دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بادمجان برگر یک فست فود گیاهی فوق العاده خوشمزه

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

اگر از طرفداران ساندویچ های کاملا گیاهی هستید در این مقاله با طرز تهیه بادمجان برگر آشنا خواهید شد. همانطور که می دانید بادمجان به خاطر غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی خواص دارویی فراونی دارد. پیشنهاد می کنیم این ساندویچ خوشمزه را در یکی از وعده های غذایی خود تهیه کنید و همراه خانواده از خوردن غذایی کاملا سالم و گیاهی لذت ببرید

یکی از برگرهای پرطرفدار و محبوب میان افراد وگان بادمجان برگر است. این برگر خوشمزه را می توانید در یکی از وعده های غذایی استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. آماده سازی این ساندویچ راحت است و مواد اولیه آن نیز کم هزینه بوده و به آسانی در دسترس می باشد. در ضمن می توانید با این همبرگر گیاهی سالم و مغذی کودکانتان را نیز شگفت زده کنید.

آشنایی با طرز تهیه بادمجان برگر

بادمجان برگر مغذی و سالم

اگر طرفدار غذاهای گیاهی هستید یا یک فرد وگان هستید پیشنهاد می کنیم بادمجان برگر را یکبار امتحان کنید. این ساندویچ خوشمزه می تواند یک وعده غذایی سالم شما را کامل کند. جالب است بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین C,K,B,A و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، ناسونین، فیبر و دیگر مواد ضروری مورد نیاز بدن می باشد. این ماده غذایی هدیه ای از جانب طبیعت بوده که فواید تغذیه ای و سلامتی فراوانی دارد. به طور کلی این سبزی ازش غذایی فراوانی دارد و توصیه می شود در رژیم غذایی خود از آن بهره بگیرید تا سالم بمانید. همچنین به دلیل هضم آسانی که دارد برای افراد سالمند نیز مفید است و در ضمن کالری بادمجان نیز کم بوده و کسانی که مایل به کاهش وزن هستند می توانند از آن بهره بگیرند. به این ترتیب قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه بادمجان برگر، آشنا سازیم. تهیه این برگر بسیار راحت و سریع می باشد. و همچون قارچ برگر و ماشروم برگر غذای خانگی لذیذی است. می توانید به جای خرید ساندویچ برگر از بیرون، خودتان در منزل برگر بادمجان بسیار خوشمزه را آماده کنید و افراد خانواده را در یکی از وعده های غذایی شگفت زده کنید.

طرز تهیه بادمجان برگر

مواد لازم:

  • بادمجان: دو عدد بزرگ( ۱۱۰۰ گرم)
  • آرد: یک فنجان
  • پنیر موزارلا: ۴۵۰ گرم (تازه و ورقه شده)
  • نان همبرگر: ۲۴ عدد
  • تخم مرغ: دو عدد (همزده شده)
  • خرده نان: دو فنجان
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار نیاز
  • سس گوجه فرنگی: دو فنجان
  • نمک: یک و نیم قاشق سوپخوری

دستور پخت

۱. ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و خوب بشوید. سپس آنها را به صورت طولی به شکل ورقه هایی به ضخامت ۱ سانتی متر برش داده، بعد با قالب بیسکویت دایره ای از هر ورقه دو تا دایره در بیاورید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان برگر

۲. سپس دایره های بادمجان را در یک سبد ریخته و یک و نیم قاشق سوپخوری نمک روی آنها بپاشید و خوب مخلوط کنید. بعد سبد را روی کاسه ای قرار داده و اجازه دهیدحدود ۴۵ دقیقه بماند تا رطوبت اضافی بادمجان ها خارج شده و تعریق کنند.

  •  آرون گروپس

۳. در این مرحله طرز تهیه بادمجان برگر, تکه های بادمجان را داخل آرد غلتانده و بعد داخل تخم مرغ های از قبل همزده فرو کنید و در نهایت آنها را داخل ظرف خرده نان بغلتانید تا کاملا دو طرفشان پوشانده شوند.

مراحل تهیه بادمجان برگر

۴. حالا تابه ای مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و به آن انقدر روغن اضافه کنید که کف تابه را پر کند.

۵. بعد از داغ شدن روغن، تکه های بادمجان را داخل آن حدود ۲ تا۳ دقیقه سرخ کنید.

۶. سپس طرف دیگر را نیز سرخ کنید و بعد در بشقابی که کف آن حوله کاغذی قرار داده اید بچینید تا روغن اضافه را بگیرد.

۷. سرخ کردن بادمجان ها را تا تمام شدن تکه ها ادامه دهید.

طرز تهیه راحت بادمجان برگر

۸. حالا نان همبرگرها را دو نیم کنید و یک قاشق سوپخوری سس گوجه فرنگی خانگی یا آماده را روی تکه پایینی بمالید.

۹.سپس بادمجان را روی سس قرار دهید و یک قاشق سوپخوری دیگر سس به همراه یک روقه پنیر موزارلا روی ان قرار دهید.

۱۰.بعد از اینکه همه نان برگرها را با بادمجان پر کردید آن ها را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده قرار دهید.

۱۱.سپس فر را روی کباب پز قرار دهید و درجه ی آن را زیاد نمایید. بعد سینی بادمجان برگرها را زیر کباب پز گذاشته و تا موقعی که پنیر آب شود حرارت بدهید.

۱۲. در نهایت تکه ی رویی نان همبرگر را روی آن قرار دهید. می توانید در این ساندیوچ گیاهی از کاهو، گوجه فرنگی، کلم و خیارشور نیز استفاده کنید.

۱۳. مرحله پایانی. بادمجان برگر خوشمزه آماده سرو است. نوش جان.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *