دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی مالی و جذابیت های گردشگری این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

سفر به مکان های دیدنی مالیاین روزها برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد زیبایی های این شهر بسیار متنوع و خاطره انگیز هستند این کشور که از مستعمره های فرانسه بوده است در گذشته ارزش تاریخی زیادی داشته است. مالی از جمله کشورهای غربی در آفریقا است که توسط خشکی ها احاطه شده است و از نواحی اطراف دریا ندارد.

با توجه به تحقیقات و سرشماری هایی که در چند سال اخیر بر روی کشور مالی صورت گرفته است نشان داده می شود که جمعیت این کشور ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است مهم ترین شهر در این کشور که پایتخت رسمی آن محسوب می شود شهر باماکو است. زبان مردمان این منطقه فرانسوی است زیرا در گذشته این کشور مستعمره فرانسه بوده است پول رایج در این کشور نیز فرانکو است در حال حاضر نیز کشور فرانسه در انجام امور ساسی این کشور مداخلات زیادی صورت گرفته است.

جاذبه های توریستی که در این کشور وجود دارد بسیار جذاب هستند اغلب این جاذبه های تاریخی هستند از سویی وجود موزه ها نیز بر شهرت و اعتبار این شهر افزوده اند. خیلی از افراد با سفر به این کشور از نزدیک می توانند جاذبه های تاریخی قاره آفریقا را مشاهده کنند به لحاظ جغرافیایی نیز این منطقه از اعتبار و اهمیت زیادی برخوردار است همسایگی این کشور با نیجر، عاج، الجزایر، گینه و موریتانی نشان دهنده اهمیت جغرافیایی در این منطقه است. جنوب این کشور از علفزارهای استوایی پوشیده شده است در شما نیز صحرای بزرگ منطقه و تپه های ماسه ای و شنی وجود دارند. به لحاظ آب و هوایی مالی یک منطقه گرم و خشک است و دارای جلگه های کم ارتفاع است. علاقه مندان می توانند در ادامه دیدنی های این کشور را بیشتر بشناسند.

مکان های دیدنی کشور مالی:

پیشینه تاریخی مالی بسیار طولانی است این کشور در گذشته یکی از مهم ترین امپراطوری هایی بوده است که  در زمینه بازرگانی شهرت زیادی داشته است و رونق خاصی داشته است راه های ارتباطی در این مناطق از طریق صحرا بوده است این کشور در سال های ۱۸۸۱ تا ۱۸۹۵ به عنوان یکی از کشورهای مستعمره در فرانسه بوده است. با استقلال مالی در سال ۱۹۶۰ تغییرات و تحولات دیگری در این کشور رخ داده است در زمینه های اقتصادی این کشور هنوز پیشرفت های زیادی نداشته است و شغل مردمان آن گله داری است. مالی یکی از مکان های دیدنی قاره آفریقا است که شما را حیرت زده می کند سفر به این منطقه برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد و از نزدیک می توانند با تاریخ این مناطق آشنا شوند.

مکان های دیدنی مالی

 

مقبره آسکیا مالی:

یکی از مهم ترین جاذبه های کشور مالی می باشد که در شهر گائو قرار گرفته است، مردم این شهر معتقد هستند که مهم ترین پادشاه سونگهای آسیکای اول در این مقبره دفن شده است. مقبره آسیکا در قرن ۱۵ بنا شده و سال های زیادی ست که به عنوان یکی از آثار مهم این کشور در  جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یونسکو نیز این مقبره را به عنوان یکی از مهم ترین آثار جهان نام برده زیرا ارتفاع این مقبره به حدود ۱۷ متر می رسد که با گل های صحرایی ساخته شده و یک نمونه ای عالی در غرب آفریقا می باشد اگر قصد سفر به کشور مالی را دارید این مقبره یکی از گزینه های مناسب برای بازدید مکان های تاریخی  و دیدنی در کشور مالی می باشد.

  •  آرون گروپس

بناهای تاریخی مالی

موزه ملی مالی:

موزه ای بی نظیر که در آن حدود ۱۱۵۰ اثر هنری و تاریخی مهم وجود دارد که بیشترین آنها وقایع انجام شده در کشور را به نمایش در می آورند، این موزه فوق العاده در شهر باماکو پایتخت این کشور واقع شده است و سالانه بازدیدکنندگان زیادی از آن بازدید می کنند و با وقایع تاریخی این کشور و آثارشان آشنا می شوند، در این موزه علاوه بر آثار تاریخی قسمتی به عنوان معرفی فرهنگ ها ، آداب و لباس های محلی وجود دارد که توریست های زیادی را به خود جذب می کند. شما نیز اگر می خواهید با آثار این کشور آشنا شوید پیشنهاد می کنیم این موزه را حتما در لیست بازدیدهای خود قرار دهید تا در آن شگفت زده شوید.

موزه مالی

مسجد دجینه مالی:

شما با سفر به مکان های دیدنی کشور مالی و بازدید از این مسجد به دیدن بزرگترین مسجد خشتی جهان می روید که شما را حیرت زده خواهد کرد. این مسجد یکی از عجایب هفت گانه به ثبت رسیده و در جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به بازدید از آن نروید قطعا یکی از  اصلی ترین جاذبه های کشور را از دست داده اید . مسجد دجینه در قرن سیزدهم معماری و ساخته شده است و حدود ۳۵ سال پیش در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یکی از حیرت آورترین و شگفت انگیزترین معماری های خشتی جهان به ثبت رسیده است. سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مسجد فوق العاده بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات در آن می پردازند.

دیدنی های مالی

بیابان تنزروفت مالی:

همانطور که بیان شد مالی یک منطقه کویری و صحرایی عظیم است در اغلب بخش های این کشو مناطق بیابانی و کویری به چشم می خورد و یکی از عظیم ترین بخش های صحرایی آن نیز در شرق کشور در این بیابان ها قرار دارد. این بیابان یکی از مناطق دور افتاده در این کشور است و هر ساله توریست ها و گرذشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این بیابان ها می باشند گذراندن شب در این مناطق و بیابان ها بسیار جذاب هستند. آمار و تحقیقات نشان می دهد که هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار توریست به این مناطق سفر می کنند.

بیابان های مالی

در برخی از مناطق این کشور پارک های ملی دیده می شوند این پارک ها دارای گونه های مختلفی از حیوانات و گیاهان هستند وی کی از مکان های دیدنی مالی مسحوب می شوند. دیدن زیستگاه این حیوانات از نزدیک برای خیلی از افراد جذابیت دارد و این روزها یکی از تفریحات مهم در نقاط مختلف دنیا است. همچین این پارک ها یکی از مکان های دیدنی قاره آفریقا نیز محسوب می شوند و شما می توانید با تصاویری از جذاب از قاره آفریقا این پارک های ملی را در آن مشاهده کنید.

پیشینه مذهبی:

به طور کلی تاریخ این کشور از قرن یازده میلادی آغاز شده است و در این دوران مردمان این مناطق اسلام داشته اند شخصیت های برجسته اسلامی اغلب از این کشور بوده اند به عنوان مثال کانکان موسی از امپراطورهای این سرزمین و از افراد شناخته شده است که در سال ۱۰۷۶ به حج سفر کرد و این موجب شهرت روز افزون این امپراطور شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *