دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره کشور فیلیپین و دانستنی های جالب درباره این کشور

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

همانطور که می دانید کشور فیلیپین از کشور های آسیایی است که با گذر زمان موفق شد به یکی از کشور های توریستی و گردشگری تبدیل شود و در این مطلب سعی داریم تا شما را با این کشور زیبا آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که فیلیپین سرزمین بزرگی در جنوب شرق آسیا است که بیش از هفت هزار جزیره را در خود جای داده است که اغلب آن ها بر روی لبه شرقی آسیا یعنی بین فیلیپین و دریای چین جنوبی قرار گرفته اند. بهتر است بدانید که شهر مانیل که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت است پایتخت این کشور به شمار می آید و اگرچه از لحاظ جمعیت بزرگ ترین تراکم جهان را به خود اختصاص داده ولی جز ارزان ترین شهر های دنیا نیز شناخته شده است.

آشنایی با کشور فیلیپین

همانطور که متوجه شدید فیلیپین در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده و از دسته همسایگان او می توان به کشور اقیانوس آرام از جهت غرب، دریای چین از جهت جنوب، کشور ویتنام از شرق و کشور های تایوان و چین از جهت شمال شرقی اشاره نمود. توجه داشته باشید که این کشور به دلیل جزیره های استوایی خود طولانی ترین خطوط ساحلی را به خود اختصاص داده اند. همچنین شما می توانید در این جزایر صخره های مرجانی زیبا، حیات های زیر آبی شگفت انگیز و جنگل های کوهستانی را مشاهده نمایید. بهتر است بدانید که برای سفر به این کشور تنها راه هوایی و پرواز وجود دارد و علاوه بر این مسافرت های بین جزیره های آن نیز از طریق راه های مختلفی مثل هوایی،اتومبیل و قطار امکان پذیر خواهد بود.

آشنایی با کشور فیلیپین

تاریخچه:

بهتر است بدانید که فیلیپین در سال های پیش از میلاد در واقع یکی از مراکز بازرگانی در منطقه جنوب شرقی آسیا محسوب می شد و برای اولین بار اروپاییان به این کشور آمدند و در سال ۱۵۲۱ یکی از جزیره ها را کشف کردند. توجه داشته باشید که کشور فیلیپین از سال ۱۵۲۱ تا ۱۸۹۸ مستعمره کشور اسپانیا شناخه شده بود و در واقع نام فیلیپین نیز از نام پادشاه اسپانیا به نام فیلیپ گرفته شده است. در نیمه اول قرن بیستم و در هنگام جنگی که میان آمریکا و اسپانیا به وجود آمد برای مدتی به اسارت آمریکا درآمد و سرانجام در جنگ جهانی دوم به اسارت ژاپن درآمد و در نهایت در سال ۱۹۴۶ که شهر مانیل خرابه ای بیش نبود به استقلال رسید و سرانجام در ۱۲ ماه ژوئن حکومتی جهموری در آن شکل گرفت. اما امروزه نیز هنور تسلط آمریکا بر این کشور وجود دارد و این موضوع را می توان از تلفیق فرهنگ های مختلف آسیایی،اسپانیایی و سرمایه داری آمریکایی متوجه شد.

موقعیت جغرافیایی:

اگر قصد سفر به این کشور را دارید توصیه می کنیم که حتما اطلاعات آن را مطالعه نمایید زیرا برایتان فاقد مزیت نخواهد بود. بهتر است بدانید که کشور فیلیپین از سمت غرب به دریای چین جنوبی، از جهت شرق به دریای سلبس محدود می شود و دارای مرز های خاطی با برخی از کشور های جهان می باشد. توجه داشته باشید که موقعیت جغرافیایی فیلیپین بر روی حلقه های آتش اقیانوس آرام و نزدیک به گسل های متعدد پتانسیل و درصد بروز آتش فشان،زمین لرزه و طوفان و سونامی را دو برابر خواهد کرد.

شناخت موقعیت جغرافیایی کشور فیلیپین

آب و هوا:

بهتر است بدانید که آب و هوای این کشور در طول تمام ماه سال گرم است زیرا این کشور بر روی بخش شمالی خط استوا قرار گرفته است. تفاوت درجه گرمای هوا در جنوبی ترین نقطه کشور تا نقطه شمالی آن بسیار کم خواهد بود و میزان بارندگی در آن بسیار زیاد خواهد بود.

  •  آرون گروپس

شهر مانیل پایتخت:

همانطور که متوجه شدید پایتخت این کشور شهر مانیل می باشد که با جمعیت ۱۰ میلیون نفری خود در کنار رودخانه پاسیگ قرار گرفته است. این شهر در واقع در سال ۱۷۵۱ توسط اسپانیایی ها بنا شد و امروزه نیز به یکی از بنادر خاور میانه تبدیل شده است. شما می توانید در این شهر با سبک معماری های اسپانیایی آشنا شوید زیرا هنوز برخی از معماری ها مانند کلیساها و برج های اطراف شهر باقی مانده اند. توجه داشته باشید که بزرگ ترین و شلوغ ترین محله مانیل کیاپو نام دارد و مسجد بزرگ مسلمانان که توسط دولت عربستان صعودی ساخته شد نیز در این محله واقع شده است.

سفر به پایتخت زیبای فیلیپین

پرچم فیلیپین:

بهتر است بدانید که پرچم این کشور درواقع پرچمی افقی دو رنگ با نوار های مساوی آبی و قرمز است و در یک طرف آن در مرکز یک خورشید طلایی با ۸ اشعه ایجاد شده و هر کدام از اشعه ها نشانگر یکی از شهرهای فیلیپین می باشد. در راس مثلث یک ستاره پنج پره و زرد وجود دارد که در واقع هر کدام از آن ها نماینده یکی از سه جزیره فیلیپین محسوب می شوند.

آشنایی با نماد پرچم فیلیپین

دین مردم:

اگرچه دین مسیحیت دین اغلب مردم این کشور است ولی از آنجایی که فیلیپین دارای یک نظام سکولار است سرشماری سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که هشتاد و نیم درصد پیرو مسیحی کاتولیک،ده درصد مسیحی پروتستان و حدود شش درصد مسلمان هستند.

فرهنگ مردم:

بهتر است بدانید که این کشور دارای فرهنگ های بسیار متفاوتی است ولی مانیلیایی و آسترونزی فرهنگ های بومی این کشور شناخته می شوند که در زبان،قومیت،معماری و مواد غذایی آشکار هستند و دیده می شوند. همچنین در کنار این فرهنگ های بومی فرهنگ برخی از کشور های دیگر مثل ژاپن،چین،هند و عربستان دیده می شود که همین موضوع سبب شده انواع مختبفی از فرهنگ ها در این سرزمین قابل مشاهده باشند و گسترش پیدا کنند.

مطالعه فرهنگ مردم فیلیپین

زبان مردم:

بهتر است بدانید که فیلیپین دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فیلیپینی است که زبان فیلیپینی از یک زبان تاگالوگ که از زبان مالایی نشات گرفته و همچنین از سایر زبان های انگلیسی،اسپانیایی،مالزیایی،اندونزیایی،هندی و عربی نیز تاثیر گرفته است. توجه داشته باشید که زبان انگلیسی در واقع زبان رسمی فیلیپین محسوب می شود زیرا تمام مدارس به این زبان تدریس می شوند.

غداهای معروف:

آشپزی در این کشور مانند سایر جنبه های زندگی ترکیبی از آشپزی های چینی،مالایی،اسپانیایی و آمریکایی است. البته لازم است بدانید که غذاهای این کشور شهرت آشپزی این کشور ها را ندارد. اغلب آشپز های این کشور در غذاها به جای ادویه برای طعم دادن به غذا از سیر،پیاز و زنجبیل استفاده می کنند و مانند دیگر کشور های آسیایی برنج جز اقلام اصلی غذایی آن ها محسوب می شود. توجه داشته باشید که غذاخوری های کنار خیابان در ابن کشور از دسته بهترین غذاها شناخته می شوند اگرچه که ممکن است به تمیزی غذاهای سایر کشور ها نباشد.

غذاهای معروف کشور فیلیپین

جاذبه های توریستی فیلیپین:

همانظور که می دانید فیلیپین دارای جاذبه های گردشگری فراوان است و هر ساله مقصد گردشگری اغلب گردشگر ها قرار می گیرد و در ادامه سعی داریم تا به بیان بهترین مکان های دیدنی فیلیپین بپردازیم:

شهر مانیل:

همانطور که متوجه شدید شهر مانیل پایتخت این کشور محسوب می شود که در حقیقت مجموعه ای شهر های به هم پیوسته است و توصیه می شود که در گشت و گذار در این شهر مراقب جیبتان باشید زیرا وجود مراکز خرید متنوع و گسترده در این شهر می تواند برای ساعت ها وقت شما را بگیرد و شما را به خود مشغول کند.

جزیره مالاپاسکوا:

بهتر است بدانید که این جزیره در واقع شامل ساحل شنی سفید،آب های بسیار شفاف با درخت های نارگیل است که اطراف آن را کامل پوشانده اند و با ورود به این جزیره با این صحنه های رویایی مواجه خواهید شد. همچنین این جزیره تنها جزیره ای است که می توانید در طول روز به مشاهده سفره ماهی ها،کوسه های سرچکشی و دم دراز بپردازید.

بازدید از جزیره های زیبای فیلیپین

مزارع زیبای پلکانی برنج:

توجه داشته باشید که اغلب گردشگران مزارع پلکانی برنج را هشتمین اثر عجیب و شگفت انگیز جهان می دانند و به طور کلی دلیل نام گذاری این مزارع را تنها با حضور در آن می توانید درک نمایید. بهتر است بدانید که این پلکان ها حدود ۲۰۰۰ هزار سال قدمت دارد و در دامنه های کوه توسط ابزار های ساده کنده شده است. همچنین این مزارع هنوز هم برای کشت برنج و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند وجود جنگل های زیبای اطراف جذابیت آن را صد چندان کرده است.

بازدید از مزارع پلکانی برنج

کلیسای سن آگوستین:

این کلیسا در واقع یکی از بناهای فوق العاده است که در دوره تسلط اسپانیایی ها بر منطقه ساخته شده است و به طور کلی این ساختمان سومین ساختمان ساخته شده در مانیل است که دو ساختمان اول در اثر آتش سوزی تخریب شدند. بهتر است بدانید که این کلیسا تاکنون از هفته زلزله سخت به سلامت عبور کرده است و امروزه اغلب گردشگران برای آشنایی با بخشی از تاریخ شهر مانیل به آن سفر می کنند.

بازدید از کلیسای سن آگوستین در فیلیپین

پارک ملی:

پیشنهاد می شود که اگر به دنبال یک منظره خاص می گردید حتما به این پارک بروید زیرا بازدید از آن حس دیدار از یک سیاره را به شما خواهد بخشید. این منطقه حفاظت شده دارای غاری با نقشه های پیچیده است و رودخانه ای به طول ۸.۲ کیلومتر در داخل آن جریان دارد که در نهایت به دریا ختم خواهد شد. توجه داشته باشید که این رودخانه یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود و شما می توانید طول این رودخانه را با قایق های پدالی طی نمایید و با مراحل شکل گیری سنگ ها در ساختار زمین شناسی منطقه آشنایی پیدا کنید.

بازدید از پارک ملی فیلیپین

قلعه تاریخی و ترسناک سانتیاگو:

بهتر است بدانید که این قلعه توسط مهاجمان اسپانیایی ساخته شد و داستان های زیاد و تا حدودی ترسناک در مورد این قلعه بر زبان های مردم رایج است. توجه داشته باشید خوزه ریزال یکی از قهرمانان ملی این کشور در قلعه زندانی بود و پس از گذشت مدتی اعدام شد و جا پاهای برنزی در این قلع ساخته شده اند که نماد جای پای زندانیان پیش از اعدام و مرگ است. شما با دیدن کردن از این قلعه با داستان تاریخی عجیبی آشنا خواهید شد.

بازدید از قلعه تایخی و ترسناک سانتیاگو

موزه ملی در مانیل:

یکی دیگر از عجایب و زیبایی های کشور فیلیپین موزه ملی مانیل است که اگر قصد دارید با گنجینه های فرهنگی و تاریخی این کشور آشنا شوید پیشنهاد می شود که بازدید از این موزه را از دست ندهید. شما می توانید در این موزه نقاشی های غول پیکری را که اثر خوان لینا و مانورگول هستند را مشاهده نمایید و همچنین از مجسمه های ساخته شده توسط هنرمندان مشهور در این موزه بازدید نمایید.

بازدید از موزه ملی فیلیپین

دریاچه پیناتوبو:

دریاچه بسیار زیبا و محصور کننده به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت شگفت انگیزی که دارد از دسته بهترین جاذبه های توریستی این سرزمین شناخته شده است. این دریاچه پس از زلزله سال ۱۹۹۱ و فعال شدن آتش فشان به همین نام درست شد که در استان زامبالیز در شمال غربی فیلیپین قرار گرفته و هر ساله مقصد گردشگری اغلب توریست ها محسوب می شود.

دریاچه های زیبای فیلیپین

شهر باگیو:

توجه داشته باشید که این شهر در واقع به عنوان سرمایه تابستانی فیلیپین به مردم محلی شناخته شده است. این شهر دارای آب و هوایی کوهستانی است و با سایر شهر های فیلیپین بسیار متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می شود که بازدید از این شهر را از دست ندهید زیرا دارای کمپ جان ها است که در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان یک عقب نشینی برای سربازان آمریکایی ساخته شده بود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *