دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت کلاه تولد با استفاده از مقوای رنگی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

کلاه تولد یکی از تزیینات مخصوص جشن تولد می باشد که در طرح های رنگی متنوع و شاد می توان آن را تهیه کرد، در این مطلب می خواهیم ساخت کلاه تولد زیبا و شیک را آموزش دهیم.

جشن تولد یکی از مراسم های مورد علاقه اغلب افراد می باشد که معمولا به صورت ساده و یا باشکوه برگزار می شود، در برگزاری جشن تولد ها وجود تزیینات و اکسسوری های مخصوص آن از جمله کلاه تولد تاثیر زیادی بر جذابیت مراسم و ایجاد یک فضای شاد و لذت بخش دارد که در انواع طرح های زیبا و متنوع طراحی می شوند، در این بخش روش یادگیری یک نمونه از آن را در اختیارتان قرار می دهیم.

کلاه تولد که معمولا از جنس مقوا یا کاغذ می باشد، از جمله وسایل مهم در تزئینات جشن تولد می باشد، بنابراین برای اینکه یک جشن با شکوه و چشم نواز داشته باشید، انتخاب یک کلاه تولد شیک و زیبا می تواند مهم باشد، حال ضمن یادگیری روش درست کردن یک کلاه تولد زیبا و ساده در این مطلب، می توانید با کلیک بر روی لینک های کاردستی برای تولد و ساخت کارت تبریک تولد که در مطالب قبلی آموزش داده ایم نیز دیدن نمایید.

ساخت کلاه تولد زیبا با مقوای رنگی

کلاه تولد را می توان با توجه به الگوی آن و به راحتی با انواع کاغذ های رنگی بسازید و آن را برای مراسم تولدتان استفاده کنید و لذت ببرید، در اینجا شما را با آموزش مدل زیبایی از آن آشنا می کنیم.

ساختن کلاه تولد

وسایل مورد نیاز :

  • مقوای رنگی
  • کاغذ کرپ
  • مداد
  • روبان
  • رشته (سیم)
  • منگنه
  • قیچی
  • چاقو نوک تیز

آموزش کلاه مخصوص جشن تولد

برای ساخت کلاه کاغذی برای تولد لازم است در ابتدا الگوی آن را داشته باشید، می توانید از روی تصویری که مشاهده می کنید الگوی آن را رسم کنید یا از روی آن پرینت بگیرید. حال بعد از تهیه الگو و برش زدن، آن را بر روی مقوا های رنگی دلخواه خود قرار دهید و مطابق الگو برش بزنید.

  •  آرون گروپس

الگوی ساختن کلاه

سپس با استفاده از چاقویی بر روی لبه کناری طرح کلاه یک شکاف ایجاد نمایید و سپس زبانه طرح را در داخل شکافی که بریده اید، قرار دهید.

ایده ساختن کلاه تولد

همانطور که در تصویر می بینید، بعد از برش قالب کلاه از روی الگو و ایجاد شکاف بر روی لبه کناری آن، مانند تصویر با قرار دادن زبانه داخل شکاف، دو طرف طرح را به هم وصل می کنیم.

ساخت کلاه تولد شیک

در مرحله بعدی، در دو طرف کلاه به وسیله چاقو، برش هایی به شکل ضربدر بزنید. سپس روبان را از داخل سوراخ ها عبور دهید و گره بزنید، اکنون کلاه مقوایی شما آماده شده و می توانید بعد از تزیین استفاده کنید، در ادامه روش هایی از تزیین کلاه تولد را می بینید.

برای درست کردن منگوله و تزیینات حاشیه کلاه مقوایی می توانید با سلیقه خودتان و به هر شیوه ای که می پسندید آن را تزئین کنید، در اینجا شما را با یک روش تزیین ساده آشنا می کنیم، برای این منظور در ابتدا یک نوار مستتطیلی از کاغذ کرپ یا دستمال کاغذی برش دهید، سپس با قیچی دو طرف نوار را، برش های کوچک با فاصله مناسب و به طور موازی بزنید.

آموزش کلاه تولد

سپس نوار را با دست مچاله کنید و بعد آن را باز کنید تا حالت بگیرد. حال چند نوار را روی هم بگذارید و آنها را بر روی لبه کلاه منگنه کنید، در صورت تمایل می توانید نوار اصلی را برای پوشش دادن تا کنید.

درست کردن کلاه تولد

برای درست کردن منگوله کلاهتان نیز می توانید مقداری از نوار را لوله کنید و قسمت وسط آن را با نخ گره بزنید، مقداری از رشته نخ نیز به عنوان دنباله باقی بماند.

ساخت کلاه تولد مقوایی

سپس از دو طرف، حاشیه های منگوله را باز کنید تا به شکل توپ در آید. سپس رشته نخ متصل به آن را از سوراخ بالای کلاه عبور دهید و با تکه ای نوار چسب، داخل کلاه بچسبانید.

ساخت کلاه کاغذی

اکنون کلاه دست ساز شما آماده شده و می توانید آن را در جشن تولد هایتان استفاده کرده و لذت ببرید. در پایان ضمن سپاس از همراهیتان در دنبال کردن مطالب آرگا، امیدواریم این مطلب برای شما سودمند واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *