ویارتان دارید تا وقتی که هوس غذای سالم را کردید بخورید در غیر این صورت اشکالی ندارد که ویارتان را نادیده بگیرید. از کیک به اندازه برش کوچک مصرف نمایید. از غذا هایی که بو می دهد و موجب تهوع و حاتان را خراب می کند اجتناب کنید. خالی بودن معده موجب حالت تهوع می شود که با خوردن تعداد کم مقدار آن و در عوض دفعات را بیشتر کنید. سعی کنید بیشتر از قبل استراحت نمایید. هوای مطلوب و تازه اتاق باعث حس بهتری خواهد شد. از غذاهای بی چربی و بی ادویه و سرد استفاده نمایید. از خوردن غذا با آب و غذا های پرچرب و سرخ شده بپرهیزید. یبوست امکان دارد حال را خراب نماید پس با یک برنامه غذایی مفید و استفاده از غذاهای ملین سوپی یبوست را بهبود ببخشید. از مایعات بیشتر از قبل استفاده نمایید. اگر این شیوه های برای کنترل ویار در بارداری موثر نبود با پزشک مشورت کنید و داروی ضد تهوع بگیرید یا برای خوردن هر دارویی در قبل آن به دکتر خبر دهید.

کنترل ویار در بارداری چگونه انجام می دهد؟

خرسندیم که ما را در این مطلب با موضوع کنترل ویار در بارداری در مجله آرگا همراهی کردید امیدواریم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *