دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کتلت سیب زمینی + نکات کلیدی برای طعم واقعی

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

کتلت سیب زمینی یکی از انواع کتلت ها است که طرفداران زیادی دارد. برای تهیه بهتر این کتلت بهتر است از حرارت ملایم استفاده کنید تا کتلت ها خیلی خوب پخته شوند.

کتلتها از انواع  غذاهای مورد علاقه ایرانی ها  می باشد. این  غذا برای سفرهای کوتاه مدت نیز طبخ می شود. سیب زمینی موجود در کتلت را می توان هم به صورت پخته و هم به صورت خام آماده کرد، البته سیب زمینی پخته شده در زمان سرخ شدن، روغن بیشتری را جذب می کند.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

کتلت سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه :

۱- سیب زمینی رنده شده : ۲۵۰گرم – معادل ۳ عدد متوسط

۲- گوشت چرخ شده بدون چربی: ۲۵۰ گرم

۳- پیاز رنده شده : ۱ عدد متوسط

۴ – تخم مرغ: ۴ عدد

۵- نمک، زردچوبه، فلفل: به مقدار لازم

۶- روغن مایع سرخ کردنی: به مقدار لازم

  •  آرون گروپس

روش پخت :

سیب زمینی رنده شده ، گوشت چرخ شده و پیاز رنده شده را با هم خوب مخلوط کرده و پس از آن تخم مرغ ها را درون مخلوط ریخته و مجددا خوب هم میزنیم.

در آخر، نمک و فلفل و زرد چوبه را به مخلوط اضافه می کنیم. اگر مواد کتلت خیلی آب دار شده، بهتر است آب آن گرفته شود. برای بهتر شدن کتلت ها، بهتر است مواد آن را خوب چنگ زنید تا خوب مخلوط شوند.

بعد از آماده شدن مواد کتلت داخل تابه مقداری روغن ریخته و از مواد به اندازه یک پرتقال کوچک برداشته و کف دست خوب پهن کنید و داخل تابه گذاشته و صبر کنید تا پخته شود. برای سرخ کردن کتلت ها بهتر است حرارت اجاق گاز ملایم باشد تا کتلت ها مغز پخت شوند. به همین ترتیب، کتلت ها را آماده کرده و برای سرو می توانید آن را با گوجه فرنگی و سبزی میل کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *