دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه ایجاد آلبوم در تلگرام در چند مرحله ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

نسخه ۴.۵ تلگرام از قابلیت جدید ساخت آلبوم بهره می برد. با استفاده از این ویژگی به راحتی می توانید چندین عکس را به صورت آلبوم برای مخاطب خود ارسال کنید. این آلبوم با توجه به تعداد تصاویر ظاهر متفاوتی داشته و با تب کردن روی هر عکس، با ابعاد بزرگتری آن را مشاهده خواهید کرد.  برای آشنایی با نحوه ایجاد آلبوم در تلگرام همراه این مطلب باشید.

در نسخه جدید منتشر شده تلگرام قابلیتی اضافه شده است که از طریق آن کابر قادر خواهد بود چندین عکس را بدون استفاده از هیچ برنامه دیگری انتخاب نموده و به شکل آلبومی برای مخاطبش ارسال کند. آلبومی که به این نحو ساخته می شود با توجه به تعداد عکس ها از لحاظ ظاهری تغییر می کند و  با تب روی هر تصویر  می توانید با سایز بزرگتر آن عکس را مشاهده کنید.

آشنایی با نحوه ایجاد آلبوم در تلگرام

ایجاد آلبوم در تلگرام

در بروزرسانی جدید تلگرام (نسخه ۴.۵ ) می توانید عکسها را به صورت آلبوم برای مخاطب خود ارسال کنید. به این نحو که عکسها یا فیلمهای ضمیمه متن شده به شکل آلبوم یا گروه بندی خاص ارسال می شود. و هر آلبوم دارای ۱۰ عکس یا ویدیو با ترکیب بندی منظمی می باشد. البته این برنامه پرطرفدار پیام رسان در  آپدیت جدید خود ویژگی های کاربردی خاص دیگری نیز اضافه کرده است که در ادامه ابتدا با با نحوه ایجاد آلبوم در تلگرام آشنا می شوید سپس به آنها نیز اشاره می شود.

مراحل درست کردن آلبوم در تلگرام

۱. بعد از اینکه تلگرام را به نسخه ۴.۵ بروزرسانی کردید وارد چت یا گروه مدنظرتان شده و آیکون سنجاق را انتخاب نمایید.

روش آسان ساخت آلبوم در تلگرام

۲. در ادامه بخش گالری را انتخاب نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مراحل ایجاد آلبوم زیبای تصاویر در تلگرام

۳. عکس های مدنظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آیکون قرار دادن عکسها در یک قاب فعال باشد. در ضمن در هر قاب ۱۰ عکس جای می گیرد و اگر تصاویر از این تعداد بیشتر شود عکسها در دو قاب قرار می گیرند.

۴. حالا عکس ها را با زدن دکمه send ارسال کنید. زمان ارسال تصاویر، اعداد روی آنها نمایش داده می شود که نشان دهنده ترتیب نمایش عکس ها می باشد.

برنامه تلگرام و قابلیتهای آن

۵. عکسهای ارسالی در یک قاب قرار گفته(اگر تعداد عکسها ۱۰ تا باشد) و برای طرف مقابل نیز به این حالت نمایش داده می شود. به عبارت دیگر این تصاویر انتخابی به حالت آلبوم مانند و در قالب یک نوتیفیکیشن یا هشدار برای کابر مقابل فرستاده می شوند و دیگر مشکل هشدار متعدد و آزاردهنده جهت ارسال عکسها وجود ندارد.

۶. چنانچه به هر یک از عکس ها متنی اضافه شده باشد باید روی هر عکس تب کرده تا متن ها قابل مشاهده شوند.

نسخه بروز تلگرام و ویژگی های آن

۷. با انتخاب عکسهای آلبوم می توانید به صورت تکی هر یک از عکس ها را برای مخاطب مدنظر خود ارسال نمایید.

نمایش آلبومی عکس پروفایل

علاوه بر قابلیت ایجاد آلبوم تصاویر و ارسال آن ها می توانید از این پس عکسهای پروفایل دیگران را نیز به صورت آلبوم یا اسلایدشو مشاهده نمایید.

پیش نمایش عکس

آشنایی با پیام رسان پرطرفدار تلگرام

قابلیت دیگری که علاوه بر ارسال عکس و فیلم به صورت آلبوم در تلگرام اضافه گردیده این می باشد که مشاهده عکس ها با پیش نمایش نیز ممکن شده است، به صورتی که موقع نمایش هر تصویر، سایر عکس ها به صورت پیش نمایش و کوچک نمایش داده می شود. این قابلیت برای تصاویر پروفایل نیز درنظر گرفته شده است.

 سرچ پیشرفته

تلگرام در نسخه بروز شده ۴.۵ قابلیت جستجو را نیز ارتقا داده است به این نحو که کانال های عمومی یا ربات ها را با عنوانشان بر طبق محبوبیتی که دارند می توانید سرچ کنید و تلگرام هم نتایج محبوب میان کاربران را به صورت لیستی نمایش می دهد.

پیام مهم سنجاق شده در قسمت بالای کانال

طریقه ساخت آلبوم در تلگرام

دیگر ویژگی بروز نسخه ۴.۵ این است که کاربر می تواند پیام های مهم یا اعلان هایی را که مایل است کابران دیگر کانال آن را مشاهده کنند در بالاترین قسمت کانال سنجاق(پین) کند.

ذخیره سازی پیام در Saved Messages

طریقه ایجاد آلبوم در تلگرام

در آپدیت جدید نرم افزا پرطرفدار تلگرام این امکان نیز فراهم شده تا به جای ارسال پیام ها برای خودتان آن را به بخش Saved Messages بفرستید که در آینده بتوانید خیلی راحت و سریع به آنها دسترسی یابید.

نکته:

قابل ذکر است که تمام تنظیمات و تغییرات نسخه ۴.۵ تلگرم بر روی iPhone X  نیز به طور کامل اجرا می شود و می توان با بروزرسانی تلگرام از آنها بهره برد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *