دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های اسکاتلند و جاذبه های گردشگری رمانتیک این کشور

  • مریم صبوری
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

از جاذبه های گردشگری و دیدنی های اسکاتلند می توان به جزیره اسکای و استافا و اورکنی و آیونا، شهر گلاسگو و ادینبرو و کاراس، کوهستان کارن گورم، ساحل آرگیل و دریاچه لوک لوموند و بیلاک نابا اشاره کرد.

اسکاتلند جزو سرزمین های خیال انگیز و جذاب در کل جهان می باشد که همواره پر از طبیعت و شگفتی های بسیاری می باشد. این کشور در شمال غرب اروپا قرار گرفته است که شهرتی جهانی با تاریخ کهن از دومین کشور های پهناور و بزرگ بریتانیا می باشد. اسکاتلند یک سوم بریتانیای کبیر شمالی را در بر می گیرد که در سال ۱ مه ۱۷۰۷ کشور های انگلستان و اسکاتلند با پادشاه مستقل با هم متحد شده و پادشاهی بریتانیای کبیر را تشکیل دادند. که پایتخت تاریخی و جذاب اسکاتلند شهر دینبورگ یا ادینبرو است. گردشگری های این مکان بی همتا و مشهور از کوهستان های برفی با مناطق و چشم انداز های دیدنی در برابر چشم همه واقعا زیبا به نظر می رسد با ما باشید تا بیشتر با جاذبه های اسکاتلند آشنا شوید.

دیدنی های اسکاتلند کجا قرار دارد؟

درباره دیدنی های اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشور هایی است که پر از مناطق دیدنی و احساسی و رمانتیک می باشد. در آب های ساحلی دریای شمالی آن منبع ذخایر سرشاری نفت خام و گاز طبیعی وجود دارد. شهرت این منطقه که ناحیه ی زیادی از آن را سبزه زار ها تشکیل می دهند دارای جنگل های فراوان با رود های کلیاد و دی و توئید و چمن زار های دیدنی طبیعی که همواره از زیبایی های خدادادی به شمار می رود در کنار بلندترین قله ین نویس که ارتفاع آن بالغ بر ۱۳۴۳ متر است واقعا جذاب است. اسکاتلند از شمال با دریای نروژ، از غرب با اقیانوس اطلس شمال مرزی و از جنوب با دریای ایرلند هم مرز می باشد که این کشور دارای ۷۹۰ جزیره متعدد است.

دیدنی های اسکاتلند کجاست؟

جزیره آیونا

این جزیره زیبا در محلی به نام مجمع الجزایر اینر هیبریدز قرار گرفته که در آن جا آرامگاه های پادشاهان اسکاتلندی را خواهید دید که دو نفر از آن پادشاه مکبث و دانکن می باشد. آن ها از شخصیت های تاریخی اسکاتلند هستند که توسط شکسپیر در نمایشنامه مکبث به شهرت رسیدند. جزیره Iona از قدیم محل تحصیل افرادی بود که در اروپا درس می خواندند و با نسخه خطی کتاب کلز در قرن ۸ میلادی به دست راهبان صومعه آیونا آبی نوشته شد. جذابیت های گردشگری توسط فرانسیس کادل و ساموئل پیپل نقاشان مشهور در قرن ۲۰ توانست از ادینبرو به طرف آیونا بکشاند که شاهکاری از چشم انداز های این منطقه بود از دیدنی های اسکاتلند محسوب می شود.

آشنایی با دیدنی های اسکاتلند

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شهر گلاسگو

شهری شلوغ و پر از جاذبه های متفاوت که در سازمان فرهنگی و تجاری نقش پررنگی در اپرای و تئاتر و باله در کشور اسکاتلند است. این منطقه گردشگر پذیر با مجموعه های ادبی و هنری گلاسکو که موزه کلوین و کتابخانه میچل و گالری هنری گروو در شهر گلاسگو در کنار معماری درخشانش واقعا زیبا به نظر می رسد. این شهر و شهر ادینبرو با معماری های بی همتایشان در حال رقابت از م هستند که زیبایی را به سبک یونانی ها با عظمت به دست معماران مشهوری نظیر چارلز رنیه مکینتاش و الکساندر تامسون به وجود امده است.

درباره دیدنی های اسکاتلند

جزیره اسکای

یکی از دیدنی های اسکاتلند که وجود همچنین مکانی با شگفتی های اعجاب انگیز واقعا محشر و منحصر به فرد است. این جزیره فرهنگی با حیات وحش و مناظر جذابی که دارد چشم هر بیننده را به خود خیره خواهد کرد. از جذابیت های این منطقه می توان از فانوس دریایی آن سخن گفت که در قدیم ماجرایش در رمان ها نوشته شده بود. حیات وحش با حیوان های همچون عقاب طلایی و گزن قرمز از اعجاب انگیز ترین دیدنی هایش به شمار می رود. اگر بخواهیم درباره طبیعت آن بگوییم صخره های استور و رشته کوه های سنگی کولین در شبه جزیره تروترنیش در اسکای وجود دارد.

مناظر دیدنی های اسکاتلند

کوهستان کارن گورم

این کوهستان در طول چهل میلیون سال قبل آخرین عصر یخبندان شکل گرفت که دارای قله های بلند با جنگل های باستانی مثل: کارن تول، مکدوی، براریاک، کارن گورم و لوکن اوئن می باشد که کارن گورم از سرد ترین دسته های مناطق رفیع و بکر می باشد. در این منطقه جذابیت های نظیر کوهنوردی، اسکی بازی، کوه پیمایی، مناظر دیدنی مرتفع برای گردشگران فراهم می باشد که می توانند در حین استفاده از چشم انداز های طبیعی لذت ببرند.

درباره دیدنی های اسکاتلند

شهر کالراس

شهری تاریخی و قدیمی اسکاتلندی که به نام کاراس معروف است متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی می باشد که در این مکان فیلم های جذابی گرفته شده است که دارای زندان جادوگران با سنگ فرش های کهن که به سال ۱۶۲۶ می رسد. معماری در شهر کالراس از جاذبه های محبوب در این منطقه می باشد. وجود قلعه ای زیبا به اسم جرج بروس در مالک محلی که سال ۱۵۹۷ ساخته شد تا به امروزه محل نگهداری فیلم های زیادی با انواع صحنه ها بوده است که از دهه ۱۹۳۰ مورد توجه قرار گرفته است.

عالی ترین دیدنی های اسکاتلند

جزایر اورکنی

یکی از بهترین جزایر اسکاتلندی که به علت ناتوانی پادشاه نروژ در پرداخت جهیزیه دخترش تعلق گرفت در بخش شمالی از بهترین آثار باستان شناسی می باشد. آثاری که جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفت آرامگاه حجره ای میزهو در انقلاب تابش نور خورشید از باستان شناسی های عصر دوران نوسنگی می باشد. همچنین حلقه ی سنگی برادگار با شعاع ۱۰۴ متری از ایستاده استنس در دهکده اسکارا از دوره عصر آهن بابروک سنگی توعی برج مدور بر پا مانده است.

گردشگری در اسکاتلند زیبا

ساحل آرگیل

وجود ساحلی در اسکاتلند با زیبایی منحصر به فردی که دارد چشم هر گردشگری را به خود خیره خواهد کرد که در ساحل آرگیل این پدیده دیده می شود. خط ساحلی غربی به سمت مجمع الجزایر اینر هیبریدز از طبیعت جذابی برخوردار است که سواحل سفید رنگ و باستانی از مناطق تاریخی در زادگاه طایفه کمپبل با سلطنتی از نواحی هایلندز از زیبایی شگفت انگیزی در قلعه دورات در تنگه مول با طایفه مکلین در جایی به نام هایلند که متروکه شده است مورد پاک سازی قرار گرفته است.

کشور اسکاتلند

دریاچه لوک اوموند

یکی دیگر از دیدنی های اسکاتلند دریاچه ی جذاب و تماشایی در مرز لولندز به خاطره انگیز ترین مکان های دریاچه ای نام گرفته است. ساحل جذاب و زمین گلف آن در ساحل جنوبی غربی شهرت زیادی دارد که این دریاچه بالغ بر سی جزیره در خود جا داده است. کانگورو های کم یابی در این ناحیه زندگی می کنند که در سال ۱۹۴۰ لیدی کولکوهون به این مکان آورده شان و بقای تاریخی خانگی کرانوگ روی چوب بنا شده است که در جزیره اینچکناچن قرار دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *