دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

خانم ها با اندام مختلف چه مدل مانتویی بپوشند؟

  • ندا خوشرو
  • ۱ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب راهنمای انتخاب مانتو متناسب با اندام مخصوص خانم ها و دختران جوان خوش سلیقه را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید مانتو با تن پوشی مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

مانتو مهم ترین لباس برای خانم ها و دختران جوان محسوب می شود که روی زیبایی استایل و فرم اندام آن ها تاثیر زیادی دارد از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ مانتوی خود حساسیت لازم را به خرج دهید تا عیب های موجود در اندام تان کمتر به نظر برسد.

راهنمای انتخاب مانتو متناسب با اندام برای خانم ها و دختران جوان

مانتوهای زنانه امروزه در انواع مدل های مختلف مانتوی مجلسی و اسپرت و رسمی و … موجود می باشد که بهتر است شما با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری تان از بین این طرح های متنوع ، مانتو با تن پوشی مناسب را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه روش هایی برای انتخاب مانتو متناسب با فرم اندام را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

مدل مانتو متناسب با اندام

مدل و رنگ مانتو را چگونه انتخاب نماییم ؟

انتخاب مانتو متناسب با فرم اندام کار نسبتا دشواری است و با توجه به اینکه هر خانمی فرم اندام و رنگ پوست مختص به خود را دارد بنابراین بهتر است شما هرگز از مانتوهای دیگران برای انتخاب مانتوی خود ایده نگیرید و ابتدا فرم اندام خود را بشناسید سپس از بین مدل مانتوهایی که برای اندام شما مناسب تر هستند مانتو با تن پوشی زیبا را انتخاب کنید.

مانتو برای خانم ها با فرم اندام مختلف

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های قد بلند

اگر شما قد بلندی دارید بهتر است مانتوهایی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که بلندی آن ها تا روی زانوی شما است زیرا مانتوهای کوتاه و یا خیلی بلند برای خانم هایی که دارای قدی بلند هستند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار نمی روند.

خانم ها با قد بلند بهتر است رنگ مانتو و شلوار خود را هم رنگ انتخاب نکنند زیرا مانتو و شلوارهای همرنگ خطی یکدست ایجاد می کنند و باعث می شوند تا قد شما بلندتر به نظر برسد از این رو بهتر است مانتو و شلوار دارای رنگی متفاوت با یکدیگر باشند.

  •  آرون گروپس

مانتو برای خانم های قد بلند

اگر قسمت پایین تنه شما بلند است از پوشیدن مانتوهای خیلی کوتاه باید خودداری نمایید زیرا این مدل مانتوها باعث می شوند تا پایین تنه شما بلندتر به نظر برسد. مانتوهای گشاد بلند و کوتاه نیز برای خانم های قد بلند انتخابی مناسب نمی باشند زیرا باعث می شوند تا قد آن ها بلندتر به نظر برسد.

خانم هایی که دارای قدی بلند هستند برای اینکه قد آن ها متناسب تر به نظر برسد بهتر است مدل مانتویی را برای پوشیدن انتخاب نمایند که توجه افراد دیگر را از قد آن ها دور کند و روی برجستگی ها و زیبایی های فرم اندام آن ها تاکید بیشتری داشته باشد همچنین مانتوهای زنانه کمردار و تنگ برای خانم های قد بلند انتخابی مناسب می باشند و باعث می شوند تا خوش اندام و زیباتر به نظر برسند.

مدل مانتو برای خانم های قد بلند

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های قد کوتاه و ریز اندام

اگر شما قد کوتاه هستید بهتر است مانتوهایی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که قدتان بلندتر به نظر برسد. مانتوها با راه های عمودی باریک برای خانم های قد کوتاه و ریز اندام انتخابی مناسب و ایده آل می باشند.

مانتوهای خیلی بلند برای خانم ها قد کوتاه و ریز اندام انتخابی مناسب نمی باشند زیرا باعث می شوند تا قد آن ها کوتاه تر به نظر برسد همچنین مانتوهایی که بلندی آن ها تا روی زانو است برای خانم های قد کوتاه مناسب تر می باشند و باعث می شوند تا قد آن ها بلندتر به نظر برسد.

مدل مانتو برای خانم های ریز اندام

خانم های ریز اندام و قد کوتاه نباید مانتوهای گشاد و کلوش را برای پوشیدن انتخاب کنند زیرا این طرح مانتوها آن ها را چاق و کوتاه تر نشان می دهند.

مانتوهای ساده که تنگ و قالب تن هستند برای خانم های قد کوتاه و ریز اندام مناسب می باشند و اگر سایز آستین و شانه مانتو برای شما بزرگ می باشد بهتر است برای متناسب کردن مدل مانتو آن را به خیاطی ماهر بسپارید.

مانتو برای خانم های قد کوتاه

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های چاق و درشت اندام

خانم های چاق همیشه برای انتخاب مدل مانتوی خود دچار مشکل می شوند. خانم ها با فرم اندام درشت و چاق بهتر است مانتویی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که دقیقا سایز بدن آن ها باشند همچنین خانم های چاق باید از پوشیدن مانتوهای خیلی گشاد یا تنگ خودداری نمایید.

مانتو ها با خط عمودی برای افراد چاق انتخابی مناسب و ایده آل می باشند همچنین این طرح مانتوها خانم ها با فرم اندام درشت را لاغر و کشیده تر نشان می دهند. خانم هایی که دارای فرم اندامی درشت هستند نباید مانتوهای کشی و استرچ یا مانتوها با کمر کشی را برای پوشیدن انتخاب کنند زیرا این طرح مانتوها آن ها را چاق تر نشان می دهند همچنین مانتوهایی که دارای جیب بغل از رو هستند برای خانم های چاق مناسب نمی باشند.

مانتوی سایز بزرگ

مانتوهای خلیی کوتاه برای افراد با فرم اندام چاق مناسب نمی باشند همچنین مانتوهایی که از پهلو دارای چاک می باشند برای خانم ها با این فرم اندام انتخابی مناسب به شمار نمی روند.

مانتوها با دامن کلوش یا دامن A شکل برای خانم ها با فرم اندام درشت و چاق انتخابی مناسب می باشند و اگر شما دارای فرم اندامی درشت هستید بهتر است مانتویی را برای پوشیده انتخاب نمایید که با فرم اندام تان مطابقت و همخوانی داشته باشند.

مانتو برای خانم ها با فرم اندام چاق

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های با شکم بزرگ

برخی از خانم ها با اینکه فرم سایز اندام شان متناسب است دارای شکمی بزرگ می باشند که انتخاب مانتو برای این افراد کار نسبتا دشواری است.

برای اینکه شکم شما کوچک تر به نظر برسد بهتر است مانتوهایی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که یک طرف آن ها روی طرف دیگر پیچیده می شود زیرا این طرح مانتوها باعث می شوند تا سینه شما به دو قسمت مجزا تفکیک شود و شکم تان کوچک تر به نظر برسد.

خانم هایی که دارای شکمی بزرگ هستند نباید مانتوهای کمردار را برای پوشیدن انتخاب نمایند زیرا این طرح مانتوها جمع شدگی و چین در قسمت شکم ایجاد می کنند که این ویژگی باعث می شود تا شکم شما بزرگ تر به نظر برسد همچنین خانم ها با این فرم اندام بهتر است مانتوهایی که دارای پلیسه و جیب هستند و در قسمت میانی آن ها نیز چین وجود دارد را انتخاب نکنند زیرا توجه همه افراد به شکم آن ها معطوف می گردد.

مانتو برای خانم ها با شکم بزرگ

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های با سینه بزرگ

برخی از خانم ها دارای سینه بزرگ هستند و اغلب این خانم ها به دنبال مدل مانتوهایی هستند که سینه آن ها را کوچک تر نشان دهد. خانم ها با سینه بزرگ بهتر است مانتو با بالاتنه گشاد را برای پوشیدن انتخاب نمایند تا سینه آن ها کوچک تر به نظر برسد همچنین خانم ها با این فرم اندام بهتر است از پوشیدن مانتوهای تنگ که اطراف سینه را می کشند خودداری نمایند.

اگر سینه های شما بزرگ است بهتر است از پوشیدن مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند خودداری نمایید زیرا این طرح مانتوها باعث می شوند تا سینه های شما بزرگ تر به نظر برسند همچنین برای اینکه توجه از سمت سینه های شما دور شود بهتر است از روسری های رنگی و زیبا ، کفش و کیف های خاص و اکسسوری های جذاب استفاده نمایید.

طرح مانتو متناسب با فرم اندام

مانتوهایی که در قسمت سینه دارای جیب می باشند باعث می شوند تا توجه به سمت سینه های شما جلب شود از این رو بهتر است این طرح مانتوها را برای پوشیدن انتخاب نکنید. مانتوهای چین دار و پلیسه دار باعث می شوند تا توجه بقیه افراد از سینه های شما دور شود از این رو بهتر است شما این طرح مانتوها را برای پوشیدن انتخاب کنید.

مدل مانتو برای خانم ها با سینه بزرگ

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم های با سینه کوچک

داشتن سینه کوچک نیز یکی دیگر از معضلاتی است که خانم ها با آن روبرو هستند. اگر سینه های شما کوچک است و دارای فرم اندام گلابی شکل هستید برای ایجاد تعادل در فرم اندام خود بهتر است مانتوهای رنگ روشن و طرح دار برای پوشیدن انتخاب نمایید همچنین بهتر است مانتوهایی را برای پوشیدن انتخاب کنید که در قسمت سینه دارای تزیین می باشند زیرا تزیینات باعث می شوند تا سینه ها بزرگ تر به نظر برسند.

مدل مانتوهایی که در زیر سینه جمع می شوند برای خانم ها با سینه کوچک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند همچنین اگر شما تمایل دارید سینه هایتان بزرگ تر به نظر برسند بهتر است مانتوها با پارچه های بافت دار و براق را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

مدل مانتو برای خانم های قد بلند

  • راهنمای انتخاب مانتو برای خانم ها با شانه های پهن

اگر شانه های شما پهن می باشد بهتر است مانتوهایی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که عرض شانه های شما را کوچک تر نشان دهند. مدل مانتوها با برش مربعی روی شانه و پف روی آستین و شانه برای خانم ها با این فرم اندام مناسب نمی باشند همچنین این خانم ها باید برای ایجاد تناسب بین پایین تنه و شانه های خود مانتوها با کمربند باریک و ظریف را برای پوشیدن انتخاب نمایند.

خانم ها با عرض شانه پهن بهتر است مانتوها با آستین های ساده یا مانتوهای سارافونی و بدون آستین را برای پوشیدن انتخاب نمایند تا فرم شانه های آن ها باریک تر به نظر برسد. مانتوها با پارچه های لخت و کشی برای خانم ها با شانه های پهن انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

مدل مانتو سایز بزرگ متناسب با فرم اندام

نکات طلایی برای انتخاب مانتو

۱. مانتویی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که با فرم اندام شما مطابقت و همخوانی داشته باشد و اگر پایین تنه شما چاق می باشد بهتر است مدل مانتویی را برای پوشیدن انتخاب کنید که قسمت پایین تنه آن گشاد می باشد.

۲. اگر شما دارای بالا تنه چاقی می باشید بهتر است مانتویی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که دارای مدلی راسته یا گشاد می باشد.

مدل مانتوی مشکی

۳. از خرید مانتوهای خیلی تنگ خودداری نمایید زیرا با چند بار پوشیدن چروک می شوند.

۴. مناسب ترین مانتو برای خانم های شیک پوش مدل مانتویی است که بلندی آن از روی زانو تا حدود ۱۵ سانت پایین تر می باشد.

نکاتی برای انتخاب مانتو متناسب با فرم اندام

در این مطلب ترفندهایی برای انتخاب مدل مانتو متناسب با اندام را پیش رو داشتید که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید مدل مانتو با طرح و رنگ مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *