دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

روماتیسم چیست، بررسی بیماری‌های شایع

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

زندگی می‌تواند ما را با انواع بیماری‌های مختلف درگیر کند. گاهی این بیماری‌ها مثل روماتیسم می‌تواند ریشه در گذشته داشته باشد یا مثل ویروس کرونا سوغات تازه رسیده از کشوری دیگر باشد. در این مطلب به بیماری‌های شایع می‌پردازیم و با کمک مجله گردشگری نابرو از سلامت در سفر و مبارزه با بیماری‌ها می‌گوییم. در این مطلب خواهیم دانست که روماتیسم چیست؟ همچنین علت سرگیجه و علائم تومور مغزی را بررسی خواهیم کرد و در نهایت از ویروس کرونا، سوغات تلخ چین برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

روماتیسم چیست؟

به گفته مجله گردشگری نابرو، بیماری‌هایی که مفصل‌ها و بافت‌های پیوندی بدن را دچار درد و مشکل کند، در شاخه بیماری روماتیسم قرار می‌گیرند. جالب است بدانید بیشتر مردم نمی‌دانند روماتیسم چیست و بسیاری از دردهای خود را به این بیماری نسبت می‌دهند. برای آنکه بدانیم روماتیسم چیست، باید با انواع آن آشنا شویم.

 بیماری روماتیسم

روماتیسم به درگیری مستقیم مفاصل، نوع آرتریت و به نوع غیرمفصلی آن سندرم درد موضعی می‌گویند. به گفته مجله گردشگری نابرو، روماتیسم مفصلی، آرتریت روماتوئید و روماتیسم قلبی، تب روماتیسمی نام دارد. پاسخ سوال روماتیسم چیست؟ شما را با حقایقی روبه‌رو خواهد کرد که شاید تا امروز اطلاعی از آن نداشتید. یکی از این حقایق، شباهت بیماری روماتیسم به امراض خود ایمنی است.

بیماری روماتیسم

روماتیسم نیز می‌تواند مثل بیماری خود ایمنی، بدن را تخریب کند و درنهایت سلول‎‌های سالم مفاصل درگیر شوند. برای آشنایی بیشتر با ابعاد مبحث روماتیسم چیست، به سایت گردشگری نابرو بروید و از اطلاعات این مجله استفاده کنید. پاسخ روشن سوال روماتیسم چیست به شما خواهد گفت سفر به کدام مناطق از کشور برای بیماران درگیر با این بیماری مفید یا مضر خواهد بود.

دلیل سرگیجه

علت سرگیجه و علائم تومور مغزی

ضعف، فشار کاری، خستگی و افت قند خون از علت سرگیجه در افراد است و باید بدانید که همیشه علت سرگیجه نمی‌تواند ناشی از بیماری‌های خطرناکی همچون تومور مغزی باشد. تنها در صورت تداوم، باید برای جستجوی علت سرگیجه سراغ پزشک بروید. در این حالت علت سرگیجه می‌تواند ناشی از اختلال در مخچه، چشم و گوش باشد. برای بررسی دقیق علت سرگیجه از اطلاعات مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

دلیل سرگیجه

یکی دیگر از بیماری‌های که متاسفانه امروزه شایع شده است، تومور مغزی است. بنابراین شناخت علائم تومور مغزی می‌تواند برای تشخیص درست زمان مراجعه به پزشک کمک کننده باشد و جلوی رشد بیماری را بگیرد. همان‌طور که گفتیم سرگیجه همیشه از علائم تومور مغزی نیست و گاهی علت سرگیجه می‌تواند چیز دیگری باشد. وقتی که سرگیجه با دیگر علائم تومور مغزی همراه باشد، می‌توان آن را زنگ خطری برای مراجعه به پزشک درنظر گرفت.

تومور

به گفته مجله گردشگری نابرو، تجربه نوع جدیدی از سردرد، حالت تهوع، ایجاد مشکل در بینایی، عدم توانایی ناگهانی در حرکت دست و پا، عدم تعادل، ناتوانی گفتاری، تشنج در افراد بدون سابقه، مشکلات شنوایی، سرگیجه‌های مداوم و… از علائم تومور مغزی هستند که باید به‌محض روبه‌رویی با آن‌ها سراغ پزشک متخصص بروید. برای بررسی بیشتر علائم تومور مغزی از اطلاعات مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

تومور

بیماری کرونا

ویروس کرونا، مهمانی ناخوانده از چین

ویروس کرونا در مدت کوتاهی جهان را با ترسی بزرگ روبه‌رو کرد و اولین نشانه‌های آن در کشور چین دیده شد. در این لحظه‌های حساس و بحرانی، به‌جای وحشت بهتر است که با علائم و راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا آشنا شویم و اطلاعات صحیح خودمان را با دیگر افراد درمیان بگذاریم. ویروس کرونا رفتاری شبیه به سرماخوردگی شدید دارد. آبریزش بینی، تنگی نفس، سردرد، تب طولانی و گلودرد از علائم دیده شده در بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

بیماری کرونا

کودکان و افرادی با مشکل ضعف سیستم ایمنی بدن روبه‌رو هستند، باید بیشتر مراقب ویروس کرونا باشند. کارهای ساده‌ای همچون شست‌وشوی مداوم دست و صورت، حذف آداب دست دادن و بوسیدن، پرهیز از لمس اشیای آلوده، لغو سفر به چین و دیگر کشورهای آلوده، استفاده از ماسک و… شما را در مقابل ویروس کرونا ایمن می‌کند. پس آگاهی را جایگزین ترس کنید و برای آشنایی بیشتر با ویروس کرونا سری به مجله گردشگری نابرو بزنید. فراموش نکنید که سلامت جسم و روح مهم‌ترین پیش‌نیاز لذت از سفر است. نابرو با اطلاعات مفید خود این نیاز شما را برطرف می‌کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *