دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضیلت ها و خواص سوره بروج را بهتر بشناسید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از سوره های پرفضیلت قرآن کریم سوره بروج می باشد که هشتاد و پنجمین سوره قرآن کریم است، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با فضائل و خواص سوره بروج آشنا خواهیم کرد.

سوره بروج جزو سوره های مکی می باشد که در جزء سی ام قران جای دارد و در آیه نخستین این سوره خداوند به آسمان سوگند یاد می کند که از برج های گوناگون و متعدد برای حرکت ماه و سیارات بهره مند است به همین خاطر این سوره مبارکه با نام «بروج» ناگذاری شده است.

با توجه به محتوای سوره به نظر می رسد که هدف اصلی تقویت روحیه مومنان، تشویق آنان به پایداری در مقابل شکنجه های مشرکان و آرامش دادن به پیامبر اکرم (ص) بوده است، این سوره مبارکه به منظور توجه دادن انسان ها به عظمت پروردگار و زمینه سازی جهت مطالب بعدی با سوگند به آسمان دارای ستارگان، روز قیامت و شاهد و مشهود شروع می شود.

آشنایی با خواص سوره بروج

آشنایی با فضیلت و خواص سوره بروج

سوره مبارکه بروج با نام سوره «پیامبران» نیز نامیده شده است که تعداد آیات آن ۲۲، تعداد کلمات ۱۰۹ و تعداد حروف ۴۲۸ است که قرائت این سوره برکات و آثار زیادی را به همراه دارد، در ادامه به شرح احادیث و روایات در رابطه با خواص تلاوت سوره بروج خواهیم پرداخت:

به روایت از رسول خدا (ص) :

هر کس سوره بروج را قرائت کند ده برابر روزهای جمعه و روزهای عرفه ای که او درک کرده است به او پاداش داده می شود.

قرائت سوره بروج انسان را از ترساننده ها و سختی ها نجات می بخشد.

فضائل سوره بروج

  •  آرون گروپس

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند در محشر و موقف هایی که در پیش خواهد داشت همراه با پیامبران و رسولان و صالحان خواهد بود زیرا سوره بروج سوره پیامبران است.

اگر بخواهند کودکی را از شیر جدا کنند و شیر را از او بگیرند این سوره را بر او بخوانند. این دو ره برای او آسان خواهد شد و هر کس هنگام خواب این سوره را بخواند تا صبح در امان خدا خواهد بود.

 هر کس سوره بروج را بر آب بخواند و به کسی که سم خورده است بنوشاند سم به او آسیبی نمی رساند.

فضیلت سوره مبارکه بروج

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با آثار پر برکت سوره بروج آشنا کنیم، به منظور آشنایی بیشتر با فواید دیگر سوره های قرآن کریم می توانید بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *